velkomstdrink
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 25-06-06 17:40

Hejsa

er der ligger inde med en god opskrift på en velkomstdrink?

På forhånd tak

Bolette

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 25-06-06 19:55

"Bolette Nielsen" <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> on søndag 25.
juni 2006 at 18:39 +0100 wrote:
>er der ligger inde med en god opskrift på en velkomstdrink?

1 flaske god spansk cava
1 dl pernod
1 dl gin
2 spsk limesaft
1 dl sød ribsaft

I stedet for isterninger bruges frosne vindruer

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Erling Hansen

Dato : 26-06-06 10:26

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> 1 flaske god spansk cava
> 1 dl pernod
> 1 dl gin
> 2 spsk limesaft
> 1 dl sød ribsaft
>
> I stedet for isterninger bruges frosne vindruer

Bare en sjov lille historie: For en hel del år siden ankom jeg med kone
og børn til en familiefest i det nordlige Jylland. Dagen var hed som
Sahara og køreturen havde været en lidelse. Og så dukkede vores kære
onkel op med bakker fyldt med 'små, interessante og kulørte' drinks. Et
suk undslap vores søn og han gispede: Hvad er der egentlig i vejen med
en Tuborg med dug på? 3 minutter senere fik vi bemeldte 'beduggede'
Tuborg, og vi var de eneste af gæsterne der fik slukket tørsten i
velkomstdrikken. Og op gennem 80'erne og 90'ernes strøm af udenlandsk
inspirerede drinks havde familien altid 2 kolde Tuborg til sønnen og
mig.
Mvh
Erling

Fra : Svend

Dato : 26-06-06 21:53

On Sun, 25 Jun 2006 18:39:49 +0200, "Bolette Nielsen"
<post@bolettes.invalid(rettes til dk)> wrote:

>er der ligger inde med en god opskrift på en velkomstdrink?

En mojito er i.m.o. verdens bedste drink, en muddler er en rund
træstang ca. 15-20 cm lang og lidt tykkere ende et kosteskaft,
en stump kosteskaft kan bruges, evt. en morter.
..
I et stort glas uden fod kommes:
2 spkf. rørsukker
4 cl. lys rom, gerne den lysebrune Havana Club.
1 dusk frisk mynte
myntens aromastoffer presses ud v.h.a. muddleren
4 cl. frisk lime saft.
bland med muddleren
2 dl. knust is
1 tykt sugerør
kan pyntes med en skive lime og lidt grof udskårne mynteblade

-
Svend

When one door closes another door opens

Fra : Svend

Dato : 26-06-06 21:58

On Mon, 26 Jun 2006 20:53:13 GMT, Svend <svend1442@hotmail.com> wrote:

>En mojito er i.m.o. verdens bedste drink, en muddler er en rund
>træstang ca. 15-20 cm lang og lidt tykkere ende et kosteskaft,
>en stump kosteskaft kan bruges, evt. en morter.

Ups jeg glemte lige danskvanden:

[...]
4 cl. danskvand