start problemer og tøven når der gives gas
Fra : Simon Viftrup

Dato : 29-06-06 16:50

Hejsa

Jeg har for nylig anskaffet mig en bandit 600 (årgang 2001).
Jeg fik at vide at den skulle kunne starte ved at sætte chock'eren på max og
uden at give yderligere gas. Det kan jeg desværre ikke, hvis jeg ikke giver
lidt gas starter motoren ganske kort tid ved omkring 900 rpm (som er
tomgangs hastigheden) og går så ud.
Som jeg har fået at vide burde den stige i omdrejninger til 2-3000 rpm med
det samme.
Den starter fint uden chocker når den er blevet lidt varm.
I varm tilstand, når jeg starter den med chocker kan jeg se at den starter
ved 900 rpm og først efter et par sekunder går op i omdrejninger - nok det
samme som i kold tilstand, men der kan den bare ikke holde sig igang ved 900
rpm i et par sekunder.
Hvad skal jeg gøre?

Jeg har tillige enkelte gange prøvet at den motoren har "tøvet" lidt når jeg
gav gas - og i to af disse tilfælde et motoren gået ud, og har været meget
svær at starte igen.

Håber at der er nogen der kan komme med en forklaring/løsning på problemet.

mvh
Simon

Fra : Kim Persson

Dato : 29-06-06 17:06

> [...]
> meget svær at starte igen.
>
> Håber at der er nogen der kan komme med en forklaring/løsning på

Min skal have halv choker når jeg starter den kold, hvorefter den efter et
stykke tid stiger, fordi den er varm. Der lukker jeg så lidt for chokeren
eller slukker helt.

Når motoren er varm, starter jeg den aldrig med choker og det frarådes
generelt.

Ved kørsel få den sjældent en bitte smulle choker når jeg kører- men aldrig
længere end 100meter.

Din motor hoster måske fordi der er vand i kabunaden- svøm tømmerhusene
eller giv den lidt kabunadesprit i tanken.
Din motor kan også tøve hvis du kører med choker tændt under kørsel.

Men lad os få lidt tilbagemeldinger ;)

Jeg tror mange mennesker starter deres mc'ere forskelligt.
Du gør hvad du finder nemmest- men giv den ikke fuld gas ved start!

//Kim

Fra : Simon Viftrup

Dato : 29-06-06 17:37

Jeg bruger heller ikke choker når motoren er varm, jeg har bare prøvet det
for at se om den tøvede med at komme op i omdrejninger. Jeg slår normalt
chokeren fra efter ganske kort kørsel.
Har flere gange været ude for at motoren efter under 1 km kørsel (og choker
slået fra) er gået ud når jeg har holdt for rødt i et lyskryds - så når den
ikke er varm kan den ikke altid holde sig igang i tomgang længere tid af
gangen.
/Simon

Fra : Molnit

Dato : 29-06-06 18:45

Simon Viftrup skrev:

> Håber at der er nogen der kan komme med en forklaring/løsning på problemet.

   Nu min godt nok en 1200'ere... men den har haft samme problem, og det
vare co skruerne der stod for magert. Har du sat anden udstødning eller
KN filter på f.eks. så kan det godt være et problem. Nå ja, når den ikke
er syncroniseret som den skal, så kan den opføre sig lidt ala det, men
ik så slemt.

--
VH
Lars Molnit

Fra : Armand

Dato : 29-06-06 19:32

Simon Viftrup skrev:
> [...]
> lidt gas starter motoren ganske kort tid ved omkring 900 rpm (som er
> tomgangs hastigheden) og går så ud...............

Få den startet op fra kold tilstand og find det punkt på chokeren hvor
den går bedst i tomgang lige efter - Dét punkt burde være dér hvor den
skal startes op her i sommervarmen :-|

Hvis det er helt ustyrligt, á din svært forståelige beskrivelse, kunne
det hænde at du tillige drilles af vand i karbunaderne (chokeren suger
allerdybest i svømmerhuset af alle dyser!), så prøv lige at tømme
svømmerhusene engang :-|

Halvtrætte gammeldruknede NGK-tændrør kan også have sit at sige - Hæld
et friskt sæt ikke-NGK'ere i og se løjer!?

--
Armand.

Fra : Finn og Angela

Dato : 29-06-06 22:30

> Halvtrætte gammeldruknede NGK-tændrør kan også have sit at sige - Hæld et
> friskt sæt ikke-NGK'ere i og se løjer!?
>
> --
> Armand.

Er NGK ikke gode?

-finn

Fra : Jon&Ann-Rikka

Dato : 29-06-06 22:39

"Finn og Angela" <afc.chris_fjerndette_@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Er NGK ikke gode?
>
> -finn xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Nej, er de druknet bare det mindste er det ud til højre.

--
Jon Larsen & Ann-Rikka Olsen, forældre til et englebarn
Suzuki GSX-R 250

Fra : Palle

Dato : 30-06-06 09:22

Jon&Ann-Rikka skrev:

> [...]
>

> --
> Jon Larsen & Ann-Rikka Olsen, forældre til et englebarn

Tjahh, det er vist en "religionskrig" der har været oppe før...

Min 30 år gamle en-stamper har altid kørt med NGK og har altid
startet første eller andet gang på kickstarteren, også efter at have
været druknet.

Jeg bruger også mineralsk motorolie..

Palle
SR500

Fra : Finn og Angela

Dato : 30-06-06 11:11

[...]

ok (kunne jo være rart at vide, om der var noget der var bedre - men
religionskrige skal man jo være lidt varsom med...)

-Finn

Fra : Molnit

Dato : 30-06-06 13:24

Finn og Angela skrev:

> ok (kunne jo være rart at vide, om der var noget der var bedre - men
> religionskrige skal man jo være lidt varsom med...)

   I det her tilfælde er det nu Bandittens skyld, er tændrørende
500-1000km over service(12.000km) så dør de bare, uanset mærke osv.
spørg ikke hvorfor, det sker bare hver gang.