Tandpasta i hjelmen?
Fra : icjinu

Dato : 27-06-06 15:29

Når jeg snorkler klargør jeg min maske hvert år med at smøre indersiden
fuld af tandpasta og skylde det væk med varmt vand. Det forebygger at
masken dugger.

Jeg er nu igang med at tage MC kort og har fået mig en lækker Takachi
hjelm. Men når jeg holder stille med visiret nede kan den godt dugge
lidt til. Jeg læste i berlingske tidende at man kunne smøre et tynd lag
sulfo på indersiden af visiret for at undgå dug. Det har ikke været
særlig smart for mit vedkommende da det klart nedsatte udsynet. Så det
holdt ikke.

Derfor kommer jeg til:
SPØRGSMÅL: Er der nogen der har haft success med at smøre indersiden af
deres visir ind i tandpasta og skylde det væk med varmt vand for at
forebygge dug?

MVH Jakob.

Fra : CL

Dato : 27-06-06 15:40

"icjinu" <icjinu@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:44a14094$0$12641$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...> >
>Jeg læste i berlingske tidende at man kunne smøre et tynd lag sulfo på
>indersiden af visiret for at undgå dug. Det har ikke været særlig smart for
>mit vedkommende da det klart nedsatte udsynet. Så det holdt ikke.

Du skal smøre det ind i sulfo for derefter at polerer visiret.
Det virker fint (uden at tage noget af gennemsigtiheden)
men det holder ikke så længe.

> [...]
> SPØRGSMÅL: Er der nogen der har haft success med at smøre indersiden af
> deres visir ind i tandpasta og skylde det væk med varmt vand for at

Tandpasta har en slibe effekt så jeg ville ikke bruge det på visiret.

Carsten Larsen
CBR 1K DUAL

Fra : Carsten JvT

Dato : 27-06-06 23:10

Grunden til at du benytter tandpasta i dykkermasken er jo for at fjerne den
belægning som er der fra fabrikkens side af. Jeg har ikke hørt om dykkere
som år efter år benytter tandpasta i samme maske.

Men snotklatten før dykket er standard...

"The greener the cleaner" - som min instruktør altid sagde når det var
"snotte tid"

Fra : icjinu

Dato : 28-06-06 00:20

Carsten JvT wrote:
> [...]
>
> Men snotklatten før dykket er standard...
>
> "The greener the cleaner" - som min instruktør altid sagde når det var

aaah. Så er det meget godt jeg ikke har fået gjort det i år :P... men
spytter også altid i min dykkermaske.

Men altså. Det med dug i hjelmen er hellere ikke mere slemt end jeg lige
åbner visiret en smule på klem når jeg holder stille i længere tid af
gangen.

Fra : kc

Dato : 28-06-06 01:34

">
> [...]
> SPØRGSMÅL: Er der nogen der har haft success med at smøre indersiden af
> deres visir ind i tandpasta og skylde det væk med varmt vand for at

Nej men jeg har prøvet at tage det i munden, sammen med en børste med god
effekt

KC

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-06-06 06:46

kc wrote:

> Nej men jeg har prøvet at tage det i munden, sammen med en børste med god
> effekt

AD! - næh "Caramba Magic Wonder" virker.. louis 10004093 "Reinigt,
pflegt und schützt" - lige hvad der er brug for. Desværre fås den ikke
med citrus

--
vh
Torben

Fra : j?rgen Gammelg?rd

Dato : 28-06-06 08:13

Prøv Antidug B2000 fra thansen, den koster ca 40 kr for 100 ml. og du har
til flere år, den holder virkelig godt, har selv en flaske købt for 3 år
siden og har endnu meget tilbage.
vh Jørgen