Nyt Horn - Hvad må man købe?
Fra : Andreas

Dato : 25-06-06 23:29

Overvejer at købe nyt horn.. jeg bliver næsten pinlig berørt når jeg i ny og
næ dytter af folk,
selv en knallert lyder mere faretruende end det fabriksmonterede horn på min
Virago,
ja det lyder næsten som et pivedyr!

Har kigget lidt på især amerikanske netforhandlere ( vil vel gerne have et
forkromet, når man nu kører chopper =) ), men mange af siderne skriver:
Extra Loud! 130db! Be sure to wake up those sleeping drivers! etc. etc.
Er der nogen grænse for hvor højt et horn må lyde? Det skal selvfølgelig
være en konstant og ensartet lyd, men så længe det ikke er højere end hvad
lastbilerne kører rundt med er det vel ok, eller hvad? =)

Nogen der kender danske forhandlere, primært over internet, som har lidt
forskellige horn, der
måske er mere humane, men lyder af mere?

På forhånd tak,
/Andreas

Fra : Torben Scheel

Dato : 26-06-06 12:32

Andreas wrote:

> Nogen der kender danske forhandlere, primært over internet, som har lidt
> forskellige horn, der
> måske er mere humane, men lyder af mere?

Jeg kender ikke forhandlere (hvorfor skal de være danske hvis du
e-handler?) - men prøv at søge på "stebel nautilus" - de ser rimeligt
seriøse ud.

vh
Torben

Fra : Ole Mogensen

Dato : 26-06-06 12:51

Torben Scheel wrote:

> Jeg kender ikke forhandlere (hvorfor skal de være danske hvis du
> e-handler?) - men prøv at søge på "stebel nautilus" - de ser rimeligt
> [...]
Jeg har et "Stebel nautilus" på min MC, tro mig det /er/ seriøst.
Kræver ifølge Stebel at accuen er > 28 A/H.
Købt hos bilteam i lyngby ~ 250 Kr

Ole

Fra : Anders Majland

Dato : 26-06-06 13:07

> Jeg kender ikke forhandlere (hvorfor skal de være danske hvis du
> e-handler?) - men prøv at søge på "stebel nautilus" - de ser rimeligt
> seriøse ud.

http://stebel.it/stebel/index.htm
http://adventurersworkshop.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=CTGY&Category_Code=Stebel_Air_Horns

Den alm. trækker 18A mens compact trækker "kun" 10A så det burde ikke være
et problem for et normalt batteri at levere ... (Startmotoren bruger meget
mere)