Regler ang. Duer
Fra : Jack Volder

Dato : 25-06-06 15:56

Hej Gruppe!!!

Jeg er ved at være godt træt af min genbo´s duer, pt føles det nærmest som
om jeg bor midt på den lokale due racerbane, ca 100 duer kommer flyvende
lige hen over tagrykken, og det er godt nok ikke skide fedt nu hvor de ca
kommer forbi ca hvert andet minut dagen lang. hvordan er lovgivningen på
området og hvor kan jeg evt finde disse, såfremt de findes?????

MVH
Jack

Fra : @

Dato : 25-06-06 17:14

On Sun, 25 Jun 2006 16:55:52 +0200, "Jack Volder" <Jackvolder@mail.dk>
wrote:

> [...]
>kommer forbi ca hvert andet minut dagen lang. hvordan er lovgivningen på
>området og hvor kan jeg evt finde disse, såfremt de findes?????

http://www.lr.dk/fjerkrae/informationsserier/nyheder/aviaer.htm

har man ikke pligt til at holde sine husdyr på egen grund?

uanset om de har vinger eller ej

--
Blasfemilove bør afskaffes. Det ville være en sær gud,
som har behov for at blive beskyttet af loven

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 25-06-06 20:11

> http://www.lr.dk/fjerkrae/informationsserier/nyheder/aviaer.htm
>

> har man ikke pligt til at holde sine husdyr på egen grund?
>
> uanset om de har vinger eller ej

Duer er ikke husdyr.

Mvh Maria

Fra : HKJ

Dato : 25-06-06 20:06

Jack Volder wrote:
> [...]
> kommer forbi ca hvert andet minut dagen lang. hvordan er lovgivningen på
> området og hvor kan jeg evt finde disse, såfremt de findes?????

Læs her:
http://www.foedevarestyrelsen.dk/Fugleinfluenza/Hobbyfjerkrae/forside.htm

Fra : "Morten Bjergstrøm"

Dato : 26-06-06 08:14

"Jack Volder" <Jackvolder@mail.dk> skrev:

> [...]
> duer kommer flyvende lige hen over tagrykken, og det er godt nok
> ikke skide fedt nu hvor de ca kommer forbi ca hvert andet minut

Er det vilde duer? Eller er der tale om tamduer?

--
Morten http://miljokemi.dk