Parkering ved Venedig
Fra : Ukendt

Dato : 28-06-06 20:45

Hejsa

Skal snart til Italien. Vi skal bo 100 km syd for Venedig og har derfor
planlagt at tage en dagstur til Venedig. Jeg mener at have hørt at det kan
betale sig at parkere på fastlandet og så sejle derover, men kan ikke finde
noget på nettet. Nogle der kan hjælpe?

Jørn

Fra : Aksel

Dato : 28-06-06 22:55

"Jørn Haulund" <haulund"SNABELA"mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> betale sig at parkere på fastlandet og så sejle derover, men kan ikke
> finde noget på nettet. Nogle der kan hjælpe?

Der er et par store P pladser lige før dæmningen til Venezia, til venstre
for vejen er der en der har bådtransport til byen.

http://europeforvisitors.com/venice/articles/tronchetto_parking_garage.htm

I byen er der et stort P hus "Tronchetto", det koster ca. 18 Euro for et
døgn.

Hilsen Aksel

Fra : JK

Dato : 29-06-06 10:57

On Wed, 28 Jun 2006 21:45:28 +0200, "Jørn Haulund"
<haulund"SNABELA"mailme.dk> wrote:

> [...]
>betale sig at parkere på fastlandet og så sejle derover, men kan ikke finde

Der er parkeringshuse, som ikke er til at overse.

I den forbindelse skal jeg advare imod nogle bondefangere. Det er ikke
Jeres bil, jeg tænker på. Men at I vil blive anråbt, når I kommer ud
af parkeringshuset af nogle gutter, der vil have Jer med deres
motorbåde ind til byen.

Overse I bare dem, og gå til højre ud på molen, hvor kommunens vandbus
lægger an med jævne mellemrum (vaporettaen kaldes den). Den er lidt
billigere, selv om man jo nok kan tåle at blive snydt for en 50'er pr.
snude. Det er vel deres socialhjælp.

mvh

John

Fra : kenneth.g

Dato : 30-06-06 22:28

> [...]
> lægger an med jævne mellemrum (vaporettaen kaldes den). Den er lidt
> billigere, selv om man jo nok kan tåle at blive snydt for en 50'er pr.

De kommunale vandbusser har en 1-dags turkort som gælder til alle deres
"busser" så i kan stå af, på og skifte som i nu selv har lyst til og komme
tilbage til jeres bil.

Kenneth

Fra : Bo

Dato : 29-06-06 20:23

> [...]
> betale sig at parkere på fastlandet og så sejle derover, men kan ikke
> finde noget på nettet. Nogle der kan hjælpe?

Hvis du kender Earth Google com kan du se en masse gratis
parkeringspladser ved halvøen Tronchetto, der hvor de
store blå skibe til Grækenland lægger til, dem bruger vi altid...

Download Earth Google com gratis og se det hele fra luften,
PS ! Læs først hvilken PC-kræfter du skal have
vh Bo