Rengør eller ombetræk?
Fra : Ronni Jensen

Dato : 30-06-06 08:58

Hej

Lige et par spørgsmål:

1) Jeg har et grå sæde på VFR'en, som efterhånden er blevet temmelig
beskidt, vel både af snavs og evt bukser der har smittet lidt af. Ved
normal vask og skurring med en svamp el. lign. går det ikke af.

Skal sædet ombetrækkes, eller er der nogen der har et godt fif til
hvordan man kan gøre den så god som ny igen?

2) Til bremsestøv og kædeolie rester bruger jeg såmænd bare fælgrens til
fælgene. Men da der med tiden også samles en del olie og skidt ved
forreste tandhjul og området omkring samt på bagsvingeren, er det svært
at komme til med børste og svamp.

Nogle gode råd til hvordan man rengør disse dele skånsomt men effektivt?
Jeg antager, at det ikke er særlig sundt at bruge fx rensebenzin eller
petroleum til netop dette, da det nok er svært at undgå at det kommer i
berøring med kåbelak og aluminium..

--
Med venlig hilsen,

Ronni Jensen
Honda VFR 750 RC36
http://www.dfmc.dk/?id=649

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-06 09:18

Ronni Jensen skrev i meddelelsen ...

> [...]
>Jeg antager, at det ikke er særlig sundt at bruge fx rensebenzin eller
>petroleum til netop dette, da det nok er svært at undgå at det kommer i

Petrolium og lampeolie er fint til opgaven, og skader hverken lak eller
aluminium, eller for den sags skyld pakdåser eller o-ringe.

Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr