Counter strike igen
Fra : Dal

Dato : 30-06-06 16:57

Nå..... jeg har som tidliger skrevet at jeg har købt CS condition zore (der
er søn'en der spiller) men nu har han fået at vide at det er en æld gammel
udgave og ønsker sig den nyeste udgave,,, men jeg kan ikke "skutte" finde ud
af det for de hedder jo ikke nr 1 2 og 3 ,,, hvad hedder den der er nye'est
og i hviken række følge er de udkommet i. Kan man i den nye udgave spille
uden at skulle være online lige som delta force og den slags spil ?

/Henrik

Fra : BuFFerz

Dato : 30-06-06 18:24

Der er 3 versioner af cs

cs: 1.6 (gammel)
cs: cz (lidt nyere end 1.6)
cs: Source (nyeste)

CS source kan købes her
http://spilpriser.dk/Listprices.asp?ID=158044&Sort=Total

og gennem steam
http://storefront.steampowered.com/v2/index.php?area=game&AppId=240&&browse=1

CS Source er en hel del flottere end de 2 gamle, og kan varmt anbefales.

Fra : Brian Hansen

Dato : 30-06-06 18:29

Dal skrev i en meddelelse:

> [...]
> skulle være online lige som delta force og den slags spil ?

Den nyeste hedder CS: Source.
Mht. rækkefølge mener jeg det er noget i denne stil:
1) CS 1.et eller andet.
2) CS 1.6
3) CS Condition Zero.
4) CS: Source

Men hæng mig ikke lige op på det.

Til slut: CS: Source er rimelig hardware krævende,
så hvis i/han ikke har en forholdsvis ny/hurtig pc,
er det nok ikke pengene værd at investere i,
prøv evt. en demo, hvis en sådan findes.

Sidst men ikke mindst; vil jeg råde ham til at
spille CS 1.6, som de fleste stadig holder sig til,
da mange mener at CS:S er "mærkelig" på mange felter.

Håber det ku' bruges.

--
M.v.h.

Brian Hansen

Fra : BuFFerz

Dato : 30-06-06 21:24

> Til slut: CS: Source er rimelig hardware krævende,
> så hvis i/han ikke har en forholdsvis ny/hurtig pc,
> er det nok ikke pengene værd at investere i,
> prøv evt. en demo, hvis en sådan findes.

Er ikke enig.
Minimum er:
cpu 1.2 ghz og Directx 7 grafikkort.
Dvs. ret mange computere lever op til dette.

Vil man teste om man kan spille cs: Sourse kan man hente Half-Life 2
demoen (CS: Source kører på hl2 motoren)
Hentes gratis gennem programmet Steam.

> Sidst men ikke mindst; vil jeg råde ham til at
> spille CS 1.6, som de fleste stadig holder sig til,

Jeg vil råde ham ham til Source.

> da mange mener at CS:S er "mærkelig" på mange felter.

1.6 er mærkelig og forældet.
Source er vejen frem. Også det han ønsker sig ;)

Jeg har lavet 2 sammenligninger af 1.6 og source:
http://yoo.dk/source/css_sam_o.htm
http://yoo.dk/source/css_sam_a.htm

God sommer! :D

Fra : Dal

Dato : 30-06-06 21:55

ok jeg begynder at forstå det hele.. men lige nu bruger jeg "steam" for at
spille og det hele er online kan man ikke spille bare med sin pc'er og så er
det den der styrer det andet hold?
han kaldet det for "buts" eller noget i den retning

/Henrik

Fra : Olesen

Dato : 01-07-06 03:21

"Dal" <fup@fidus.dk> wrote in message
> [...]
> er det den der styrer det andet hold?
> han kaldet det for "buts" eller noget i den retning

Der skulle være bots til CS:S
Se her: http://www.steampowered.com/?area=CSS_bots

Når du starter spillet op, så vælg "create server".
Så kan du sætte hak i boxen, hvor der står "Bots"

Mvh.

Fra : Dal

Dato : 01-07-06 04:39

oki jeg kikker på det !
/Henrik

Fra : Dal

Dato : 01-07-06 05:33

hmmm.... det fatter jeg ikke ! hvorfor vil det der "Steam" altid starte når
jeg skal spille og det er altid multiplayer og hvis jeg ikke vælger en
server på nettet skal jeg selv lave en og jeg kan ikke få med og mod spiller
"bots" som computeren styrer !!!!!

/Henrik

Fra : preben nielsen

Dato : 01-07-06 15:07

"Dal" <fup@fidus.dk> skrev i en meddelelse
> hmmm.... det fatter jeg ikke ! hvorfor vil det der "Steam" altid
> starte når jeg skal spille og det er altid multiplayer og hvis
> jeg ikke vælger en server på nettet skal jeg selv lave

Selvfølgelig skal der være en server ! Hvis ikke du kobler dig op
på en på nettet skal du selv lave en - andre muligheder findes
ikke! Der skal jo være en computer, som styrer spillet og
bots'ene - og det er serveren !

Hvordan du så får tilføjet bots til DIN server må andre svare på

Fra : BuFFerz

Dato : 01-07-06 15:21

Steam er nødvendig - uanset om man vil spille multiplayer eller single
player.
Steam er en del af selve counter-strike.

Desuden chekker steam for spilupdates, samt når du skal finde servere at
spille på sker det også via steam.

:)

Fra : Dal

Dato : 02-07-06 06:36

Jeg kan bare ikke finde der hvor jeg kan vælge single player.... og en af
hans kammerater som spiller spillet har kun alm modem ,,, så her tror jeg da
ikke det er andre rigtige spillere som logger på !!

/Henrik

"

Fra : BuFFer

Dato : 02-07-06 09:02

Hvilket spil snakker vi om nu ? CS CZ eller CS:Source ?

mener det i CZ hedder 'tour of duty' eller 'new game'

og i source hedder 'start new server'..

der kan man i et faneblad vælge hvor mange bots man vil have med.

(bot=computerstyrede spillere)

Fra : Dal

Dato : 02-07-06 10:00

det er ikke source !
JEg kikker på sagen
/Henrik

Fra : Dal

Dato : 03-07-06 20:55

hmmm.. det kan jeg bare ikke finde..
spillet starter med at logge på steam !
så kan jeg vælge "new game"
Der kommer så en menu "create server" her er 2 fane blade "server" og "game"
men der er ikke noget med "bots" nogen steder ?

Er det bare mig eller !!! kan I andre spille med "bots" er der måske en "F"
knap når man spiller eller ?

Fra : Brian Hansen

Dato : 03-07-06 23:00

Dal skrev i en meddelelse:

> [...]
>
> Er det bare mig eller !!! kan I andre spille med "bots" er der måske en "F" knap når man spiller eller ?

Hvis det er CS 1.6 vi snakker, så er der ikke Bot' med,
men de kan hentes og installeres, kender kun selv PodBot,
husker dog ikke længere hvor de findes, men andre hælder mere
til f.eks RealBot, eller hvad de nu hedder, vist også en Zbot.
Det er der sikkert andre der kan hjælpe med.

--
M.v.h.

Brian Hansen

Fra : Brian Hansen

Dato : 03-07-06 23:05

Dal skrev i en meddelelse:

> så kan jeg vælge "new game"
> Der kommer så en menu "create server" her er 2 fane blade "server" og "game"

Det du beskriver dér er CS 1.6 og som sagt ikke med bot',
med mindre du selv henter og installere.

--
M.v.h.

Brian Hansen

Fra : Dal

Dato : 04-07-06 20:23

hmm det er godt nok ved at være lidt træls.. men nu har jeg da fundet noget
og downloadet det har pakket sig ud på min harddisk,,, men hvad så nu hænger
jeg fast igen !!!!

/Henrik

Fra : Brian Hansen

Dato : 04-07-06 20:33

Dal skrev i en meddelelse:

> hmm det er godt nok ved at være lidt træls.. men nu har jeg da fundet noget og downloadet det har pakket sig ud på min harddisk,,,
> men hvad så nu hænger jeg fast igen !!!!

Hmm... Er noget svært at hjælpe dig når du ikke skriver hvad du har hentet.

Fremover ser vi (taler lige for os alle sammen) gerne at du skriver under det
du svare på, gør det noget nemmere og overskueligt.

--
M.v.h.

Brian Hansen

Fra : BuFFer

Dato : 04-07-06 21:08

men var det ikke condition zero du havde ?
Der er jo bots med.
Bare husk at starte spillet med det rigtige ikon. (gul)

Fra : Dal

Dato : 04-07-06 21:30

> men var det ikke condition zero du havde ?
> Der er jo bots med.
> Bare husk at starte spillet med det rigtige ikon. (gul)

jo både og ... CS CZ er med misioner ja.. den anden er CS1.6 og det er her
jeg godt kunne tænke mig bot's.. jag har downloadet en fil fra bomtown
"cs16-bots" den pakker sig ud i et mappe på mit c drev under samme navn og
så er det jeg er lidt på den ? skal der aktiveres noget fra konsolen i CS ?

Fra : BuFFer

Dato : 04-07-06 22:51

> jo både og ... CS CZ er med misioner ja.. den anden er CS1.6

Drop 1.6... det er hovedsagligt online play.
(selv om der findes 3.parts bots)

cs:cz med missioner ja.. må være det der hedder tour of duty..
men du kan også spille med bots i cscz...

Nu har jeg det ikke installeret.. men det er i noget med
new game eller start server... der må der stå noget med bots...

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 05-07-06 07:54

BuFFer wrote:

> Drop 1.6... det er hovedsagligt online play.
> (selv om der findes 3.parts bots)
>
> cs:cz med missioner ja.. må være det der hedder tour of duty..
> men du kan også spille med bots i cscz...

Det standard bots der er i CS:CZ har fået en del ros

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : BuFFer

Dato : 05-07-06 09:43

> Det standard bots der er i CS:CZ har fået en del ros

Ja de er fantastiske.. de bruger fx også lyd til at finde fjenden. så det
kan faktisk lade sig gøre at liste sig ind på en bot og knakke ham med kniv.
hvis den ikke ser i ens retning og man ikke laver larm.

Det er de samme bots i en opgraderet version man finder i cs source.

Fra : Dal

Dato : 05-07-06 16:16

ja... jeg har nu fundet ud af at der er bot's i CS CZ så det må jo være det
Tak for I har været så toldmodig med mig ..

/Henrik

Fra : BuFFer

Dato : 03-07-06 23:18

Som sagt lydder det som 1.6 du prøver at spille. prøv cs condition zero.
(gult ikon)

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 04-07-06 16:32

BuFFerz wrote:

> Er ikke enig.
> Minimum er:
> cpu 1.2 ghz og Directx 7 grafikkort.
> Dvs. ret mange computere lever op til dette.

Jow CS:S kører fint hvis der kun er 1 spiller på banen
Men hvis der er lidt rigeligt med action så kløjs maskineriet i det
For mig er CS:S ikke spilbart, det samme med DOD:S

2Ghz Pentium M, 1Gb mem, Intel Extreme Graphics
Og ja jeg kan spille HL2 på maskinen

med en 2Ghz cpu og fx 9600Pro (dedikeret dx9 kort) eller bedre går det fint

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : BuFFer

Dato : 04-07-06 16:56

> 2Ghz Pentium M, 1Gb mem, Intel Extreme Graphics
> Og ja jeg kan spille HL2 på maskinen

> med en 2Ghz cpu og fx 9600Pro (dedikeret dx9 kort) eller bedre går det
> fint

Jeg er ening i at 1.2 ghz og Directx 7 grafikkort ikke kan kaldes en
spille-computer
Næppe heller 2ghz. Måske for 5 år siden

Jeg går også ud fra at folk der vil spille mere seriøst på deres pc har en
pc af nyere dato.

ja med mindre man altså vil spille cs 1.6 som er 7 år gammelt.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 04-07-06 17:47

BuFFer wrote:

> Jeg er ening i at 1.2 ghz og Directx 7 grafikkort ikke kan kaldes en
> spille-computer
> Næppe heller 2ghz. Måske for 5 år siden

2 GHz Pentium M svarer ca til en 3Ghz P4, og svjh eksisterede den ikke for 5
år siden

> Jeg går også ud fra at folk der vil spille mere seriøst på deres pc
> har en pc af nyere dato.

Du opponerede mod et udsagnet om at Source spil kræver en rimelig kraftig
maskine
Jeg understregede blot at der skal en (standard) maskine af nyere dato til
og det endda uden al eyecandy

> ja med mindre man altså vil spille cs 1.6 som er 7 år gammelt.

Der er 3 gange så mange der spiller CS 1.6 som der spiller CS:S
http://steampowered.com/status/game_stats.html

4.8 billion player minutes mod 1.5 billion

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : BuFFer

Dato : 04-07-06 18:29

> Der er 3 gange så mange der spiller CS 1.6 som der spiller CS:S
> http://steampowered.com/status/game_stats.html

Ja det ved jeg
Det er synd for dem. ;-P

Men så skal man se på grundene her til:

* prisen på 1.6/source, kontra alderen på dem der spiller ~ penge til
rådighed
* prisen på nye computere, kontra alderen på dem der spiller ~ penge til
rådighed
* 1.6: forspring på 6 år (var de udgivet på samme tid var det måske en anden
sag ;) )

evt andet ..

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 04-07-06 20:26

BuFFer wrote:

> * prisen på 1.6/source, kontra alderen på dem der spiller ~ penge til
> rådighed
> * prisen på nye computere, kontra alderen på dem der spiller ~ penge
> til rådighed

Undervurder ikke købekraften hos ungdommen :)

> * 1.6: forspring på 6 år

Det er en anden sag og nok mere rigtigt
I maj 2005* var det 4:1 mod nu 3:1

Nationale CS:S turneringer er begyndt at poppe op rundt omkring i verden,

*http://groups.google.dk/group/alt.games.half-life/msg/a4ca8aafb9bd0700
Valve har deværre blokeret for robots så waybackmachine har ingen historik

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!