/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Slide lift holes i karburator ?
Fra : Anders Majland


Dato : 30-06-06 17:28

Nogen der kan fortælle mig hvad det - gerne med et billede ?

Ja jeg tager chancen med kn filtre og dynojet kit på xtz'en - Nålene var
alligevel ved at være slidte og kn filtrene er kun 3 gange dyrere end
papirfiltre.

Instructionen siger at de skal bores op med det medfølgende bor.

Hvis jeg har forstået det korrekt at det et spørgsmål om at carburatoren
reagerer hurtigere på gas'en - så i forhold til blandingen skulle det vel
være ligemeget ? eller indvirker det sammen med nåle og dyser på hvad der
ryger videre til motoren ?

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk



 
 
Armand (30-06-2006)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-06-06 22:16

Anders Majland skrev:
>
> Instructionen siger at de skal bores op med det medfølgende bor.
> Hvis jeg har forstået det korrekt at det et spørgsmål om at carburatoren
> reagerer hurtigere på gas'en - så i forhold til blandingen skulle det vel
> være ligemeget ? eller indvirker det sammen med nåle og dyser på hvad der
> ryger videre til motoren ?
>
Næh, ikke iflg. (også) min opfattelse!
Større (vacuum) huller i bunden af CV-spjældet hænger tit sammen med
alternative fjedre til samme - Har du ikke også fået dét med i kit'et?

--
Armand.

Anders Majland (01-07-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 01-07-06 12:03

> Større (vacuum) huller i bunden af CV-spjældet hænger tit sammen med
> alternative fjedre til samme - Har du ikke også fået dét med i kit'et?

Jo der er også nye fjedre med ..

/A



Ukendt (01-07-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-07-06 08:06


Anders Majland skrev i meddelelsen
<44a55129$1$2091$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
>Nogen der kan fortælle mig hvad det - gerne med et billede ?
>
>Ja jeg tager chancen med kn filtre og dynojet kit på xtz'en - Nålene var
>alligevel ved at være slidte og kn filtrene er kun 3 gange dyrere end
>papirfiltre.


Hvilket svarer til 100.000 Km. med originalfiltre Hvor er besparelsen ?

>Instructionen siger at de skal bores op med det medfølgende bor.


Lad være i første omgang, det er slet ikke sikkert at Du vil bryde dig om
den (måske hysteriske) gasrespons, der kommer ud af modifikationen. Vent til
at Du har fundet et sæt CV-spjæld på e-bay.

>Hvis jeg har forstået det korrekt at det et spørgsmål om at carburatoren
>reagerer hurtigere på gas'en - så i forhold til blandingen skulle det vel
>være ligemeget ?

Korrekt.

--
mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr



Anders Majland (01-07-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 01-07-06 12:08

> Hvilket svarer til 100.000 Km. med originalfiltre Hvor er besparelsen
> ?

Det hedder rens papirfilteret eller skift hver 6000km - kn filtret burde
(ifølge dem selv) kunne køre noget længere mellem rengøring.


>>Instructionen siger at de skal bores op med det medfølgende bor.
>
> Lad være i første omgang, det er slet ikke sikkert at Du vil bryde dig om
> den (måske hysteriske) gasrespons, der kommer ud af modifikationen. Vent
> til
> at Du har fundet et sæt CV-spjæld på e-bay.

Yep - har boret først været igang er det no way back ...

Jeg nøjes nokm med nåle og dyser idag, og så får jeg se hvordan den kører.
Armand gjorde jo lige opmærksom at fjedre og større huller hørte sammen ...

>>Hvis jeg har forstået det korrekt at det et spørgsmål om at carburatoren
>>reagerer hurtigere på gas'en - så i forhold til blandingen skulle det vel
>>være ligemeget ?
>
> Korrekt.

Nå både dig og Armand er enige - så behøver jeg ikke være i tvivl

Der nu holder pause fra at male udhus og vil gå ind i skyggen og skrue mc.


/AM



Anders Majland (01-07-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 01-07-06 21:57

> Jeg nøjes nokm med nåle og dyser idag, og så får jeg se hvordan den kører.
> Armand gjorde jo lige opmærksom at fjedre og større huller hørte sammen
> ...

Og det mig næsten 6 timer at skifte nåle og dyser - og det var endda uden øl
pauser (jævnfør den om gør-det-selv olieskift) men dog med lidt
"kabelarbejde" så der nu er monteret sikring, relæ og strøm til gps og
varmehåndtag) .... Jeg var efterfølgende været en lille tur på motorvejen og
den trækker jævnt hele vejen til rødt felt. Så dysningen er nok ikke helt
ved siden af.

(dynojet kittet var ikke dyrere end 2 nåle løst.)

Når den får lov at trække luf igenem larmer det lidt fra kn-filtrene, men så
snart jeg bare kører med konstant 130km/t hører ikke indsugningen (kører med
ørepropper - der er kun vindstøj). Og da jeg kører med org udstødning siger
den heller ikke alverden. Så mangler jeg bare lige at lade en anden kører
"forbi" så jeg kan høre om den støjer så jeg skal være opmnærksom på det -
men det tror jeg ikke ...

/A




Ukendt (02-07-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-07-06 09:58


Anders Majland skrev i meddelelsen
<44a658be$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
>> Hvilket svarer til 100.000 Km. med originalfiltre Hvor er
besparelsen
>> ?
>
>Det hedder rens papirfilteret eller skift hver 6000km - kn filtret burde
>(ifølge dem selv) kunne køre noget længere mellem rengøring.


"fie" siger 18.000 Km. Men i praksis skifter jeg hvert andet år á ca.
24.000 Km. Og forsåvidt at jeg holder øje med benzinøkonomien løbende, så
har det ikke givet anledning til betænkeligheder.

--
mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr



Anders Majland (02-07-2006)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 02-07-06 21:23

> "fie" siger 18.000 Km. Men i praksis skifter jeg hvert andet år á ca.
> 24.000 Km. Og forsåvidt at jeg holder øje med benzinøkonomien løbende, så
> har det ikke givet anledning til betænkeligheder.

Set i bakspejlet har det også været for meget bøvl .... Jeg skulle bare have
købt nye papirfiltre og std nåle. Specilet da nåledyserne (Altså dem som
nålene går ned i) var indkøbt da de slides meget på S.T.'en så det kostede
en ekstra adskilning af das-ganze-molevitten først at montere nåle i anden
omgang...

Og så haved jeg hjælp på første omgang og han havde fået smidt papirfiltrene
ud - så jeg kunne ikke engang bare midlertidigt gå tilbage til
papirfiltrene...

Men skidt pakæslet er klart så det går på tværs af landet igen imorgen
tidligt.

/AM



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177502
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408534
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste