Gavekorts gyldighed ved salg af forretning~
Fra : Jakobsen

Dato : 26-06-06 10:17

Hej

Jeg fik for ca 1 år siden et gavekort til en restaurent. Der står intet
udløbstidspunkt i gavekortet. I marts måned gik vi ind på restaurenten og
bestilte og spiste middag. Da vi fik regningen ville vi betale med
gavekortet og resten med kreditkort. Retaurenten nægtede at tage imod
gavekortet, under henvisning til at gavekortet var udstet af den tidligere
ejer. De sagde at der havde været opslag i den lokale dagspresse om at
gavkort fra den tidligere ejer skulle bruges inden en bestemt dato. (Vi
betalte så hele beløbet med kreditkortet.)

Er dette lovligt?
Hvad kan vi nu bruge gavekortet til?

Mvh
Thorkild

Fra : madsv

Dato : 26-06-06 14:47

> [...]
> gavkort fra den tidligere ejer skulle bruges inden en bestemt dato. (Vi
> betalte så hele beløbet med kreditkortet.)

Ifølge familieadvokaten hæfter den nye ejer ikke for den tidligere
ejers forpligtelser

http://www.familieadvokaten.dk/Breve-600/b600-301.html

Fra : blue

Dato : 26-06-06 15:03

Ja - http://www.familieadvokaten.dk/Breve-600/b600-301.html

> Hvad kan vi nu bruge gavekortet til?

Tja, har I en pejs?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-06-06 15:16

Den 26-06-06 16.02 skrev blue følgende:

> Tja, har I en pejs?

Helt så galt er det nu ikke. Som det fremgår af dit link, kan man
henvende sig til den tidligere ejer.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Fintun Windows XP med TweakUI.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 26-06-06 15:59

"Jakobsen" <thorkild@traad.net> wrote in message

> Er dette lovligt?

Hvis den tidligere restaurant var personligt ejet, så er det den tidligere
ejer du skal henvende dig til.

Er der derimod tale om et selskab og selskabet har fået nye ejere, så må
selskabet fortsat hænge på evt. gavekort.

hilsen
Uffe

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-06-06 21:20

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der derimod tale om et selskab og selskabet har fået nye ejere, så må
> selskabet fortsat hænge på evt. gavekort.

Hvordan vil en konkurs (som afslutning på forrige ejerskab) ændre de to
situationer?

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - outdated og trist

Fra : Carsten Riis

Dato : 26-06-06 21:47

Martin Højriis Kristensen skrev den 26-06-2006 22:20:

> Hvordan vil en konkurs (som afslutning på forrige ejerskab) ændre de to
> situationer?

Ved konkurs bliver kreditorer (herunder: gavekortihændehavere) indkaldt
via Statstidende.
Man får svjh 3 måneder til at melde sig. Alle dem der melder sig får
så "andel" i konkursboet efter nogen forudbestemte kriterier fx dem som
har pant i boets ejendele står først....og dem med gavekort er såkaldte
simple kreditorer.....og det fremgår næsten af udtrykket simple
kreditorer, at de står bagerst i køen, når man uddeler de aktiver som er
i konkursboet.

Reagerer man ikke på indkaldelsen i statstidende, så er ens
tilgodehavende tabt efter udløbet af fristen.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk