Puch maxi hul ved krumtaphuset.
Fra : Henry

Dato : 26-06-06 16:04

Da jeg afmonterede cylinder på min søns puch maxi fandt jeg et hul ved
krumtaphuset,
http://vedersoenet.dk/temp/puch.jpg ses til højre for pejlstang.
Det er længe siden jeg har rodet med knallert , men den skal da ikke være
der, skal den,?
Er det ikke noget med skylle kanalerne der går der, og er der noget man kan
reparere med noget der kan holde mon

Henry

Fra : Allan Riise

Dato : 26-06-06 16:16

Henry wrote:
> [...]
> Er det ikke noget med skylle kanalerne der går der, og er der noget
> man kan reparere med noget der kan holde mon

Jo, det er bunden af skyllekanalen der er hul i, og jeg tror at det bliver
svært at få lavet så det holder, men du kan prøve med kemisk metal.

http://www.toolworld.dk/store.php?ctrl=160104

Skulle det ikke holde, så har jeg en motor liggende og "flyde" hvis du
ellers gider at hente den, uden for Næstved, for lidt "småpenge".

--
Allan Riise

Fra : Henry

Dato : 26-06-06 16:48

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Skulle det ikke holde, så har jeg en motor liggende og "flyde" hvis du
> ellers gider at hente den, uden for Næstved, for lidt "småpenge".
>
> --
> Allan Riise

Hej Allan tak for svar

Der er nok lidt langt fra Holstebro, med mindre du vil sende, men jeg
mangler faktisk
både cylinder, stempel topstykke, kaburator 12mm og helst sådan rimelig
lovlig er det ok på din motor ?
Egentlig mangler jeg også udstødning, indsugnings kasse og den grå
plastkappe, så det kan godt være jeg skal jagte en hel reservedels maxi..

Mvh
Henry

Fra : Allan Riise

Dato : 26-06-06 16:55

Henry wrote:
> [...]
> Egentlig mangler jeg også udstødning, indsugnings kasse og den grå
> plastkappe, så det kan godt være jeg skal jagte en hel reservedels

Prøv herinde
www.scootergalleri.dk
Der er der nogen markedsfora du kan lede igennem, ellers har jeg en hel
motor, dvs med cylinder top karburator etc.
Standen ved jeg ikke noget om, har ikke haft den "kørende" men kan da skille
den ad i morgen og tjekke den efter og sende den, men det bliver først på
fredag så.
Riget fattes penge, forstår du

Forresten har jeg selv min Senda R derinde, som er til salg, du kan jo
tjekke den af, jeg synes den er rigtig fed, men vil hellere have en "TT"
maskine, a'la Yamaha TZR som jeg så køber d. 20.07..

http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=80735

--
Allan Riise

Fra : Ole Axelsen

Dato : 26-06-06 18:30

Allan Riise wrote:

> Jo, det er bunden af skyllekanalen der er hul i, og jeg tror at det
> bliver svært at få lavet så det holder, men du kan prøve med kemisk
> metal.

Det må du endelig IKKE gøre. Hullet er ret vigtigt, da det er den vej der
kommer smørelse til krumtapslejet.

--
Ole Axelsen. (5771)
Der er fejl i min mailadresse.

Fra : Allan Riise

Dato : 26-06-06 18:54

Ole Axelsen wrote:

> Det må du endelig IKKE gøre. Hullet er ret vigtigt, da det er den vej
> der kommer smørelse til krumtapslejet.

Det tror jeg ikke kan være rigtigt, krumtapslejet bliver smurt af olien i
motoren.

--
Allan Riise

Fra : Ole Axelsen

Dato : 26-06-06 19:16

Allan Riise wrote:

> Det tror jeg ikke kan være rigtigt, krumtapslejet bliver smurt af
> olien i motoren.

Både ja, og nej. Lejet i højre side bliver ganske rigtigt smurt af
gearolien, men i venstre side hvor tændingen sidder er der jo ingen olie.
Derfor er det smurt af den olie der er i benzinen

Fra : Allan Riise

Dato : 26-06-06 19:15

Ole Axelsen wrote:

> Både ja, og nej. Lejet i højre side bliver ganske rigtigt smurt af
> gearolien, men i venstre side hvor tændingen sidder er der jo ingen
> olie. Derfor er det smurt af den olie der er i benzinen

OK, det virker bare lidt voldsomt hullet, og jeg kan desværre ikke se det
her...

http://www.puchmaxi.nl/explodedviews.php

--
Allan Riise

Fra : Ole Axelsen

Dato : 26-06-06 19:41

Allan Riise wrote:
> [...]

Jeg har smidt et par billeder i dk.binaer.motor. Billederne er ikke bedste
kvalitet, emn jeg tror godt man kan se hullerne. Der er en to-gear motor, en
et-gear, et løst hus, og nederste billede er en anden type, muligvis en
gammel P-motor, hvor der er smørekanal i begge sider.

Fra : Ole Axelsen

Dato : 26-06-06 19:45

Ole Axelsen wrote:

> [...]
> to-gear motor, en et-gear, et løst hus, og nederste billede er en
> anden type, muligvis en gammel P-motor, hvor der er smørekanal i

Det var en gang vrøvl jeg fik skrevet der. Nederste billede er to-gears
motroren, de andre et et-gears.

Fra : Allan Riise

Dato : 26-06-06 19:29

Ole Axelsen wrote:

> Både ja, og nej. Lejet i højre side bliver ganske rigtigt smurt af
> gearolien, men i venstre side hvor tændingen sidder er der jo ingen
> olie. Derfor er det smurt af den olie der er i benzinen

Du har fuldstændig ret, tak for opmærksomheden så jeg ikke fik ødelagt
mandens Puch Maxi, det ville jeg have det dårligt med...

--
Allan Riise

Fra : Henry

Dato : 26-06-06 20:47

> Du har fuldstændig ret, tak for opmærksomheden så jeg ikke fik ødelagt
> mandens Puch Maxi, det ville jeg have det dårligt med...
>
> --

Jeg takker mange gange for svar, det er sku rart at man lige kan finde nogen
i en fart, der lige ved noget, om det man ikke selv lige ved.
Og rolig Allan, hvis man kommer til at misinformere lidt i en god mening,
bliver man som regel ret hurtig oplyst og rettet

Henry

Fra : GK

Dato : 02-07-06 22:47

kan bekræfte... det hul skal være der ,, OG MÅ IKKE LUKKES ... kan lige
indskyde noget som jeg set flere gange og det er at man har skiftet lejer i
sin knallert og har måske købt dem ved den lokale smed og har fået lukkede
lejer og monteret dem som de var .. lejer der skal smørres af totakts olien
SKAL være åbne og i begge sider .. da simmeringen på den anden side af
lejet også bliver smurt af olien
mvh gk

Fra : Henry

> Det tror jeg ikke kan være rigtigt, krumtapslejet bliver smurt af olien i
> motoren.

Det ligner jo ikke så et hul der skal være der for den er noget ujævn
afgrænset men det kan måske skyldes slitage,
Men hvis den evt. skal være der, eller hvis den måske ikke gør ret meget
skade, vil jeg da bare lade den være.
Knallerten har været stjålet og da vi fik den tilbage kunne den ikke køre,
Der manglede ca. 3 cm stempelring samt et lille stykke i top af stempel,
defor kunne det jo evt. tænkes det er de dele der evt. har slået hul.
Men nu vil jeg da gerne lige have opklaret om der skal være hul og om hullet
har nogen betydning først.

--
Med venlig hilsen/Best regards/Mit freundlichen Grüßen

Henry