lukke for vand
Fra : oscarp

Dato : 29-06-06 15:32

Et råd søges:

Vi skal rejse vær fra huset i 3 uger.
Skal man lukke og vandet? I hvert fald hvor?

Skal jeg også ljukke for oliefyret?

hilsen
Oscar

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-06 16:40

"oscarp" <oscarp@inamex.com> skrev i en meddelelse
> Et råd søges:
>
> Vi skal rejse vær fra huset i 3 uger.
> Skal man lukke og vandet?

Hvis du vil være utryg hvis det ikke er gjort, så gør det.

I hvert fald hvor?

Hovedhanen er et godt bud...

--
Michael
Brugt pigetøj sælges på www.sitecenter.dk/pigetoej

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 29-06-06 16:41

> Skal man lukke og vandet?

Højst sandsynligt er det ikke nødvendigt, men der sker da ikke noget ved
at gøre det..

> I hvert fald hvor?

Hovedhanen?

> Skal jeg også ljukke for oliefyret?

Tjae, der er vel ingen grund til huset står opvarmet, så sparer du da
den olie..

-og husk så lige at få naboen til at checke relæet i tilfælde af
tordenvejr el. lign., er så træls at komme hjem til en fryser fuld af
fordærvede madvarer og et gennemvædet gulvtæppe i bryggerset ;)

--
Michael

Fra : Petersen_Michael

Dato : 29-06-06 16:49

In news:kwSog.34$R8.16@news.get2net.dk,
Michael Kjærsgård <mk@vindenand.dk> Typed:

> -og husk så lige at få naboen til at checke relæet i tilfælde af
> tordenvejr el. lign., er så træls at komme hjem til en fryser fuld af
> fordærvede madvarer og et gennemvædet gulvtæppe i bryggerset ;)

Hvem f. har gulvtæppe i bryggerset

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
Residerende i Nyborg

ved privat post fjern dyret i @dressen

Fra : tb

Dato : 29-06-06 16:41

> Vi skal rejse vær fra huset i 3 uger.
> Skal man lukke og vandet? I hvert fald hvor?

Er anlægget tæt, så bruger du ikke vand, så det burde ikke være nødvendigt

> Skal jeg også ljukke for oliefyret?

ja helt klart, med mindre der kommer frostvejr, men det gør der nok næppe

Fra : Kim2000

Dato : 29-06-06 19:46

"oscarp" <oscarp@inamex.com> skrev i en meddelelse
> Et råd søges:
>
> Vi skal rejse vær fra huset i 3 uger.
> Skal man lukke og vandet? I hvert fald hvor?

Hovedhanen, men hvorfor i alverden dog det??

> Skal jeg også ljukke for oliefyret?

Hvis du bruger oliefyret til at varme vand op, så ville jeg slukke for det.
I kan jo nok vente et par timer på at komme i bad når I kommer hjem. Hvis I
ikke bruger oliefyret til vandet, så forstår jeg ikke hvorfor det
overhovedet er tændt. Jeg slukkede mit i maj.

mvh
Kim

Fra : Soren Pedersen

Dato : 30-06-06 10:13

> Hovedhanen, men hvorfor i alverden dog det??

Vi lukker nu også altid når vi er væk i en periode. Så er man også fri
for at spekulere på om der er nogen der "muntrer" sig med at åbne for de
udendørs haner.....

Mvh
Søren

Fra : Per A. Hansen

Dato : 02-07-06 19:52

"oscarp" <oscarp@inamex.com> skrev i en meddelelse
> Et råd søges:
>
> Vi skal rejse vær fra huset i 3 uger.
> Skal man lukke og vandet? I hvert fald hvor?

Prøv at se lege efter vandmåleren - der skulle gerne være et
håndtag, der kan lukke af for vandet. Hovedhanen må man ikke
lukke for, der skal også en specialnøgle til

> Skal jeg også ljukke for oliefyret?

Ja - gerne. Der er ingen grund til at spilde energi på at holde
varmtvandbeholderen
i gang.

Per A. Hansen

Fra : Fly

Dato : 04-07-06 19:00

"Per A. Hansen" <xper.hansen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
Hovedhanen må man ikke lukke for, der skal også en specialnøgle til.

--------------

Det må være en skrivefejl. Jeg kan ikke forestille mig at der er nogle
vandforsyninger der forbyder at en bruger lukker for hovedhanen, som oftest
er placeret lige indenfor/udenfor hækken eller også lige udenfor huset. Det
må da også være i deres interesse at de ikke skal bruge tid på at få fat på
Jer/skadefirma, som er på ferie i tilfælde af ledningsbrud.

Hvis jeg tager fejl, så luk på hanen lile før/efter vandmåleren.

I øvrigt er det min personlige holdning (og erfaring...) at alle voksne i en
husstand skal vide hvor og hvordan disse ting fungerer:
- Stophanen til vand
- El-tavlen (sikringer + HFI-relæ)
- Hvor listen er med udvalgte slamsugerfirmaer, skadefirmaer,
el-installatører, VVS-instalatører. Den tager 5 minutter at lave, og kan
være rar at have den dag kælderen er fyldt med vand eller toiletterne er
stoppet

--
-Fly
doktor_flyMONKEY@hotmail.com