Betting spørgsmål
Fra : Thomas B. Andersen

Dato : 25-06-06 10:18

Her kommer nok et anderledes et af slagsen.

Jeg spiller lidt på betway.com
Bl.a. har jeg spillet på fodboldkampen Argentina - Mexico , hvor jeg
tippede af Argentina vandt, hvilket de gjorde.
Men da kampen slutter 1-1 efter 90 minutter, og holdene skal ud i ekstra 30
minutters kamp, lukker betway.com mit bet, med besked om at væddemålet er
tabt.
Jeg læser deres regler, som siger følgende om fodbold :

"Med mindre andet er angivet, er alle væddemål på fodboldkampe gældende for
90 minutters spil, samt af dommeren tilføjet ekstra tid. Hvis en kamp bliver
stoppet, før 90 minutter er spillet, er det kun spil, der er afgjort på det
givne tidspunkt, der er gældende. Alle andre spil vil blive annulleret. "

Jeg tolker det som om at al ekstra tid ud over de 90 minutter, er tid som
dommeren har lagt til. For hvis han ikke har, hvem har så?

Jeg aner ikke om mit spørgsmål overhovedet passer ind. Men jeg ønkser at få
en hårdfin tolkning af deres regel .

Mvh Thomas

Fra : alexbo

Dato : 25-06-06 10:50

"Thomas B. Andersen" skrev

> Jeg tolker det som om at al ekstra tid ud over de 90 minutter, er tid som
> dommeren har lagt til. For hvis han ikke har, hvem har så?

FIFA, det er Fédération Internationale de Football Association der har
bestemt reglerne for forlænget spilletid, straffespark o.s.v.

> Jeg aner ikke om mit spørgsmål overhovedet passer ind. Men jeg ønkser at
> få en hårdfin tolkning af deres regel .

Der er ikke noget at tolke, det er ordinær spilletid der gælder, passusen om
dommerens tillægstid er kun for at forhindre diskussion med spillere, som
efter 90min. havde korrekt resultat, men hvor det ændrer sig i tillægstiden,
som stadig er en del af den ordinære spilletid.
Hvis det var det endelige resultat der var gældende, ville man ikke kunne
spille på uafgjort, for kampen kan ikke ende uafgjort.

mvh
Alex Christensen

Fra : Carl

Dato : 25-06-06 16:42

"Thomas B. Andersen" <t-buus@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dommeren har lagt til. For hvis han ikke har, hvem har så?
>
> Jeg aner ikke om mit spørgsmål overhovedet passer ind. Men jeg ønkser at

Jeg syntes det giver sig selv at det er for den normale kamp. Hvis det ikke
var det, ville der naturligvis ikke være muligheden for uafgjort, da der
skal findes en vinder i 1/8 dels finalerne.

mvh
Carl

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 25-06-06 20:15

> [...]
>
> Jeg tolker det som om at al ekstra tid ud over de 90 minutter, er tid som
> dommeren har lagt til. For hvis han ikke har, hvem har så?

Korrekt. Og der endte kampen 1-1.
For VM og andre turneringer kan der så være nogle regler, der gør at der
spilles yderligere 2*15 minutter og evt straffespark for at afgøre hvem der
går videre. Dette er ikke dommerens afgørelse og dermed heller ikke
tillægstid, men udelukkende for at få turneringen til at glide videre uden
nye kampe.

Mvh Maria