/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Kobling og Vario
Fra : Burger


Dato : 27-06-06 20:34

Hej

Er der nogen der kan hjælpe mig og beskrive hvad der sker og hvilken
betydning det har på scooterens acceleration og top speed, hvis man:


1: Monterer en hårdere koblingsfjeder end standard


2: Monterer en blødere koblingsfjeder end standard


3: Monterer lettere kugler i varioen


4: Monterer tungere kugler i varioen


På forhånd tak


Burger



 
 
Allan Riise (27-06-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 27-06-06 20:46

Burger wrote:
> Hej
>
> Er der nogen der kan hjælpe mig og beskrive hvad der sker og hvilken
> betydning det har på scooterens acceleration og top speed, hvis man:
>
>
> 1: Monterer en hårdere koblingsfjeder end standard

Sværere at få op i højgear, kræver mere motorkraft, vil køre med lavere
omdrejninger udroslet og langsommere.

> 2: Monterer en blødere koblingsfjeder end standard

Det omvendte af ovenstående, flere omdrejninger (Hvis skiven er pillet)
hurtigere oppe i fart, men mindre tophastighed.

> 3: Monterer lettere kugler i varioen

Sværere at få op i højgear, kræver mere motorkraft, vil køre med lavere
omdrejninger udroslet og langsommere.

> 4: Monterer tungere kugler i varioen

Det omvendte af ovenstående, flere omdrejninger (Hvis skiven er pillet)
hurtigere oppe i fart, men mindre tophastighed.

--
Allan Riise



Brian (27-06-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 27-06-06 21:12

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:44a18ae5$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> 2: Monterer en blødere koblingsfjeder end standard
>
> Det omvendte af ovenstående, flere omdrejninger (Hvis skiven er pillet)
> hurtigere oppe i fart, men mindre tophastighed.

Hvorfor mindre tophastighed, "slut-gearingen" er jo den samme?



Allan Riise (27-06-2006)
Kommentar
Fra : Allan Riise


Dato : 27-06-06 21:26

Brian wrote:
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> news:44a18ae5$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>>> 2: Monterer en blødere koblingsfjeder end standard
>>
>> Det omvendte af ovenstående, flere omdrejninger (Hvis skiven er
>> pillet) hurtigere oppe i fart, men mindre tophastighed.
>
> Hvorfor mindre tophastighed, "slut-gearingen" er jo den samme?

Man kan risikere at motoren først rammer omdrejningsbegrænsningen inden
slutgearingen.

--
Allan Riise



Brian (28-06-2006)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 28-06-06 10:05

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:44a1944f$0$2087$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>> 2: Monterer en blødere koblingsfjeder end standard
>>>
>>> Det omvendte af ovenstående, flere omdrejninger (Hvis skiven er
>>> pillet) hurtigere oppe i fart, men mindre tophastighed.
>>
>> Hvorfor mindre tophastighed, "slut-gearingen" er jo den samme?
>
> Man kan risikere at motoren først rammer omdrejningsbegrænsningen inden
> slutgearingen.

Med en blødere fjeder rammer den vel slutgearing før end med standard
fjederen. Er den "blød nok" så gearer den vel endda "max" lige efter
tilkobling...



dan (27-06-2006)
Kommentar
Fra : dan


Dato : 27-06-06 21:17

Jeg plejer at kigge på denne lille animation.
http://www.teamcalamari.com/zuma/variator.html
Og denne forklaring.
http://www.flexistentialist.org/archives/2003/10/27/cvt_basics_const.shtml


--
----------------------------------------
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 110 spam-mails.
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent gratis SPAMfighter her: http://www.spamfighter.com/lda



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408825
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste