paphoved i plastichjelm
Fra : Brian Laursen

Dato : 28-06-06 21:26

Goddammit hvor kan jeg blive sur på sådan en spaxxer. Køre i madkasssen på
motorvejen mellem stilling og skanderborg. Toyota Hiace(busa). ligger mig
altid til højre. Trækker ud for at ville overhale en lastbil. Køen er lang.
Langt bagude kommer en motorcykel( cbr1000 før 1994) og begynder at presse
sig helt op til bagsmækken bag mig. jaja tænker jeg. Lad mig nu lige komme
forbi lastbilen jeg venter på at overhale. der køre 6-8 biler foran, så det
tager jo lidt tid før folk for sig snøvlet forbi. Da jeg ligger på siden af
lastbilen, begynder idioten gudjødme at overhale mig mens jeg overhaler
lastbilen. takskæbne . Der var i hvert fald ikke over en halv meter mellem
mig og græsset ude i midten, og der skulle han altså lige klemme sig forbi.
Hvad tænker fjolset på?????????????? Jeg er sku ligeglad med om han kommer
til skade skulle han vælte i den desperate overhalning. Men tænk på dem der
bliver indvolveret i ulykken. arghhhhh
havde jeg kunnet følge ham, havde jeg fulgt efter ham og slået ham i hovedet
med en murerhammer.

skulle lige ha luft

--
Virtually Yours

Brian laursen
http://home1.stofanet.dk/cashman Blackbird stuff

Fra : tb

Dato : 28-06-06 21:40

....Da jeg ligger på siden af
> [...]
> mig og græsset ude i midten, og der skulle han altså lige klemme sig
> forbi. Hvad tænker fjolset på??????????????

Puha, så lige overskriften og tænkte - jeg kørte den strækning idag på en
cbr1k. HVAD har jeg nu gjort.. Heldigvis var det ikke om mig tydligvis

Anyway - Overhalede altså i "tredje bane" ind mod rækværket i midten? Hmm.
Ikke smart, men i italien så jeg det meget.

HVIS der skulle ske noget, så er der vel næppe tvivl om skylden, Men uha
det kunne blive grimt hvis der blev pladsmangel. Og det er ca her min kæde
hopper af.
Biler slingrer. Det er ret umuligt at køre 100% lige. Når en mc laver det
nr, så forventer han at du ligger klippestabilt på din bane. Dvs stress for
alle parter. Det kan man ikke tillade sig at byde folk....

Nok er mc'ere hurtigere og kan overhale langt nemmere end biler etc, men de
skal sgu ikke bringe bilisterne i en dum situation.

Fra : Armand

Dato : 29-06-06 00:15

tb skrev:

> [...]
> Nok er mc'ere hurtigere og kan overhale langt nemmere end biler etc, men de
> skal sgu ikke bringe bilisterne i en dum situation.

En af mine ungdoms klubkammerater mestrede dén diciplin til det yderste,
og ofte nød flokken godt af det når den lå ubeslutsom bag en
Skoda(=arketype!) der kørte 99,5% af fartgrænsen i det yderste spor: På
et tidspunkt ville det blive for meget for Kawa-Kurt der lå nede bagved
på hans 1100'er med skraldebang-udstødning og derfor accelererede forbi
flokken og Skoda'en venstre om med 150km/t og ligeså mange dB!
Selv sådan en gammel hækskubber-Skoda kán skam godt lave en sidelæns
bevægelse der er en gokart værdig efter sådan en kur

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 29-06-06 00:03

Brian Laursen skrev:
> [...]
> lastbilen...........
> havde jeg kunnet følge ham, havde jeg fulgt efter ham og slået ham i hovedet

Så lad også lige mig få luft:
Hvad får folk til at eje overhalings(!) sporet på motorvejen?
I princippet skal man holde til højre og lade bagfra kommende komme
forbi og ikke mindst på motorvejen gør det sig gældende at hvis man lige
tager et svip ind til højre er bagved liggende motorcykler forbi inden
man opfatter det - Så der er ingen grund til andet end at give plads for
bagfra kommende motorcykler.
Oplevet i mine bakspejle er der i mange tilfælde den gevinst at den
motorcykel man lader slippe forbi viser de forankørende hvor let det er
og derfor også lader den slippe forbi. Og begivenheden gentages helt
frem til det forreste snøvl, der vækkes af tranchen og trækker ind for
den motorcykel der pludselig ligger i bakspejlet - Og således også giver
plads for den bagved værende kø der ikke magtede at få flyttet snøvlet
ind til højre
Prøv det - prøv det!!

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 29-06-06 05:15

> [...]
> for den bagved værende kø der ikke magtede at få flyttet snøvlet ind til

Jeg har dog sjælden været mere enig med dig end lige nu Armand.

Hygge PD CBR1100t

Fra : Anders Christensen

Dato : 29-06-06 06:21

Armand skrev:

> [...]
> tager et svip ind til højre er bagved liggende motorcykler forbi inden
> man opfatter det - Så der er ingen grund til andet end at give plads for

Tjaa, den danske trafikkultur mestrer ikke den kunst, se bare Tyskland
hvor nemt trafikken glider det (og hvor ringe den er på motorvejen rundt
om Paris i Frankrig...)

I Paris kører motorcyklerne så også mellem 3. og 4. bane, lidt
skræmmende sådan at blive overhalet indenom.

--
Mvh Anders Christensen
Som lige var en uge til Le Mans og en uges tid i Paris bagefter

Fra : Armand

Dato : 29-06-06 18:28

Anders Christensen skrev:

> Tjaa, den danske trafikkultur mestrer ikke den kunst, se bare Tyskland
> hvor nemt trafikken glider

Lige netop den tyske trafikkultur finder jeg har styrtdykket i de 20 år
jeg har befærdet den på to hjul :-|

--
Armand.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 29-06-06 06:45

> [...]
> den motorcykel der pludselig ligger i bakspejlet - Og således også giver
> plads for den bagved værende kø der ikke magtede at få flyttet snøvlet

helt enig, sådan oplever jeg det dagligt på vej til arbejde.
Jeg sørger så også for, at når der endelig er en der giver den smule
plads, skynder jeg mig forbi, så han ikke bliver "straffet" for at give
plads.

(Men det var ikke mig der drillede Brian
mvh

Thomas Jensen
Honda CBR1000F ´94
http://dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Armand

Dato : 29-06-06 18:37

Thomas Jensen skrev:

> [...]
> Jeg sørger så også for, at når der endelig er en der giver den smule
> plads, skynder jeg mig forbi, så han ikke bliver "straffet" for at give

Jeg har i de sidste par uger raslet mellem Taulov og Næsby i en
montørvogn der akkurat lige kan slæbes op på 135, hvilket alligevel ikke
mindsker ærgrelsen over at blive fanget inde bag højre spors tunge
trafik med (godtnok) under 100km/t.
Set fra dens førersæde (som må være nærmeste ækvivalent til Brians
HiAce), er min(!) største irritation de bagfrakommende der konsekvent
ligger i ydersporet uanset afstand og (behersket)mer-fart, og derved
forstyrrer billedet når jeg skal vurdere i spejlet om der er plads til
en hæderlig overhaling af elefanterne foran mig :-|
I den forbindelse er motorcyklerne langt mere pålidelige

--
Armand.

Fra : Brian Laursen

Dato : 30-06-06 05:55

> [...]
> overhaling af elefanterne foran mig :-|
> I den forbindelse er motorcyklerne langt mere pålidelige

Nemlig. Mc´er er nemmer at vuderer. Jeg trækker dog også ud ca 500-1000m før
ham og ligger mig i køen af overhalende biler og begynder overhalning af
køen af tunge køretøjer..
Problemet er jo også at hvis man ikke trækker ud i god tid, bliver man jo
fanget bagved lastbiler, og så bliver man ikke lukket ud af bagfrakommende
billister.
Overhalningen kunne da også umuligt ha glædet nogen udover det kik han fik
ud af det, eller gavnet nogen, da han bare kom til at ligge bag den bil jeg
kørte bagved!

Fra : Ukendt

Dato : 30-06-06 09:26

Brian Laursen skrev i meddelelsen
<44a4aebe$0$1981$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...

>Overhalningen kunne da også umuligt ha glædet nogen udover det kik han fik
>ud af det, eller gavnet nogen, da han bare kom til at ligge bag den bil jeg
>kørte bagved!

Jeg forstår nu heller ikke Armands argumentation. En sådan
"trediesporsoverhaling" er sgu' for dumt, og som jeg oplever motorvejstrafik
netop til absolut ingen nytte. Der er jo stortset altid stangtrafik i
overhalingssporet

Orla, som vælger motorveje fra....
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 01-07-06 23:15

Orla Pedersen skrev:

> [...]
> netop til absolut ingen nytte. Der er jo stortset altid stangtrafik i

Heller ikke her. Og så skulle det lige komme fra ham. Lidt af en skævert
set sammen med indlægget "Et pip fra en mc-ist". Det er da kun for at
skade omdømmet at en knallerthjerne laver den slags i trafikken.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 01-07-06 23:41

Ib Jakobsen skrev:

> Heller ikke her. Og så skulle det lige komme fra ham. Lidt af en skævert
> set sammen med indlægget "Et pip fra en mc-ist". Det er da kun for at
> skade omdømmet at en knallerthjerne laver den slags i trafikken.

Rolig nu!
Jeg har bragt mine modargumenter i andet indlæg, men dét i kommenterer
er en lille anekdote fra min vilde ungdom, der passede fint ind i tråden!

--
Armand.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 02-07-06 08:10

Armand skrev:

> Rolig nu!
> Jeg har bragt mine modargumenter i andet indlæg, men dét i kommenterer
> er en lille anekdote fra min vilde ungdom, der passede fint ind i tråden!

Anekdoter er altid gode. Men indrømmet, så kunne det lyde som det var
noget du gik ind for. Især når man læser de samtykkende svar.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 02-07-06 23:06

Ib Jakobsen skrev:

> Anekdoter er altid gode. Men indrømmet, så kunne det lyde som det var
> noget du gik ind for. Især når man læser de samtykkende svar.

Tjaeh, nu er det jo sådan at jeg ikke er en engel og da også har gjort
sære og måske ligefrem dumme ting i trafikken i den tid der er gået
siden køekortet i '77 - Kawa-Kurt's opførsel var ihvertfald et stunt der
virkede, og derved beviser at nogle trafikanter overhovedet ikke
orienterer sig bagud ved motorvejskørsel, og derfor kan overraskes over
pludselig at have 150Db udenfor venstre dør selvom der har ligget en
flok motorcykler med langt lys i røven af vedkommende over flere km's

--
Armand.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 29-06-06 20:14

Armand skrev den 29 jun 2006 i

[klip]

> [...]
> den motorcykel der pludselig ligger i bakspejlet - Og således også giver
> plads for den bagved værende kø der ikke magtede at få flyttet snøvlet

Yepper!
Og hvis forreste MC i flokken der gerne vil forbi "snøvlene" ovenikøbet er en
tidligere fransk snuppe-MC (MKS var det vist(?) hjælper det også enormt

--
Mvdlh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : icjinu

Dato : 02-07-06 00:28

Arne Lorenzen wrote:
> [...]
> tidligere fransk snuppe-MC (MKS var det vist(?) hjælper det også enormt

Jeg har desværre ikke fået MC kørekortet endnu (Teoriprøve d. 4. juli).
Men når jeg kører bil, og møder en idiot, der ligger i den yderste bane
og blokere, fordi personen ikke fatter, at man skal trække til højre,
hvis dem til højre for en selv køre ligeså hurtig eller hurtigere end en
selv; så trækker jeg helt op bag personen og så får idioten ellers
diskolys med det lange lys for alle pengene! Det plejer at virke...
hjælper også på det når man kører traktor (Volvo 950/Classic) ! Men
self. nok ikke så smart at ligge alt for tæt på personer på MC hvis de
laver katastrofe opbremsning.

Fra : Torben Scheel

Dato : 03-07-06 08:14

icjinu wrote:
> [...]
> hjælper også på det når man kører traktor (Volvo 950/Classic) ! Men
> self. nok ikke så smart at ligge alt for tæt på personer på MC hvis de

Det er tåbeligt at lægge sig tær op bag andre - punktum. Dit udbytte af
det (i sparet tid) er minimalt sat op imod den risiko for buler og i
værste fald voldsom peronskade. At det kan koste et klip synes jeg er fint.

Og nej, jeg kan heller ikke lide dem der ligger og spærrer, men jeg er
efterhånden så gammel at jeg kan nøjes med en let hovedrysten. Folk der
ikke holder afstand derimod - i den situation har jeg ikke noget imod at
sætte hastigheden ned til sikkerhedsafstanden passer - om nødvendigt
stoppe helt op for at tage emnet "sikkerhed" mundtligt op med synderen.

--
vh
Torben