El i Spanien
Fra : Jan A.

Dato : 26-06-06 08:50

Vi skal til det sydlige Spanien, nærmere betegnet området Nerja - Torrox
Costa i det østlige Andalusien.

Kan vi umiddelbart bruge vores el-artikler dernede (føntørrer o.lign.)?
Eller skal man skaffe en eller anden form for "konverterings sæt"?

Mvh. Jan

Fra : Henrik Larsson

Dato : 26-06-06 18:38

> Kan vi umiddelbart bruge vores el-artikler dernede (føntørrer o.lign.)?

Jeg bruger altid følgende side inden jeg skal ud og rejse:
http://kropla.com/electric2.htm

Det lader til at du kommer længst i Spanien, hvis dine el-artikler er
monteret med det danske "flade" 2-bens stik.

Mvh Henrik

Fra : Charterturist

Dato : 26-06-06 19:10

"Henrik Larsson" <usenet@1.spambox.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det lader til at du kommer længst i Spanien, hvis dine el-artikler er
> monteret med det danske "flade" 2-bens stik.

Hvis du bruger de flade stik, skal det være dem der er spidse i begge sider,
mange stikkontakter er runde huller med et hak i hver side, og en
almindelig
firkantet stik kan ikke gå i.

mvh M.P.

Fra : bj

Dato : 26-06-06 20:40

"Jan A." <akkerdk@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan vi umiddelbart bruge vores el-artikler dernede (føntørrer o.lign.)?
> Eller skal man skaffe en eller anden form for "konverterings sæt"?

Uha, god tur, et dejligt område med drypstenshuler og strande, der ikke er
overbefærdet af turister (så mange i hvert fald) som mod vest.

JEg har boet nogel uger i Torrox Pueblo. Det er modstykket til Torrox Costa.
Forskellen er hetl klart ta Costa ligger nede ved kysten deraf ordet Costa
medens Puebloen ligger ca. 5-6 km inde i landet op ad en bjergskråning.
Deroppefra er der er helt igennem fantastisk udsigt . En bby med charme
trods det at flere nordboere har fundet deres sted at imigrere til. Dog ikke
i overtal. På torvet ligger en café som også er resstaurant om middagen og
aftenen alt efter hvad man lyster. Der er en kirke some r et besøg værd og
så bare det at vandre lidt rundt på må og få i byens smalle gader og fare
vild. Det er i sig selv også en oplevelse. Farer man vild, ja, så er der
ingen tvivl om at man får jhælp af de meget gædtfrie indfødte. MEnd et korte
af det lange er at farer man vild så kan man i princippet bare forsøge at gå
nedad og til sidst kommer man ned til området med trovet eller lidt længere
ned til en større vej hvor man kan skabe sig et overblik. Der går busser
mellem byerne og det er også muligt at finde en bus der kører længere end
mellem de to byer. Uah, jeg vil vist snart derned igen.

Ellers ligger der jo magne perler af udsigtsposter langs kysten som iøvrigt
skilter med Mejor clima de Europa = Det bedste klima i europa.

Malaga er jo også et besøg værd med tanker om HC Andersens bopæl i denne by,
hvor han brugte tiden på at skrive og digte. Der er jo også tyrefægtning,
vhisman vil prøve det æget spanske og se om det kryber een under huden...

Nå, men alt det har´I sikkert allerede læst meget om, men jeg håber I får en
god tur.

Derudover tog jeg bare afsted uden tanke for´, hvad er skulle bruges af
el-artikler og ville egentligt bare lade mig råde frem, men det handler vel
om at skaffe sig et stik der kan benyttes i flere forskellige lande. Jeg har
et hvor man kan ændre på sammensætning alt efter hvor i verden man befinder
sig. Det er rart, men ahr vist kun brugt een gang..

vh
bj