Minimum beløb til inkasso ....
Fra : KG

Dato : 28-06-06 13:13

Hej Jura gruppe ...

Jeg roder rundt og har fundet tråd med inkasso
også lovgivning om samme - men ikke mit lille
problem ...

Jeg er blevet kontaktet af intrum justiti INKASSO
har mødt dem før ...

De vil inddrive 139,- Kr. via inkasso og har derpå
lagt 300,- Kr. i gebyr ... kan de det ....

Sidst jeg hørte fra dem var i forbindelse med en
regning fra World-Online .. det hørte jeg aldrig
mere til ...

Jeg mener dengang - det er 3-4 år siden - at der dengang
var en bagatel grænse for beløb hvor hovedstolen ikke
var over 500,- Kr. ....

Er det Mig der husker forkert.

Har henvendt mig til intrum justiti INKASSO, men her får
man svar fra en ivrig ung pige med bla. bla. bla. ..... taler
som Lotte Heise ... ))

Blot en lille hjælp til hvor man finder selve lovgivningen
og retten omkring minimumsgrænse hvis der er en sådan ...

Med venlig hilsen
Keld Gydum
--
www.gydum.com

Fra : Mikkel Trabjerg Knud~

Dato : 28-06-06 19:51

hvorfor betaler du ikke bare det du skylder dem?. Det er vil dig i første
omgang der ikke har overholdt betalingsbetingelserne eller hvad?

--
Med venlig hilsen/Best Regards

Mikkel Trabjerg Knudsen

Fra : Mikkel Trabjerg Knud~

Dato : 28-06-06 19:53

desuden kan jeg oplyse at man kan sende alt til inkasso - dog vil de
færreste ikke gøre det for 139, da sælger hænger på sagsomkostninger, da
køberen ikke kan betale.

Det er en min. grænse på 250,00 for at blive optaget i RKI

Fra : Jesper Lund

Dato : 28-06-06 20:22

KG wrote:

> De vil inddrive 139,- Kr. via inkasso og har derpå
> lagt 300,- Kr. i gebyr ... kan de det ....

Ja, principielt kan du inddrive 13 øre, som så
kan blive til 300,13 kr...

Eneste undtagelse er hvis der er aftalt en bagatelgrænse, f.eks. at
beløb under 25 kroner ikke inddrives eller refunderes (ses ofte i
aftaler om telefonabonnementer).

--
Jesper Lund

Fra : Jonathan Stein

Dato : 29-06-06 10:22

KG wrote:

> De vil inddrive 139,- Kr. via inkasso og har derpå
> lagt 300,- Kr. i gebyr ... kan de det ....

Ja - men kun hvis du har modtaget en påkravsskrivelse med mindst 10
dages frist. (Inkassolovens §10 -
http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/A19970031930-REGL)

M.v.h.

Jonathan