Skærme
Fijala 3554
TFT futtet af i tordenvejr
Fra : Hagar

Dato : 26-06-06 16:55

Hej i gruppen

Min ene kami har mistet sin TFT skærm i dagens uvejr, der er bare intet liv
i den. Kan man gøre noget for at få liv i den igen, sidder der en sikring i
sådan en fætter, eller er det bare ud med den ?

Hagar

Fra : Bob \(-:

Dato : 26-06-06 19:36

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> i den. Kan man gøre noget for at få liv i den igen, sidder der en sikring
> sådan en fætter, eller er det bare ud med den ?

Kan inbo. forsikringen ikke dække ??

Hilsen Robert

Fra : Hagar

Dato : 26-06-06 19:44

> Kan inbo. forsikringen ikke dække ??
>
> Hilsen Robert

Nej, det siger de at de ikke vil.

Hagar

Fra : joke

Dato : 26-06-06 21:12

> Nej, det siger de at de ikke vil.

vil umiddelbart foreslå en ny fladskærm samt et andet forsikringsselskab
eller en forsikring med elskade dækning.

Du kan også prøve at åbne den og kigge inden i

hilsen

Johnny

Fra : Hans

Dato : 26-06-06 21:41

"joke" <jkp6670jeghaderspamsaafjernnubaredette@hotmail.ogdetnormalecom>
skrev i en meddelelse news:44a03f6e$0$8100$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> [...]
> eller en forsikring med elskade dækning.
>
> Du kan også prøve at åbne den og kigge inden i

Og?

Fra : jorgen k

Dato : 26-06-06 23:39

Hans wrote:

> Og?

Man hælder så vand i den, og kalder det for en vandskade.

Fra : MN

Dato : 28-06-06 17:53

"Hans" <Hans@æøå.då> skrev i en meddelelse

> Og?

Ja, hvad tror du selv.

Fra : Hans

Dato : 28-06-06 21:15

"MN" <willemoesSLETTESgade@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Hans" <Hans@æøå.då> skrev i en meddelelse

forsikringsselskab

> Ja, hvad tror du selv.

Og?

Fra : Steven Nybo Andersen

Dato : 12-07-06 03:43

ma 26 jun 2006 05:55:22p satte Hagar sig på en taburet og skrev følgende
på et stykke vådt franskbrød:

> Kan man gøre noget for at få liv i den igen, sidder
> der en sikring i sådan en fætter, eller er det bare ud med den ?

JEg ville henvende mig i elektronikgruppen umiddelbart.

I midlertid hhar jeg erfaringer fra en anden kammerat, som har genoplibet
diverse elektronmiske genstande efter mødet med Thor og det er egentligt
ikke så slemt hvis blot ikke den har været udsat for en fuldtræffer.

Det er så godt nok ikke fladskærme han har lavet men det han oftest har
været udsat for er at en diode (eller 2 måske) i ensretterbroen
(strømforsyningen) stryger af og kortslutter. Herefter kortslutter de
resterende dioder, p.g.a. ensretterens opbygning, netspændingen. Herved
ryger der en sikring. Ofte er det egentligt bare at skifte ensretter og
derefter sikring men i enkelte grelle tilfælde ryger der også en
switchertransistor / IC og det er så straks lidt værre men som jeg ser
det, ikke umuligt hvis man får kyndig hjælp af folk med mere forstand på
elektronik end jeg.

Reperationerne løber iøvrigt ofte op i smååenge hvis man selv er lidt
vaks med en loddekolbe.

Steven