Ny mc er ingen garanti mod problemer
Fra : Anders Majland

Dato : 29-06-06 20:52

Da jeg kom til færgen ved odden 20:30 hold t der en en med en stort set ny
bmw (rs1200 tror jeg). Han skulle have været med en tidligere færge men
kunne ikke starte den. Den havde kørt uden problemer de godt 100km derud,
men var så ikke til at få liv i....

Så han missede færgen og havde ringet efter falck.

Han troede at han havde fået den kørt tør for strøm i fosøget på at starte
den og molslinien tilbød en booster (batteri med kabler) så vi kiggede efter
batteriet. Under sædet var der en fin æske - der er godt nok mange sikringer
på sådan en bimmer, men batteriet var så fremme under tanken hvor det ikke
lige var til at komme til...

En af sikringerne sad løst - måske det vare var det ... Nå men så prøvede
han alligevel at starte den og den løs som om der var strøm nok på... Men
uret havde tabt indstillingen under hans tidligere startforsøg og viste at
det var 1/2 time siden ...

Havde det været min egen var jeg nok begyndt at brænde tændrør rene eller
lign. for den var sikkert druknet godt og grundigt

Så han ventede fortsat på falck da jeg tog med færgen - imorgen ryger den ud
til bmw på amager og hvis nogen hører mere om den er jeg da nysgerrig efter
hvordan historien fortsætter ...

Men synd for manden der var på vej til en weekend i skagen - håber at du
hurtigt kan få fejlfundet på den imorgen (den har vel en boardcomputer der
kan udlæse fejlkoder ) så han kan komme afsted...
--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Jim Andersen

Dato : 30-06-06 08:48

Anders Majland wrote:
> [...]
> færge men kunne ikke starte den. Den havde kørt uden problemer de
> godt 100km derud, men var så ikke til at få liv i....

Mener de havde (næsten) samme problem med den de prøvekørte i det der MC
blad.

Da måtte han også lave en nødreperation nede i Tyskland. En løs
batteri-ledning eller sådan.

Men det er da en opmuntrende tanke til alle os der kører rundt på noget
gammelt billigt grej !

/jim

Fra : PB

Dato : 30-06-06 11:27

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> batteri-ledning eller sådan.
>
> Men det er da en opmuntrende tanke til alle os der kører rundt på noget

Ja BMW er desværre også hoppet på vognen med mange nye smarte modeller og
udskiftning hvertandet år af modeltypen. Det kan ikke undre at kvaliteten
lider under de hurtige modelskift.
I gamle dage skiftede de modeller hvert 10 år så man kunne få en stabil mc
uden børnesygdomme.

I dag er det ligemeget om der står BMW , HONDA eller andet på tanken (Dog
er de alle skruet bedre sammen en Harley

Fra : Anders Majland

Dato : 30-06-06 11:34

> Ja BMW er desværre også hoppet på vognen med mange nye smarte modeller og
> udskiftning hvertandet år af modeltypen. Det kan ikke undre at kvaliteten
> lider under de hurtige modelskift.

Finish og stumper ser ellers fint ud på sådan en - men der er godt nok meget
"kabelsalat" og der skal jo ikke mange løse forbindelser til før man er på
den... Det bliver ikke nemt som hjemmefusker med sådan en om 10år.

/A

Fra : Peter B. Juul

Dato : 30-06-06 16:22

"PB" <pber@kfms.kk> writes:

> I dag er det ligemeget om der står BMW , HONDA eller andet på tanken (Dog
> er de alle skruet bedre sammen en Harley

Det er vist mere fordom end fakta i dag.

En ny Harley er en udmærket - men meget tung - cykel.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Larry, everybody steals shrimp
The RockBear. ((^)) and everybody lies about it.

Fra : Harald Blaatand

Dato : 30-06-06 18:45

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message

> [...]
> Peter B. Juul, o.-.o "Larry, everybody steals shrimp
> The RockBear. ((^)) and everybody lies about it.
> I speak only 0}._.{0 This is Hollywood."

En Harley er en udmærket-cykel-måske er den tung,men vægten mærkes ikke på
grund af at vægten ligger lavt og er i balance

I dag er det ligemeget om der står Yamaha, Suzuki,Kawazaki,Honda eller
andet på tanken (Bare de er skruet lige så godt sammen som en Harley ( som
mange af dem alligevel gerne vil ligne)

Steen

Fra : Armand

Dato : 30-06-06 20:33

Harald Blaatand skrev:

> ..... på grund af at vægten ligger lavt og er i balance

"I balance"?????

--
Armand.

Fra : Harald Blaatand

Dato : 01-07-06 09:46

> "I balance"?????
>
> --
> Armand.
Jaja,prøv at lige at fortæl mig om det er så svært at forstå

Vægten ligger lavt og på en måde så du ikke mærker den under kørsel,klarrt
den er tung hvis du lægger den ned.

Fra : Armand

Dato : 01-07-06 23:08

Harald Blaatand skrev:
> [...]
>>
> Jaja,prøv at lige at fortæl mig om det er så svært at forstå
>
> Vægten ligger lavt og på en måde så du ikke mærker den under kørsel,klarrt

Min svoger kører indimellem med et par typer hvoraf den ene har en
Electric Glide -ting, og hán er kedelig at være på tur med, for det er
kun motorveje der dur til dén - Ikke p.g.a. høj ydelse, men fordi ejeren
ikke gider kæmpe med skrumlet når de to andre leger lidt på en
almindelig dansk landevej. Så så letkørt er dén nu ikke

Buell's efterhånden stigende popularitet tror jeg ligeledes skal findes
i det antal maniske HD-ejere der med tiden har fundet ud af hvor tung
deres jern er at bringe frem i trafikken - Ikke mindst til Buell der
ligger helt ovre i den anden grøft men stadig smager af fugl :-/

--
Armand.

Fra : Harald Blaatand

Dato : 02-07-06 01:54

> [...]
> jern er at bringe frem i trafikken - Ikke mindst til Buell der ligger helt
> ovre i den anden grøft men stadig smager af fugl :-/

Harley laver jo mange andre modeller end Buell og "Pølsevogne" ("Electra
Special Ultra Mega Heavy Glide")

Det er da korrekt at en gammel standard Electra er yderst velegnet til at
køre lige ud,men absolut ikke til at æde sving uden at trinbrædder og
diverse dæksler går i asfalten.
Selvfølgelig er Sportstere og Super Glide/Softail uden brødristerog
pølsekoger med lidt mindre vægt og højere frihøjde er om ikke ligefrem
racere,så dog noget lettere at håndtere og svinge med.

Steen

Fra : Lars Nielsen

Dato : 02-07-06 23:10

"Harald Blaatand" <bigtwincam88@larsen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> pølsekoger med lidt mindre vægt og højere frihøjde er om ikke ligefrem
> racere,så dog noget lettere at håndtere og svinge med.

- Bare synd at sidespejle og andet skrammel rasler af pga. metaltræthed på
sådan en havelåge... JEP, 2800 km holdt venstre sidespejl på den jeg kørte
på i usa - og jeg havde kørt de 2100 af dem...

Lars / Viborg

Fra : Harald Blaatand

Dato : 03-07-06 09:12

"Lars Nielsen" <lars_concordia@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> på i usa - og jeg havde kørt de 2100 af dem...
>
> Lars / Viborg

>Måske sådan en "havelåge" bare skal behandles ordentligt?
Jeg har kørt 10.000 km på min Softail fra 2000,i Japan,uden at tabe en bolt
eller ødelægge noget,måske har balanceakslerne i motoren noget af æren for
det .
Men jeg ved da godt hvordan jeg kunne have smadret den på en uges tid ,hvis
det var det jeg ville

Steen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 01-07-06 00:57

"Harald Blaatand" <bigtwincam88@larsen.mail.dk> writes:

> En Harley er en udmærket-cykel-måske er den tung,men vægten mærkes ikke på
> grund af at vægten ligger lavt og er i balance

I beg to differ.

Hvis man taber en Electra Glide (så den står der i 45 graders vinkel)
skal man have hjælp for at rejse den op. Det er ikke så fedt.

Og den ER skidetung at danse med, men det er rigtigt, at det ikke er
noget man bemærker ved kørsel i moderat eller højt tempo.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Roses are #FF0000,
The RockBear. ((^)) violets are #0000FF,

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 30-06-06 18:49

p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) writes:

> En ny Harley er en udmærket - men meget tung - cykel.

Hmm - den Road King min kollega kørte på for et par måneder siden
under besøg i USA havde kun 3000 miles på klokken, og havde allerede
et problem med at den satte ud sporadisk. Så den er i hvert fald ikke
bedre end den BMW Anders skriver om.

--
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*