cbr 1k moment?
Fra : tb

Dato : 24-06-06 21:32

Efter en masse karburator justeringer har jeg nu fået den til at gå bedre
end nogensinde

og så var det jo jeg tænkte : biler har masser af moment fra lave
omdrejninger, mcere skal have en masse omdrejninger for at lave noget

men sådan en cbr1k (min kan ihvertilfælde) trække sig op i 6. gear fra
1.000rpm, og den rykker mærkbart fra ca 2.200rpm. Jeg har den stort set
aldrig over 4.000rpm (ca 110km/t) pånær motorvej og ved tjeppe overhalinger.

de 104nm skulle komme ved 8500rpm, men der må jo tydligvis være en del
tilstede før, siden jeg kan få lov til at køre på den måde jeg gør, Er der
nogen der ved hvor meget der er tilstede ved 2.000rpm?

Fra : Armand

Dato : 25-06-06 11:59

tb skrev:

> [...]
> tilstede før, siden jeg kan få lov til at køre på den måde jeg gør, Er der
> nogen der ved hvor meget der er tilstede ved 2.000rpm?

Derved at drejningsmomentet beskriver motorens modvilje mod at kvæles,
bruger man i praksis kun NM'erne med faldende omdrejninger :-|
Evnen til at accelerere, som er dét du fornemmer, beskrives v.h.a. HK og
dém har en moderne 1000'er masser af fra 2000rpm :-|
Surf lidt på Google v.h.a: CBR 1000 dyno og find nogle kurver der viser
kræfternes forløb!

--
Armand.