Deep Purple - Child in Time - hvilken cd?
Fra : sniper_Nolight

Dato : 29-06-06 20:58

jeg skal have det nummer i bedst mulige udgave - er det den der findes på
Deep Purple in Rock?

http://www.cdskiven.dk/default.asp?view=albuminfo&albumid=25338&preorder=0&news=0&sale=0&secondhand=0&showGenre=0&showCat=1

den findes jo i flere forskellige længder - jeg mener den jeg har hørt er
studieudgaven og varer ca 10 minutter og den kunne jeg godt lide.

Evt. hvilke andre albums?

Jeg har hørt den på Deep Purple 30 : very best of og der varer den ca 4
minutter og det lyder som den jeg kan lide, bare kraftigt beskåret
--
sniper_Nolight

http://www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Carsten Dettmaring

Dato : 29-06-06 22:11

> jeg skal have det nummer i bedst mulige udgave - er det den der findes på
> Deep Purple in Rock?

Du skal helt klart gå efter CD`en der hedder Made in Japan - her får du over
12 minutters superlive optaget i Osaka 1972..

VH
/Carsten

Fra : Michael Lund

Dato : 29-06-06 22:15

Det er rigtig den også findes i en udgave hvor det meste af Lord og
Blackmore's solo'er er skåret ud - skammeligt!!

Hvis du er tilfeds med den oprindelige og fulde album version, så gå efter
"In Rock" ellers findes den jo på et utal af live udgivelser, hvor den mest
kendte nok er den fra "Made in Japan" - Tjek den ud.

Faktisk har Blackmore's Night lavet en ny version på deres seneste cd
"Village Lanterne". Den er god, men selvfølgelig meget anderledes da det er
Ritchie Blackmore's kone der synger.

Mvh.
Michael

Fra : Henrik S. Pedersen

Dato : 03-07-06 19:59

Michael Lund wrote:

> Faktisk har Blackmore's Night lavet en ny version på deres seneste cd
> "Village Lanterne". Den er god, men selvfølgelig meget anderledes da det er
> Ritchie Blackmore's kone der synger.

Jeg foretrækker den version, som findes på DVD'en "Castles & Dreams"
frem for "Village Lanterne".

Mvh.
Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 03-07-06 20:14

On Mon, 03 Jul 2006 20:59:20 +0200, "Henrik S. Pedersen"
<aaa_nospam@c.dk> wrote:

>Jeg foretrækker den version, som findes på DVD'en "Castles & Dreams"
>frem for "Village Lanterne".

Hvis vi skal have alle de specielle indspilninger med, så har Ian
Gillan også indspillet den med "Ian Gillan Band"
http://www.nolifetilmetal.com/gillanband.htm

Det er en meget mærkelig version synes jeg.

/Alex

Fra : Max

Dato : 29-06-06 22:22

Hej sniper_Nolight

> Evt. hvilke andre albums?

Du skal da have "Made in Japan", det ultimative Deep Purple album.

Mvh Max

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 29-06-06 23:44

> jeg skal have det nummer i bedst mulige udgave

Som andre også skriver: "Made in Japan" som er det oprindelige live-album
fra 1972-koncerterne i Japan. Her finder du også efter min mening den mest
helstøbte version af Child in Time.

Den samme version findes også på triple-CD'en "Live in Japan", som er næsten
komplette optagelser af de tre koncerter som danner baggrund for "Made in
Japan". Her får du tre udgaver af Chilld in Time - en fra hver koncert.

Jeg har aldrig hørt cd-udgaven af "Made in Japan", men har den oprindelige
LP-udgave. Og det lyder som om den er anderledes i mikset end "Live in
Japan". Det lyder for mig som om der i sin tid blev "pyntet" på optagelserne
til "Made in Japan", så de værste live-bøffer blev redigeret ud og erstattet
af studie-optagelser. I hvert fald er de "rå" koncertoptagelser på "Live in
Japan" fulde af små afvigelser i numrene.

Og så er det jo i sidste ende smag og behag, om man bedst kan lide de rå
optagelser eller de redigerede.

mvh

Steen

Fra : Søren Nielsen

Dato : 29-06-06 23:56

sniper_Nolight wrote:
> jeg skal have det nummer i bedst mulige udgave - er det den der
> findes på Deep Purple in Rock?

Melder mig lige i koret: Made In Japan. Fantastisk nummer (og cd!)

Søren

Fra : sniper_Nolight

Dato : 30-06-06 16:48

Som sædvanlig leverede I varen.

Tak til alle - jeg tror sgu ærligt talt jeg napper både In Rock og Japan...
det nummer er et af de bedste jeg har hørt - og igen, jeg har hørt meget

Jeg så dem lykkeligvis til Rock under Broen og det var en fantastisk
koncert - jeg elsker musik i perioden '65 - '75 (og meget andet, men den
periode er, for mig, grobunden for al musik jeg kan lide) og det var fedt at
'være en del' af noget jeg i teorien er for ung til at opleve -
fantastisk!... nærmest nostalgisk på en eller anden måde... Nå, tak!

Fra : McMurphy

Dato : 09-07-06 02:07

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> wrote in message

> Melder mig lige i koret: Made In Japan. Fantastisk nummer (og cd!)
>
> Søren

hopper lige med her.. Made In Japan er lysår bedre end Live in Japan. På den
originale (MIJ) er der drive og (tør jeg skrive det) nosser hvorimod på LIJ
det hele er alt for overproduceret/redigeret. OG udgaven af Child In Time
fra MIJ er den suverænt bedste udgave nogensinde!!