God tilkørselsrute Århus/nordsjælland
Fra : Torben Scheel

Dato : 28-06-06 07:24

Når jeg henter min spritnye TDM900 hos Franz Kroon (Århus) og kører den
over fyn hjem til nordsjælland skal maskinen skal jo tilkøres - jeg
tager derfor primært landevej for at få varieret tempo og omdrejningstal.
Er der forslag til ruter der er specielt fine er jeg meget modtagelig
for forslag (dog med det forbehold at jeg skal hjem samme dag

--
vh
Torben

Fra : MKS - 74

Dato : 28-06-06 08:03

On Wed, 28 Jun 2006 08:23:40 +0200, Torben Scheel
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

>Er der forslag til ruter der er specielt fine er jeg meget modtagelig
>for forslag (dog med det forbehold at jeg skal hjem samme dag

Delrute på Fyn , et par km nord for motorvejen og den gamle (kedelige)
landevej og parallelt med disse løber Rugårdsvej (303), kør f.eks på
den ca. i Ejby og ind til Odense. Skulle give god mulighed for
varieret kørsel uden at være den helt vilde afstikker, men pas på, der
kan være landbrugskøretøjer eller andet crap på vejen....

--
-Michael
Div. VF500-, RS250- og CBR600F-dele m.m. til salg på:

Fra : Anders Majland

Dato : 28-06-06 08:11

> Når jeg henter min spritnye TDM900 hos Franz Kroon (Århus) og kører den
> over fyn hjem til nordsjælland skal maskinen skal jo tilkøres - jeg tager
> derfor primært landevej for at få varieret tempo og omdrejningstal.

Overvej at tage færgen århus->odden og så evt videre med hundested->rørvig
istedet for syd om fjorden.
Så undgår du helt motorvej. og tidsmæssigt er det næsten det samme.

Men ellers så er der stadig den gamle landevej A1 tværs over fyn, og man kan
sikkert også finde fra århus til fyn ad landevejen...

Imho er fyn rar at undgå hvis man skal til/fra øen og århus eller
nordligere.

/A

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-06-06 09:46

Anders Majland wrote:

> [...]
> sikkert også finde fra århus til fyn ad landevejen...
>
> Imho er fyn rar at undgå hvis man skal til/fra øen og århus eller

jojo - men nu vil jeg jo _gerne_ køre en tur. De 70km fra odden og hjem
bliver den ikke engang ordentlig varm på

--
vh
Torben FJ->TDM

Fra : Jakob

Dato : 28-06-06 12:40

Anders Majland wrote:
> Imho er fyn rar at undgå hvis man skal til/fra øen og århus eller
> nordligere.

Fyn har nogle af landets bedste mc-veje...

--
Jakob, 748SP+749S

Fra : frølårsraketten

Dato : 29-06-06 00:47

"Jakob" <usenet@gertz.net> skrev
> Fyn har nogle af landets bedste mc-veje...

jeps

Fra : Rasmus og Ditte

Dato : 28-06-06 08:50

> Er der forslag til ruter der er specielt fine er jeg meget modtagelig
> for forslag (dog med det forbehold at jeg skal hjem samme dag

Hey.
Margueritheruten fra Århus ned til Horsens,derfra til Vejle og så
MargueritheRuten igen derfra til Fredericia,over lillebælt og så nordom fyn
over Bogense til Otterup,ind til Odense,op til Kerteminde over Munkebo,ned
langs kysten til Storebælt.Turen over Sjælland kender du sikkert selv.
Fed tur..(-:
Jeg skal selv køre min nye MC hjem fra Otterup på søndag.
Glæder mig.
ZX9eren er sku blevet udskiftet med en Husky 610 supermotard,så det bliver
spændende.
Mvh Rasmus H (tidligere RasmusZX9R..(-: )

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-06-06 09:49

Rasmus og Ditte wrote:

> [...]
> spændende.
> Mvh Rasmus H (tidligere RasmusZX9R..(-: )

Tillykke med maskinen - det er noget af et skift. Og tak for ruten

--
vh
Torben

Fra : Anders Majland

Dato : 28-06-06 09:54

> Margueritheruten

Du skulle vel ikke have den som gps waypoint / rute ?

/AM

Fra : Armand

Dato : 28-06-06 22:30

Anders Majland skrev:

> Du skulle vel ikke have den som gps waypoint / rute ?

Åh nej! :-|
Marguerit-ruten er ligefrem skiltet fra ende til anden, samt vist på
http://www.margueritruten.tv/, så det ville da være synd at spilde
udsigten undervejs på at sidde med næsen i sit elektronik!

BTW:
En kammerat var med på en 37-mand stor fællestur ad landevej til
Assen-racet i weekenden og p.g.a. fejl-kørsel forårsaget af
navigator-misledning, kiksede hans plan med kun at tanke VFR'en hver
anden gang (af Virago-drengenes 150km's stints) hvorfor han måtte
forlade kolonnen for at tanke.
Efterfølgende kunne han godt få sved på panden ved tanken om st skulle
finde frem uden at have orienteret sig hjemmefra (p.g.a. fælleskørslen),
men nåede da frem trods lidt roden rundt.
Det skulle vise sig at han var første mand fremme - Mere end en time før
flokken der dels var blevet splittet og dels var blevet trukket rundt i
manegen af de tre forekommende navigatorer, der alt i alt havde endpoint
3-4 km fra hinanden, og på ingen måde i bulls eye :-|

Pas nu på med at glemme at træne retningsmusklen i at finde vej selv :-|

--
Armand.

Fra : Anders Majland

Dato : 29-06-06 08:15

> Marguerit-ruten er ligefrem skiltet fra ende til anden, samt vist på
> http://www.margueritruten.tv/, så det ville da være synd at spilde
> udsigten undervejs på at sidde med næsen i sit elektronik!

Jeg har prøvet at cykle efter den - og konstateret at skiltningen ihvertfald
for ~5år siden var særdeles mangelfuld flere steder (Og på cykel er 10km
omvej decideret træls)

Så om man kører og leder efter skilte eller får dem serveret elektronisk
lige i snuden tager nok ca ligesåmeget af udsigten... Ogtage man et
svnikeærinde kan man nemt blive ledt tilbage på kursen igen.

Og den side du linkede til giver da vist kun beskrivelser af hvad der er at
se langs ruten - ikke hvordan man finder den. Men mener den er på mit "Kort
& Matrikelstyrelsens vejkort" men det er heller ikke nemt at bruge på mc

> Pas nu på med at glemme at træne retningsmusklen i at finde vej selv :-|

Jeg har i årevis haft for vane at starte med at kige på krak og skrive nogle
kort udnnit ud, men er ofte endt ved at ryge ved siden af ruten, og så have
problemet med at komme tilbage igen. Desuden skal der nogle udskrifter til
for at have tilstrækkelige detaljer tæt på målet.... Og når så krak vil have
en igennem en lukket vej (i.e min tur til Tommerup fornyligt) har man lidt
et problem når man bliver nødt til at navigere ud af sit kortudsnit og
tilabge igen ....

Men selvfølgelig bør man da check ruten hjemmefra istedet for at stole på at
GPS'en har den nødvendige information. Mange GPS'er leveres kun med "major
roads of europe" eller lign og det selfølgelig ikke tilstrækkeligt til at
ramme en bestemt addressse i Assen.

GPS'en er legetøj men jeg har haft stor glæde at at kunne blive ledt frem
til den rigtige addresse i kbh.

/A

Fra : Armand

Dato : 28-06-06 22:40

Rasmus og Ditte skrev:

> Margueritheruten fra Århus ned til Horsens,derfra til Vejle og så
> MargueritheRuten igen derfra til Fredericia

Hvad er der galt med Marguritten mellem Horsens og Vejle??
Jeg ved at Grejs-dalen er en del deraf, og dét er et ultimativt stykke
vej til to-hjuls brug :-|

> ......over lillebælt og så nordom fyn over Bogense til Otterup,ind til Odense,op til Kerteminde over Munkebo,ned
> langs kysten til Storebælt.

Selvom jeg tilslutter mig nordfyns-turen(*), som alternativt kan
erstattes med kysten rundt mod uret (Middf. - Assens - Fåborg -
Svendborg - Nyborg), er Marguritten over Fyn fantastisk (men lang)!

(*):
Hottip til Otterup - Kerteminde trippet:
I Stige (Odense-N) er der en lille færge der krydser Odense kanal og kun
medtager etsporede køretøjer!

--
Armand.

Fra : Jesper Hvalsøe

Dato : 30-06-06 01:10

Armand wrote:

> [...]
> Hottip til Otterup - Kerteminde trippet:
> I Stige (Odense-N) er der en lille færge der krydser Odense kanal og kun

Desværre kun knallerter, de tager ikke motorcykler.
Men måske færgehans kan bestikkes.

Fra : Armand

Dato : 30-06-06 20:49

Jesper Hvalsøe skrev:

> Desværre kun knallerter, de tager ikke motorcykler.
> Men måske færgehans kan bestikkes.

OK!
Fik ellers den anden historie fra en lokal kollega så sent som i starten
af ugen, da jeg forhørte mig om den stadig eksisterede efter at den
oprindelige kabeltrukne(!) færge blev sejlet (trukket) ned af en
slæbebåd for 20-25 år siden.

--
Armand.

Fra : Jesper Hvalsøe

Dato : 01-07-06 00:39

Armand wrote:

> [...]
> af ugen, da jeg forhørte mig om den stadig eksisterede efter at den
> oprindelige kabeltrukne(!) færge blev sejlet (trukket) ned af en

Nu er problemet heller ikke større end at man lige kan slå et smut ind
omkring havnen.
Det er da et forsøg værd.

Fra : Torben Scheel

Dato : 30-06-06 08:26

Torben Scheel wrote:
> (dog med det forbehold at jeg skal hjem samme dag

Og det forbehold gav begrænsningen - jeg fik først MC'en kl. 18:00, så
de 330km landeveje hjem var rigeligt. Jeg var hjemme kl. 22:30 med et
smil der er bredere end styret - og det siger ikke så lidt på sådan en
kal

Den er _stor_ i forhold til FJ'eren, og jeg sidder rigtig godt. Motoren
kan jeg sagtens vænne mig til - den er rigtig hyggelig. Når tilkørslen
er overstået håber jeg at opleve en mere bisset side af den.

--
vh
Torben - der runder 500km på vej hjem fra arbejde i dag.