At sælge...
Fra : Martin Nielsen

Dato : 30-06-06 18:07

Er der noget der forhindrer mig i af fx tage en sæk is og købe en masse is
sodavand og øl og fx køre en tur på stranden eller på gaden ved en festival
og sælge løs så længe jeg holder mig under 50000 som kræver
momsregistrering?

Fra : Carsten Riis

Dato : 30-06-06 19:32

Martin Nielsen skrev den 30-06-2006 19:07:
> [...]
> sodavand og øl og fx køre en tur på stranden eller på gaden ved en festival
> og sælge løs så længe jeg holder mig under 50000 som kræver

Nej forhindre nok ikke. men i klemme kan du alligevel komme.

De køb du foretager dig gør du med henblik til at sælge.
Salget beskattes du af.
Hvis du kan lave et regnskab som skattefar godkender, så skal du kun
beskattes af fortjenesten.
Kan du ikke lave et sådant regnskab, så risikerer du at skulle betale
skat af omsætningen.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Kasper Jensen

Dato : 30-06-06 20:29

"Martin Nielsen" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> festival
> og sælge løs så længe jeg holder mig under 50000 som kræver

Fødevareregionen stiller i hvert fald skrappe krav til din opbevaring af
is.

Fra : Martin Nielsen

Dato : 30-06-06 22:15

> Fødevareregionen stiller i hvert fald skrappe krav til din opbevaring af
> is.

Ja jeg havde da bare tænkt mig - som alle andre
"festival-strand-og-lign-sælgere" at fyre noget vand i min fryser dagen før.

Er der da specielle krav til is? Det lyder da underligt? Hvad skade skulle
vand dog kunne gøre når det bare benyttes til at køle drikkevarer med??

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-06-06 22:27

Martin Nielsen used his keyboard to write :
> Er der da specielle krav til is? Det lyder da underligt? Hvad skade skulle
> vand dog kunne gøre når det bare benyttes til at køle drikkevarer med??

Bakterier i isen/vandet, overføres til flaskerne, overføres til
kunderne.

"This is not some cheasy soap-opera." - Mike Flaherty, Spin City

Fra : Martin Nielsen

Dato : 30-06-06 22:33

> Bakterier i isen/vandet, overføres til flaskerne, overføres til
> kunderne.

Øhhh men sodavands-ølflasker er da lukket helt fuldstændigt tæt?

Og hvis der er bakterier man kan blive syg af i postevandet hvorfor kan man
så drikke direkte af hanen uden risiko? Og burde evt bakterier ikke dø af
frysningen?

Fra : Martin Nielsen

Dato : 30-06-06 22:43

Eller hvad så hvis jeg bare fryser selve vandet/produktet/øllet/osv så det
er koldt længe?

Fra : Martin Nielsen

Dato : 30-06-06 22:56

Læser jeg rigtigt når jeg i en anden tråd læser at hvis selve varen er
frosset kan jeg frit sælge???

Komme her:

§ 12. Ved omførsel kan personer, uanset at betingelserne for at drive næring
som handlende, håndværker og industridrivende ikke er opfyldt, sælge

o a) naturalprodukter af jordbrug, husdyrhold og fiskeri, sådanne
naturalprodukter, der er konserveret ved frysning, røgning eller
saltning, samt brød, mælk, fløde, konsum-is, ost, smør og margarine;
o b) aviser, ugeblade og tidsskrifter, dog kun på gader og pladser.

Fra : Jesper

Dato : 30-06-06 22:51

Martin Nielsen den 30-06-2006 23:32:

> Og hvis der er bakterier man kan blive syg af i postevandet hvorfor kan man
> så drikke direkte af hanen uden risiko? Og burde evt bakterier ikke dø af
> frysningen?

Hehe godt set. Det er lidt ligesom jeg, som skal betale ca. kr. 1000,-
pr år til Erhvervs og Selskabsstyrelsen / Næringsdatabasen uagtet at
mine varer er fremstillet i farmakopé-kvalitet og forseglet efter alle
tænkelige DK og EU regler.

Men man mister retten til at sælge disse hvis ikke man betaler.
Naturligvis af hensyns til "forbrugerens sikkerhed"

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 30-06-06 22:56

on 30-06-2006, Martin Nielsen supposed :

> ¨hhh men sodavands-¸lflasker er da lukket helt fuldst¿ndigt t¿t?

Der er ikke meget sjov i at k¸be en flaske man ikke må åbne ;)

> Og hvis der er bakterier man kan blive syg af i postevandet hvorfor kan man
> så drikke direkte af hanen uden risiko? Og burde evt bakterier ikke d¸ af
> frysningen?

Der er forskel på vand der kommer ud af hanen og vand der har ligget i
en kasse i timevis - men derudover ved jeg ikke nok om den slags til at
jeg vil rådgive din business :)

"Tell them, what youÿre going to tell them Then tell them And then tell
them, what you just told them" - Nancy Graham

Fra : Q

Dato : 30-06-06 23:32

> [...]
festival
> og sælge løs så længe jeg holder mig under 50000 som kræver

Hygiejnisk set er det problematisk, også selvom flaskerne er lukkede (de
ligger vel stadig og svømmer i noget vand som du ikke har 100% styr på
renheden af ) og det vil formentlig kræve enelleranden form for godkendelse
hos fødevareregionen..

Yderligere kan der være noget omkring salg af øl som måske kræver bevilling?
Måske der også skal noget tilladelse til fra kommunens side?
Udover det skal du føre et regnskab og beskattes af fortjenesten..

Alternativt skulle man "bare gøre det", men det er heller ikke nogen god ide
hvis først du får Told og Skat på nakken, og de har varslet skærpet kontrol
med f.eks salg af tyske dåsebajere på festivalerne sommeren igennem..

/peter

Fra : Martin Nielsen

Dato : 01-07-06 00:27

> [...]
kontrol
> med f.eks salg af tyske dåsebajere på festivalerne sommeren igennem..

Så holder jeg mig til strandene... kunderne er glade og jeg har aldrig set
en panser på en strand ;)

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 04-07-06 10:26

"Martin Nielsen" <jadahva@hotmail.com> wrote in message

> ide
> kontrol
>
> Så holder jeg mig til strandene... kunderne er glade og jeg har aldrig set
> en panser på en strand ;)

Ville du hurtigt komme til hvis en af de lokale handlende følte sig stødt