Speedfight - Død motor? (Link til lydfil)
Fra : yehaah@gmail.com

Dato : 29-06-06 06:32

For et par ugers tid siden startede jeg min peugeot speedfight,
hvorefter den lød til at startkransen stadig var i indgreb, når
motoren startede.

Her for leden forsøgte jeg så at starte den, men kunne ikke rokke
kickstarteren en tomme. Efter at have skilt dækslet ad, fandt jeg ud
af, at krumtappen ikke kunne drejes, og først løsnede sig da jeg gav
den et ordentligt ryk med en topnøgle.

Herefter lød den ikke sund, når den blev drejet rundt.

Efter at have samlet dæksel, kickstarter mv startede jeg motoren op
kortvarigt, for at høre. Jeg optog motor lyden, og fik den lagt ud
her, og det lyder ikke rart :(

http://web.bornriders.dk/comments.php?y=06&m=06&entry=entry060628-202739

Er der nogen der har et bud på hvad der kan være galt?
Mine gæt er stempelringe eller lejer.

Den lyder jo nærmest som en gammel dieselbil.

Fra : dan

Dato : 29-06-06 08:03

Uhadada! Kender ikke speedfight men, det lyder som om starteren stadig er
indgreb og - desværre ud fra hvad du skriver og den lyder, er godt
kværnet.
Tag starteren af og drej den for, at se om den er kværnet. Hvis du skifter
starteren så kig godt på startkransen - så den ikke kværner en ny starter.

Hent gratis SPAMfighter her: http://www.spamfighter.com/lda

Fra : yehaah@gmail.com

Dato : 29-06-06 08:56

dan skrev:

> [...]
> starteren så kig godt på startkransen - så den ikke kværner en ny starter.

Det var også starter eller kickstarter der var min første
indskydelse, men de går fint fri, og der er ingen mærker fra at de
har gnavet på hinanden.

Lyden kommer desværre længere inde fra :(

Jeg har desværre ingen anelse om hvad det er.

Mine mistanker var som sagt lejer eller kompressionsringe.

Fra : Brian

Dato : 29-06-06 09:54

> [...]
>
> Lyden kommer desværre længere inde fra :(
>
> Jeg har desværre ingen anelse om hvad det er.
>
> Mine mistanker var som sagt lejer eller kompressionsringe.

Det lyder (med forbehold for den lendige lydkvalitet) nøjagtigt som min
Peugeot Zenith Sport... og der er krumtaplejerne døde... Det tager ca.
5timer for en rutineret mekker, og stumperne koster ikke flere hundrede
kroner.