"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
news:44a6f22f$0$67259$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Harald Blaatand skrev:
>> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
>> news:44a57c6f$0$60786$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>>> Harald Blaatand skrev:
>>>> ..... på grund af at vægten ligger lavt og er i balance
>>> "I balance"?????
>>>
>> Jaja,prøv at lige at fortæl mig om det er så svært at forstå
>>
>> Vægten ligger lavt og på en måde så du ikke mærker den under
>> kørsel,klarrt den er tung hvis du lægger den ned.
>>
> Min svoger kører indimellem med et par typer hvoraf den ene har en
> Electric Glide -ting, og hán er kedelig at være på tur med, for det er kun
> motorveje der dur til dén - Ikke p.g.a. høj ydelse, men fordi ejeren ikke
> gider kæmpe med skrumlet når de to andre leger lidt på en almindelig dansk
> landevej. Så så letkørt er dén nu ikke
>
> Buell's efterhånden stigende popularitet tror jeg ligeledes skal findes i
> det antal maniske HD-ejere der med tiden har fundet ud af hvor tung deres
> jern er at bringe frem i trafikken - Ikke mindst til Buell der ligger helt
> ovre i den anden grøft men stadig smager af fugl :-/
>
> --
> Armand.
Harley laver jo mange andre modeller end Buell og "Pølsevogne" ("Electra
Special Ultra Mega Heavy Glide")
Det er da korrekt at en gammel standard Electra er yderst velegnet til at
køre lige ud,men absolut ikke til at æde sving uden at trinbrædder og
diverse dæksler går i asfalten.
Selvfølgelig er Sportstere og Super Glide/Softail uden brødristerog
pølsekoger med lidt mindre vægt og højere frihøjde er om ikke ligefrem
racere,så dog noget lettere at håndtere og svinge med.
Steen