Gulvafslibning
Fra : henrik@bianca27.dk

Dato : 28-06-06 08:30

Hej NG

Vores 2 hvalpe har efterhånden tæret godt på lakken på vores
stueparket, vi overvejer hvad vi skal stille op.

Slibe det selv med en excentersliber... herefter lakering
Erhverve en professionel gulvmand...

Hvis vi vælger gør-det-selv metoden går jeg ikke udfra at alt lakken
skal af, men blot slibes til en pæn overflade.
Hvilken lak ?? Blitsa ??
Hvilket værktøj?? rulle, pensel ?

Har en rimelig lakeringserfaring fra min båd, men dette er jo noget
større arbejde.

Gætter på at man får mus i knæene ved at sidde og pudse 36m2 med en
hobbymaskine *s*

vh Henrik

Fra : TT

Dato : 28-06-06 08:36

<henrik@bianca27.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg ville til enhver tid vælge at få en prof. til det - det er rimeligt
billigt og jeg kan ikke gøre det ligeså godt selv, men det kan jo godt være
du kan.

TT

Fra : Max

Dato : 28-06-06 15:35

Hej Henrik

> Gætter på at man får mus i knæene ved at sidde og pudse 36m2 med en
> hobbymaskine *s*

Jeg har slebet gulv af to gange, nemlig første og sidste gang, det
var kun 12m2 med proffesionelt udstyr, men aligevel siger jeg
aldrig mere. Det er en opgave for dem der gider, så ring til dem.

Mvh Max

Fra : Carsten Keller

Dato : 29-06-06 07:54

<henrik@bianca27.dk> wrote in message
[...]

Jeg har en gang slebet et gulv på 8 m2 af med en excentersliber. Det gør jeg
aldrig igen. Derudover har jeg gjort det samme med prof grej. Det gør jeg
heller aldrig igen. Der er kun en ting der er værre end dårligt udført
arbejde, og det er dårligt udført arbejde man selv har stået for.

Derimod har jeg haft en gulvmand til at fikse gulvene på mine 2 sidste
bopæle, og det er gjort nemt og billigt. Indtil flere af mine venner og
forældre har efterfølgende fået den samme mand til det, med samme
tilfredshed.

Hvis du bor i nærheden af Århus kan du da få hans nummer.

Keller