Skift af vandrør
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-06-06 18:48

Hej gruppe,

Jeg har skjulte rør til min fjernvarmeinstallation hvoraf jeg på mystisk
vis har fået lavet hul på det ene...

Det er et varmtvandsrør af typen rør-i-rør, dvs flex yderkappe og fast
inderrør.

Hvordan får jeg det nemmest skiftet?

Grunden til at jeg spørger er, at inderrøret går ufatteligt stramt.

Min tanke var, at forbinde det gamle rør med det nye via en trædüvel og
så bore et hul i hvert rør tæt ved samlingen og derved binde dem sammen
med tynd ståltråd.. men da røret går så stramt tænker jeg at det nok
ikke vil holde de ca. 6-8 meter jeg skal have skiftet..

Nogle fif? Evt. findes der specialværktøj til formålet som lettet alt
med faktor 10?

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : KsK

Dato : 29-06-06 20:16

brun sæbe pumper du inden i yder røret og så bor du 4 huler 2 i det gamle
rør og 2 i det nye dem binder du så sammen mens du træk i den enden end i
det gamle rør for du en kammerat til at skubbe på det nye rør og husk smør
rigeligt med brunt sæbe på det nye rør inden det gå ind i vægge .. køre med
den der den der smør godt køre godt ,.... evt opløse noget af det brune
sæbe så du kan får det godt ind i ydere rør evt skyde med lidt trykluft for
at får det godt der inde

KsK

: Hej gruppe,
:
: --
: Med venlig hilsen,
: Martin Johansen, Kolding
: http://tuxx.dk/
: http://tuxx.dk/rodekassen.php

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-06-06 20:47

In article <44a426e0$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
"KsK" <ksk@a11l.dk> wrote:

> [...]
> sæbe så du kan får det godt ind i ydere rør evt skyde med lidt trykluft for

Det lyder jo til at være lige til... er bare stadig nervøs for jobbet da
det går utrolig stramt..

Vil bruge mere brun sæbe end jeg kan have i traileren...hehe

Tak for din fremgangsmetode!

--
Med venlig hilsen,
Martin Johansen, Kolding

Fra : KsK

Dato : 01-07-06 19:08

: "KsK" <ksk@a11l.dk> wrote:
:
[...]

nej men rigeligt og nå jeg mener at binde de 2 rør sammen så er det med
stærk ståltråd eller binding jern så du også kan trække ... og nogle gang
kan det være noget lort at skifte rør hvis VVS han lavet bøjning for skarp
,,, men held og lykke glædere mig til at høre hvordan det er gået
KsK

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-07-06 23:37

In article <44a6b9f6$0$67263$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
"KsK" <ksk@a11l.dk> wrote:

> nej men rigeligt og nå jeg mener at binde de 2 rør sammen så er det med
> stærk ståltråd eller binding jern så du også kan trække ...

Jeg har i tankerne at binde det rigtig godt sammen med noget stærkt
kinesertråd .. det er kan næsten holde til alt og er tyndt som bare
pokker = fylder intet i røret.

> og nogle gang
> kan det være noget lort at skifte rør hvis VVS han lavet bøjning for skarp

Se det er jo lige det jeg frygter... i så fald er det da godt jeg ved
hvem der har lavet det for så kan han selv få lov til at komme ud og
skifte det ;)

> ,,, men held og lykke glædere mig til at høre hvordan det er gået
> KsK

Jeg ser lige at melde tilbage ;)

--
Med venlig hilsen,