Tauerntunnel eller Brennerpasset ????
Fra : JAS

Dato : 30-06-06 09:05

Hejsa

Vi skal på vej til Italien først lige bruge en dag i St. Gilgen i Østrig,
derfra kører vi så mod Bibione.

Den mest direkte vej er jo via Tauerntunnel såvidt jeg kan se på Kraks
Europa kort, men jeg har hørt man let kan holde i kø i flere timer der, så
har vi snakket om at køre via Brennerpasset - det er jo lidt en omvej, men
er det ikke mere glidende og hvad kan i anbefale og hvorfor....

Mvh

Jan

Fra : bent bundgaard lause~

Dato : 30-06-06 18:59

jeg ville køre under brennerbruggen, ned gennem brenner by og op på
motorvejen 10 km syd for broen, en tur vi "næsten" aldrig har holdt i kø på

Fra : JAS

Dato : 01-07-06 07:06

"bent bundgaard lausen" <bentlausen@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> jeg ville køre under brennerbruggen, ned gennem brenner by og op på
> motorvejen 10 km syd for broen, en tur vi "næsten" aldrig har holdt i kø
> på

Nu bruger jeg en navigation, hvor skal man lede den hen og hvad skal man
taste ind på den for at finde den vej...

Har nemlig ikke kørt der før..

Jan

Fra : Aksel

Dato : 01-07-06 11:21

> [...]
>>
> Nu bruger jeg en navigation, hvor skal man lede den hen og hvad skal man
> taste ind på den for at finde den vej...

Min erfaring er at det ikke kan betale sig, jeg følger altid motorvejen over
Brenner, det er næsten altid hurtigere end Tauern (som er en tunnel med et
dårligt sikkerhedsniveau)

Den absolut hurtigste rute fra DK til Lidoen er over Brenner.

Hilsen Aksel

Fra : JAS

Dato : 02-07-06 08:46

> [...]
> med et dårligt sikkerhedsniveau)
>
> Den absolut hurtigste rute fra DK til Lidoen er over Brenner.

Vi havde snakket om at tage en overnatning i St. Gilgen, men det er vist
dumt hvis vi skal over Brenner - er der så nogen gode forslag til en
hyggelig lille by i Østrig hvor vi kan bruge 1 dag og få 1 overnatning ????
Så vidt jeg kan se på et kort, så ligge St. Gilgen nemlig "forkert" hvis vi
skal over Brenner eller tager jeg fejl ???

Jan

Fra : Aksel

Dato : 02-07-06 10:22

> [...]
> Så vidt jeg kan se på et kort, så ligge St. Gilgen nemlig "forkert" hvis
> vi skal over Brenner eller tager jeg fejl ???

Så vidt jeg kan se på kortet er der ca. 30 km fra A10 ved Salzburg tilSt.
Gilgen.

Hilsen Aksel

Fra : JAS

Dato : 02-07-06 18:40

> Så vidt jeg kan se på kortet er der ca. 30 km fra A10 ved Salzburg tilSt.
> Gilgen.
>
> Hilsen Aksel
>Nu skal jeg lige være helt med, vil vi sagtens kunne tage til St. Gilgen og
>så samtidig undgå den der tunnel som alle taler om når vi skal køre til
>Bibion og i givet fald hvordan og hvilke mål skal jeg taste ind på min GPS
>for at komme den rigtige vej..

Jan

Fra : Aksel

Dato : 02-07-06 21:02

> Jan

Beklager meget, jeg huskede forkert, I kommer ikke i tæt på Salzburg når I
kører over Brenner, det er kun hvis I tager Tauern.

Hvis I skal over Brenner er der ca. 120 km. fra frakørslen i Tyskland ved
Rosenheim til St. Gilgen.

Der er en god ruteplanner på http://www.viamichelin.co.uk det kan godt være
en fordel at se på et kort før man taster ind på GPS.

Hilsen Aksel