Ang. køb af flybilletter i Sverige
Fra : BB

Dato : 28-06-06 16:22

Hej med jer
Jeg skal til Thailand til februar, og har fået at vide at det muligvis er
billigere at booke sin flybillet i sverige.
Så jeg vil høre om der er nogen der har link til svenske sider som dem vi
kender i DK. som søger nettet igennem efter billige billetter.
Hilsen og tak
Bent

Fra : jimmi1311

Dato : 30-06-06 13:35

BB skrev:

> [...]
> Så jeg vil høre om der er nogen der har link til svenske sider som dem vi
> kender i DK. som søger nettet igennem efter billige billetter.

Hej Bent

Jeg kender ikke til de svenske priser, men jeg ved at hvis du skal til
bangkok så er det jo enorm billigt at komme dertil fra københavn.
Prøv med www.flyrejsen.dk og så plejer aeroflot jo at være billigst
til bangkok.

MVH
Jimmi - der tager til Thailand den 22. Juli

Fra : momondo

Dato : 02-07-06 16:44

Prøv evt www.seat24.se, www.mrjet.se,www.gotogate.se, www.flytorget.se
eller www.travelstart.se (allesammen svenske online bureauer) - men jeg
tror nu ikke at de er billigere end de danske. Du kan også lave en
prissammenligning med www.momondo.dk.

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 10-08-06 11:27

BB skrev:
> [...]
> Så jeg vil høre om der er nogen der har link til svenske sider som dem vi
> kender i DK. som søger nettet igennem efter billige billetter.

GOOGLE er din ven

Gå ind på google.com. Du SKAL bruge den engelske side, ikke den danske.
Hvis den danske dukker op så vælg "Google på engelsk".

I søgefeltet taster du nu AFGANGSLUFTHAVN og mellemrum og så
ANKOMSTLUFTHAVN.

Google kommer nu op med en søgemaskine til flybilletter. Jeg har altid
fundet de billigste afgange på den måde.

Hilsen Jesper

Fra : Holst

Dato : 10-08-06 11:48

Jesper Mehlsen wrote:

> [...]
> Hvis den danske dukker op så vælg "Google på engelsk".
>
> I søgefeltet taster du nu AFGANGSLUFTHAVN og mellemrum og så

Ja, det er nemlig rigtig. Jeg har dog aldrig selv købt flybilletter den
vej, men sådan er der så meget. Af erfaring ved jeg, at du også skal
sørge for at skrive navnene på engelsk, f.eks. med København -
Stavanger, som jeg oftest beflyver, virker:

Copenhagen Stavanger

hvorimod

København Stavanger,
Kastrup Stavanger,
Kastrup Sola,
København Sola,
Copenhagen Sola og
CPH SVG

ikke giver nogen søgemaskine til flybilletter.

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 11-08-06 07:44

Holst skrev:

> [...]
> sørge for at skrive navnene på engelsk, f.eks. med København -
> Stavanger, som jeg oftest beflyver, virker:

Hej Holst

Jeg har det sidste år brugt den service 3 gange. Et par af
søgemaskinerne der kommer op er dog uanvendelige. Man skal oplyse
forskellige ting til billetreservationen, og desværre kan man ikke som
bosiddende i DK bestille. Derfor er jeg gået ned i FDM-Travel og har
bedt dem bestille. De kan bestille biletten for 20 kr i gebyr - og er
man medlem er det en gratis service. De kræver ikke at du også køber en
af deres andre pakkerejser oveni eller lign.

Hilsen Jesper