Diesel i tank - genbrug?
Fra : Finn og Angela

Dato : 30-06-06 11:18

Fik et kald fra en mcven (Xj700 Maxim-X), der var kommet til at fylde 10 l.
diesel på tanken (én af de dér kombi-standere..). Opdagede det efter et par
km., hvor den gik ud og ikke ville mere (ville dog godt starte og køre i
tomgang med fuld chocker).

Vi tømte det af og tømte svømmerhusene og fik cyklen i gang (lidt sprutten
og en del hvid os, men det fortog sig). Kører nu ok.

2 spørgsmål:

1: Kan det have skadet noget (og bør man bruge noget karburatorrens el.
lignende nu bagefter)?

2: Hvad stiller man op med 13 l. diesel/benzinblanding (i forholdet 10:3).
Kan man bruge det til noget (rensning etc.) eller er det på
genbrugsstationen med det?

Hilsen Finn

Fra : Anders Majland

Dato : 30-06-06 11:29

> 2: Hvad stiller man op med 13 l. diesel/benzinblanding (i forholdet 10:3).
> Kan man bruge det til noget (rensning etc.) eller er det på
> genbrugsstationen med det?

Heller det på en gammel diesel bil - of fylder tanken helt med diesel.

Fra : Finn og Angela

Dato : 30-06-06 11:50

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:44a4fcfb$0$2098$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Heller det på en gammel diesel bil - of fylder tanken helt med diesel.

Ja, har tænkt tanken (.. men har kender ikke lige nogle dieselkørere med
gammel bil...

-Finn

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-06 13:37

Finn og Angela skrev i meddelelsen ...

>1: Kan det have skadet noget (og bør man bruge noget karburatorrens el.
>lignende nu bagefter)?

Næppe på så kort tid, dog kan gummipakninger, og slanger tage skade ved
længere tids påvirkning.

>2: Hvad stiller man op med 13 l. diesel/benzinblanding (i forholdet 10:3).

Hælder det på en dieselbil.

Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 30-06-06 16:02

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev

> Hælder det på en dieselbil.

Gemmer det til afvaskning af olierede dele, kæder mv.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Finn og Angela

Dato : 30-06-06 19:26

> Gemmer det til afvaskning af olierede dele, kæder mv.
> --
> M.V.H.
> Preben Riis Sørensen
> preben@esenet.dk

Ja, det var noget i den stil jeg tænkte på (nøjes med at gemme nogle liet af
det)

Hilsen Finn

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-06 20:53

Finn og Angela skrev i meddelelsen <80epg.80$uP1.9@news.get2net.dk>...

>Ja, det var noget i den stil jeg tænkte på (nøjes med at gemme nogle liet
af
>det)

Dog aldrig kæder :-| Dieselolie ødelægger o-ringene. Kædefabrikanter siger
kun petrolium. Pas også på andre gummidele.

Fra : lhj

Dato : 30-06-06 21:32

Benzin er meget giftigt (kræftfremkaldende o.lign.), jeg ville aldrig bruge
det til
at rense ting. Hen på genbrugsstationen med det hele og køb så væsker der er
beregnet
til det, til at rense ting.

mvh. Lars Henrik jensen

"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> wrote in
message news:44a58514$0$90485$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 30-06-06 22:11

"lhj" <nospam_lhj@newmail.dk> skrev
> siger

OK med advarslen, men der findes kæder uden O-ringe....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Johan Vikkelsøe-Pede~

Dato : 01-07-06 08:45

nedtur det lige har været skt hans, ellers lav et kæmpe bål... ;)

ville nok også bruge det til afrensning, gummihandsker er opfundet... ellers
fyld det på en diesel hakker som folk skriver,, din samvittighed bestemmer
hvad du gør af det..
johan

Fra : Carl Dragert

Dato : 01-07-06 10:50

"Johan Vikkelsøe-Pedersen" <jv-pFJERN@dsa-net.dk> wrote in message
> [...]
> ellers
> fyld det på en diesel hakker som folk skriver,, din samvittighed bestemmer

Hæld det i en vandpistol og sprøjt det på forruderne på alle de biler som du
føler dig generet af

--
Carl Dragert
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=531

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 01-07-06 12:27

Carl Dragert skrev den 01 jul 2006 i

-

> Hæld det i en vandpistol og sprøjt det på forruderne på alle de biler
> som du føler dig generet af

Det tror jeg altså ikke pakningerne i pistolen kan holde til

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 30-06-06 18:35

"Finn og Angela" <afc.chris_fjerndette_@get2net.dk> writes:

> Ja, har tænkt tanken (.. men har kender ikke lige nogle dieselkørere med
> gammel bil...

.... men hvis du stiller dig ned i nærheden af tanken og venter 10
minutter, så kommer der nok nogen forbi.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 01-07-06 14:10

"Carl Dragert" <a@b.c> writes:

> Ih ja - alle vil da være helt begejstret for at en fremmed hælder 13 liter
> ukendt blanding i deres bil

13 liter gratis(!) væske. På den konto kender jeg en der har haft held
til at slippe af med en tankfuld diesel som han var kommet til at
hælde på sin motorcykel.

--
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*