Re: Et spørgsmål om stil - hjelmstil
Fra : Andreas

Dato : 29-06-06 17:55

Jeg har en integralhjelm fra Caberg.
Med en skruetrækker kan man på 2 min. fjerne kæbepartiet og dermed lave den
til en open-face hjelm, hvilket jeg selv gør på årets varmeste dage.
Men ellers har folk ret - insekter, vildfarne objekter, biler og regn er
vildt nederen med open-face. Efter aftensommerture på landevejene er man
helt klistret i ansigtet =)

/Andreas

Fra : MortenP

Dato : 29-06-06 22:40

Andreas wrote:

> [...]
> Men ellers har folk ret - insekter, vildfarne objekter, biler og regn er
> vildt nederen med open-face. Efter aftensommerture på landevejene er man

Ja jeg formoder også man bliver temmelig klistret i ansigtet efter møde
med BILER og regn

-MortenP

Fra : Peter B. Juul

Dato : 30-06-06 05:42

"Andreas" <skodmail@get2net.dk> writes:

> Med en skruetrækker kan man på 2 min. fjerne kæbepartiet og dermed lave den
> til en open-face hjelm, hvilket jeg selv gør på årets varmeste dage.

I det hele taget tvinger vejret nogle gange en til kompromisser.

Jeg kører selv omkring i Californien i denne uge og har måttet droppe
MC-bukserne og støvlerne pga. varmen. Vi har haft flere dage i noget
over 40 grader celsius. I de situationer er det også farligt at køre
med alt udstyret på, fordi man simpelthen koger og hjernen går i
"powersave"-mode.

Specielt en langsom kø ifb. med vejarbejde forleden var en næsten
umulig opgave og fordrede en god lang pause ved næste rasteplads.

Jeg kører dog konsekvent med integralhjelm (for det meste åben),
solbriller og handsker. Jeg har det fineste hjelmansigt man kan drømme
om.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Larry, everybody steals shrimp
The RockBear. ((^)) and everybody lies about it.