El-måling
Fra : Joachim.schmidt

Dato : 29-06-06 11:13

Hej

Jeg har lige opdaget at en garage i samme bygning som jeg kører over min
el-måler. Jeg har ikke selv adgang til garagen og de roder indimellem rundt
med el-værktøj dernede. Lige nu er de fx. igang med at lakere bil.

Hvordan skal jeg håndtere sagen udover at kontakte min udlejer?

Mvh Joachim

Fra : M Sørensen

Dato : 29-06-06 11:54

Joachim.schmidt skrev:

> [...]
> med el-værktøj dernede. Lige nu er de fx. igang med at lakere bil.
>
> Hvordan skal jeg håndtere sagen udover at kontakte min udlejer?

Ved ikke - kan du tage en sikring eller 2 hvis der ikke kommer noget ud
af det?

Eller står der noget om det i lejekontrakten?

/Martin

Fra : Holst

Dato : 29-06-06 11:56

Joachim.schmidt wrote:

> [...]
> med el-værktøj dernede. Lige nu er de fx. igang med at lakere bil.
>
> Hvordan skal jeg håndtere sagen udover at kontakte min udlejer?

Og så vil det naturligvis være rimeligt, at ud får nogle penge retur for
den strøm, som du har betalt for, men som du ikke har brugt.

En løsning kunne være, at man i de næste 12 måneder måler dit egentlige
elforbrug (jeg går naturligvis ud fra, at din henvendelse medfører, at
der blivet etableret andre elinstallationer, så du fremover ikke skal
betale for strømmen til garagen), og at man så om 1 år kigger på dit
elforbrug i det seneste år og sammenligner det med tidligere års,
hvorefter du så får en tilbagebetaling.

Hvor langt man skal gå tilbage, kan man jo altid diskutere. Men minimum
5 år fra den dato, hvor du henvender dig til udlejer, vil være rimeligt.

Fra : Petersen_Michael

Dato : 29-06-06 17:00

In news:44a3b1b9$0$14038$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
Holst <newsjun06@shelter.dk> Typed:
> Joachim.schmidt wrote:

8< snip >8

> være rimeligt.

8< snip >8

Og det juridiske i dine betragtninger er?

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
Residerende i Nyborg

ved privat post fjern dyret i @dressen