Køb af ejendom med forældres støtte
Fra : sudtzh@hotmail.com

Dato : 27-06-06 14:12

Hej gruppe

Jeg er ved at købe en ejendom sammen med min kæreste. Der er en del
jord med, så vi har ikke helt råd. Heldigvis har mine forældre lyst
til at hjælpe. Ejendommen er til 2.500.000 og vi betaler de 2.000.000
og resten skal mine forældre finansiere.

Spørgsmål:

Er der et problem i, at vi har hele vores lån som realkreditlån, da
det jo kun er 80% af ejendommens pris? De sidste tyve procent kommer jo
kontant via mine forældres lån. (Som godt nok er et afdragsfrit lån
i friværdi i et sommerhus.) Er ejendommen så "ulovligt/forkeret"
finansieret i og med, at begge lån i princippet er realkreditlån.

Hvordan sikrer vi bedst, at mine forældre har en sikkerhed i deres
investering? Selvfølgelig er det risikabelt at kaste penge efter en
ejendom, men vi har en moralsk forpligtigelse til at de står bedst
muligt, hvis vi skal sælge ejendommen igen. Laver man et pantebrev
eller kan man i skødet angive en ejerandel evt. med specificering af
andel i værdiforøgelse ved salg. (Hvis en sådan er opbygget vel at
mærke.)

Vi forventer ikke løbende at betale til deres andel af ejendommen, men
vi ser det som en mulighed at "købe dem ud" på et tidspunkt eller i
overtage i forbindelse med arv. Hvad skal vi være opmærksommme på
her?

Tusind tak for eventuel hjælp

Fra : sudtzh@hotmail.com

Dato : 27-06-06 14:16

sud...@hotmail.com skrev:

/Dobbelt post

Beklager. Back knappen i browseren efterfulgt af F5 viste sig at være
en knalder dårlig idé.