En god pastasalat
Fra : Brian, Rikke og Kris~

Dato : 25-06-06 18:53

Hejsa

Ved godt der i en tidligere tråd er blevet spurt til en pastasalat, men
svarene der gik mere på dressingen. Har I nogle gode opskrifter på
pastasalater, eller links til en god side. Pastasalaten skal bruges som
tilbehør til en grillfest.

Fra : Sebastian Hoffmann

Dato : 26-06-06 15:52

"Brian, Rikke og Kristian" <brauner.kjeldsen@mail.dkFJERNVENLIGSTDETTE>
skrev i en meddelelse news:449ecd8c$0$90501$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> [...]
> svarene der gik mere på dressingen. Har I nogle gode opskrifter på
> pastasalater, eller links til en god side. Pastasalaten skal bruges som

Du kunne evt. lave pasta med pesto (udover en med "rigtig" salat). Jeg er
selv glad for denne opskrift:

300 gr. pasta
50 gr. sorte oliven uden sten
2 spsk. kapers
6 spsk. hakket persille
1 fed hvidløg
4 spsk. olivenolie
1 ½ spsk. citronsaft
Salt og peber

Pastaen koges, og de andre ingredienser blendes til en passende konsistens.
Doseringerne er vejledende, jeg foretrækker f.eks. mere persille.

- Nina

Fra : joan

Dato : 27-06-06 11:42

En nem pastsalat
Pasta vendes i olivenolie. Kom ærter, majs, bacontern og peanuts i og
server kold.
venligst Joan

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 21-07-06 00:27

In article <449ecd8c$0$90501$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
"Brian, Rikke og Kristian"
<brauner.kjeldsen@mail.dkFJERNVENLIGSTDETTE> wrote:

> [...]
> svarene der gik mere på dressingen. Har I nogle gode opskrifter på
> pastasalater, eller links til en god side. Pastasalaten skal bruges som

Det er godt nok noget tid siden i skrev dette indlæg. Men jeg vil
anbefale en pastasalat som jeg selv har smagt. Den er fra Jamie Olivers
bøger:

til 4 personer:

200 g nye kogte kartofler i kvarte
400 g frisk pasta i strimler (fettucine el. parpadelle)
et par spsk god pesto (f.eks. basilikumpesto)

Det hele blandes og smages til med salt og peber.

Hilsen fra Jesper