Storskærm (PC) på en LC 475?
Fra : Steen Larsen

Dato : 10-01-01 17:20

Hej

Jeg har lige købt en 19" skærm, som skal bruges både til PC og MAC.

Det er en Plug & Play skærm, og den virker ikke umiddelbart på min LC 475,
selvom den skulle være i stand til at køre med 21" skærme.

Hvad gør jeg for at de kan arbejde sammen?

Steen

Fra : Martin Edlich

Dato : 10-01-01 17:58

In article <fc.0073fb6b02ca0e9f0073fb6b02ca0e9f.2ca0f0b@net.dialog.dk>,
"Steen Larsen" <Steen_Larsen@net.dialog.dk> wrote:

> Hvad gør jeg for at de kan arbejde sammen?

Hvilken adapter bruger du for at få PC skærmen til at fungere på LC'eren?

--
MVH
Martin Edlich AKA "Århhh du er sgu da en bette Gud Martin!"

Fra : N/A

Dato : 10-01-01 20:27

Fra : Martin Edlich

Dato : 10-01-01 20:27

In article <fc.0073fb6b02ca290e0073fb6b02ca0e9f.2ca2978@net.dialog.dk>,
"Steen Larsen" <Steen_Larsen@net.dialog.dk> wrote:

> Jeg har købt et stik hos Apple på Åboulevarden for 195,-, som ser ud til
> at passe. Men der er måske nogle forbindelser der skal afbrydes - eller???

Er der små kontakter på adapteren, kan det være de står forkert.
Hvis ikke, kan det være en forkert adapter. "Faste" adaptere kan være
sat til en bestemt opløsning/frekvens, som så ikke passer til din
skærm/Mac.

Det kan også være du bare skal finde "MultiResolutions" på
versiontarcker, men der vil det muligvis være nødvendigt med en ekstra
skærm og skærmkort.

Hvordan ser billedet ud når du sætter skærmen til?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-01-01 22:50

> [...]

> Det er en Plug & Play skærm, og den virker ikke umiddelbart på min LC 475,
> selvom den skulle være i stand til at køre med 21" skærme.

Skærmens størrelse er underordnet - det er opløsning og frekvens der kan
give problemer.

> Hvad gør jeg for at de kan arbejde sammen?

Finder ud af hvilke opløsninger og frekvenser grafikkortet i 475'eren
understøtter

Prøv evt. at zappe PRAM (alt+æble+P+R under opstart), det skulle
nulstille grafikkortets indstilling - Jeg vil tro at satdart er
640*480@67Hz - 67Hz kan ggive problemer.

Prøv også at indstille skærmen til en opløsning (på PC'en) som du er
sikker på understøttes af mac'en.

Sidst men ikke mindst prøv at slå DDC fra på skærmen - Proceduren burde
stå i din manual.

Sidst men ikke mindst: Hvilken adapter bruger du, har den swiches?

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Ledig lejlighed? Jeg er boligløs i København - Hjælp!

Fra : N/A

Dato : 12-01-01 18:38

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 12-01-01 18:38

> Nej den har ikke switches.
>
> Det er bare et omformerstik købt hos Aplle på Åboulevarden.

Jeg tror du har fået en forkert adapter

Jeg har "den rigtige" - Du kan få lov at prøve den, hvis den kan bruges
kan du jo give mig 100kr for den (koster ca 300+moms hos officeline)

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Det var bare min mening, og hvis nogen skulle finde på at sige noget
grimt om Marianne Jelved kan de få med mig at bestille... #¤#&*

Fra : Martin Edlich

Dato : 12-01-01 22:06

In article <1en4s22.ntjb3p1rxzbk0N%reippuert@mac.com>,
reippuert@mac.com (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> Jeg tror du har fået en forkert adapter

Det er også mit bud.

> Jeg har "den rigtige" - Du kan få lov at prøve den, hvis den kan bruges
> kan du jo give mig 100kr for den (koster ca 300+moms hos officeline)

Og det tilbud ville nok være fornuftigt at tage imod.

--
MVH
Martin Edlich