Limfjords-porter i ISO
Fra : Jens Bruun

Dato : 24-06-06 19:19

ISO er begyndt at lagerføre Danmarks bedste porter; Limfjords-porter fra
Thisted Bryghus. En ualmindelig lækker sag på 7,5% med noter af lakrids,
kaffe, chokolade, røg og meget, meget mere.

Hvis du kender den, ved du, den er værd at have på lager. Hvis du ikke
kender den, er der ikke længere nogen undskyldning for ikke at lære den at
kende, hvis du bor i Storkøbenhavn.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 24-06-06 19:39

Jens Bruun wrote:

> ISO er begyndt at lagerføre Danmarks bedste porter; Limfjords-porter fra
> Thisted Bryghus. En ualmindelig lækker sag på 7,5% med noter af lakrids,
> kaffe, chokolade, røg og meget, meget mere.

Tak for tippet, Jens. Ikke just en sommersag, men herre-øllen skal da
lige hjemtages, nu lejligheden byder sig SÅ meget :)

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Stefan Holm

Dato : 24-06-06 20:25

Kevin Edelvang wrote:

> Ikke just en sommersag

Limfjordsporter kan (og skal) da drikkes året rundt.

--
Stefan Holm
"jeg har både uddannelse og hjernen i omløb"

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 25-06-06 08:19

Stefan Holm wrote:

> Limfjordsporter kan (og skal) da drikkes året rundt.

Der er sandelig sket ting og sager! ;)

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Stefan Holm

Dato : 25-06-06 21:04

Kevin Edelvang wrote:

> Der er sandelig sket ting og sager! ;)

Uden udvikling ville tingene jo bare gå i stå.

--
Stefan Holm
"You're not the first naked engineer to use that story."

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-06-06 14:19

In news:nesr6kw3drg5.dlg@banach.algebra.dk,
Stefan Holm <nospam@algebra.dk> wrote:

> Limfjordsporter kan (og skal) da drikkes året rundt.

Jepper, og man kan jo (gud forbyde det) blande med iskold citronvand - så
har man en rigtig dejlig læsker til sommervarmen.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 25-06-06 17:27

Jens Bruun wrote:

> Jepper, og man kan jo (gud forbyde det) blande med iskold citronvand - så
> har man en rigtig dejlig læsker til sommervarmen.

Uh, mine første øloplevelser var netop som lille i oldemors køkken med
porter og citronvand. Bliver helt rørstrømsk!

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Tomas Pedersen

Dato : 24-06-06 21:46

On Sat, 24 Jun 2006 20:18:42 +0200, Jens Bruun wrote:

> ISO er begyndt at lagerføre Danmarks bedste porter; Limfjords-porter fra
> Thisted Bryghus. En ualmindelig lækker sag på 7,5% med noter af lakrids,
> kaffe, chokolade, røg og meget, meget mere.

Er det en nyhed?
Irma har haft den i årevis, jeg har dog ikke købt eller set nogen for
nylig, så den kan da være udgået af sortimentet igen.

> Hvis du kender den, ved du, den er værd at have på lager. Hvis du ikke
> kender den, er der ikke længere nogen undskyldning for ikke at lære den
> at kende, hvis du bor i Storkøbenhavn.

Jeg har endnu ikke smagt noget fra Thisted Bryghus der ikke var værd at
drikke.

Tomas

Fra : Peter Westh

Dato : 25-06-06 06:54

"Tomas Pedersen" <patina@dbmail.dk> skrev i en meddelelse
> Er det en nyhed?
> Irma har haft den i årevis, jeg har dog ikke købt eller set nogen for
> nylig, så den kan da være udgået af sortimentet igen.

Den er også fast sortiment i Brugsen, i hvert fald her hvor jeg bor (ca 9
kroner stk).

Man kan også købe den til grotesk overpris hos Meyers Deli (28 for en
flaske!!)

Men enig, Limfjordsporter er fremragende, kun muligvis overgået af
Ølfabrikkens Porter og Thisteds egen forsøgsbryg 23a (som begge er langt
dyrere).

/P

Fra : Stefan Holm

Dato : 25-06-06 21:03

Peter Westh wrote:

> kun muligvis overgået af Ølfabrikkens Porter

Den er glimrende, men en lille smule overvurderet, synes jeg. Jeg vil
eksempelvis mene at deres stout er langt bedre - den er så til gengæld osse
himmelsk.

> og Thisteds egen forsøgsbryg 23a

Og den har jeg så ikke fået smagt endnu.

--
Stefan Holm
"I'm just gonna go home, lie down and listen to country music.

Fra : Peter Westh

Dato : 26-06-06 14:01

"Stefan Holm" <nospam@algebra.dk> skrev i en meddelelse

> Den er glimrende, men en lille smule overvurderet, synes jeg. Jeg vil
> eksempelvis mene at deres stout er langt bedre - den er så til gengæld
> osse
> himmelsk.

Hmm - måske er det i virkeligheden stouten jeg tænker på? Nu bliver jeg i
tvivl... må vist arrangere en sammenlignende prøvesmagning snarest muligt

/P

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-06-06 11:32

In news:pan.2006.06.24.20.45.56.178189@dbmail.dk,
Tomas Pedersen <patina@dbmail.dk> wrote:

> Er det en nyhed?

Ja, i ISO er det, som jeg skrev.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 25-06-06 13:28

Jens Bruun wrote:
> ISO er begyndt at lagerføre Danmarks bedste porter; Limfjords-porter fra
> Thisted Bryghus.

Fører de også de andre gode øl fra Thisted Bryghus? F.eks. Thy Classic
eller nogle af deres fantastiske økologiske øl?

--
Thomas Damgaard Nielsen
http://thomasdamgaard.dk/

Fra : Jens Bruun

Dato : 25-06-06 14:16

In news:449e816c$0$15792$14726298@news.sunsite.dk,
Thomas Damgaard Nielsen <tdn.usenet@gmail.com> wrote:

> Fører de også de andre gode øl fra Thisted Bryghus? F.eks. Thy Classic
> eller nogle af deres fantastiske økologiske øl?

Det lagde jeg i min begejstring ikke mærke til

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Jens Beltofte Soeren~

Dato : 25-06-06 15:49

Thomas Damgaard Nielsen wrote:

> Fører de også de andre gode øl fra Thisted Bryghus? F.eks. Thy Classic
> eller nogle af deres fantastiske økologiske øl?

Jeg skulle mene at ISO normalt fører Thy Økologisk Pilsner, Thy
Økologisk Humle m.m. Sidst nævnte er fremragende.

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 25-06-06 16:20

Thomas Damgaard Nielsen skrev:

> Fører de også de andre gode øl fra Thisted Bryghus? F.eks. Thy Classic
> eller nogle af deres fantastiske økologiske øl?

Det gør de, i hvert fald det meste af tiden. Også min yndlingsøl Porse Guld.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Thomas Widmann

Dato : 26-06-06 23:00

Thomas Damgaard Nielsen <tdn.usenet@gmail.com> writes:

> Den er også ganske velegnet til ølkage.

Er der nogen, der har en god opskrift på en sådan?

/Thomas
--
Thomas Widmann twid@bibulus.org http://www.twid.bibulus.org
Flat 0/1, 57 Rose Street, Garnethill, Glasgow G3 6SF, Scotland, EU

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 27-06-06 09:30

Thomas Widmann wrote:

> Er der nogen, der har en god opskrift på en sådan?

Jeg bruger denne, som jeg har fundet på nettet:

1 Stk Hvidtøl
500 Gram Mel
500 Gram Farin (hvid/mørk)
3 Teskeer Kanel
3 Teskeer Ingefær
3 Teskeer Neliker (stødte)
3 Teskeer Natron

Vådt og tørt blandes hver for sig og røres sammen. Bages 1 time midt i
ovnen ved 180 grader. Øllen skal være mørk, men kan sagtens være en
stout i stedet for en hvidtøl. Eksperimenter gerne med krydderiernes
mængde eller forsøg med andre krydderier.

Den smager fremragende og holder sig frisk i uforholdsmæssig lang tid.
Er det rene slik i sig selv, men alligevel foretrækker nogle at spise
den med smør på.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Jonas Kongslund

Dato : 27-06-06 17:14

On Tuesday 27 June 2006 10:29, Kevin Edelvang wrote:
> 1 Stk Hvidtøl
> 500 Gram Mel
> 500 Gram Farin (hvid/mørk)
> 3 Teskeer Kanel
> 3 Teskeer Ingefær
> 3 Teskeer Neliker (stødte)
> 3 Teskeer Natron

Nogen der kender til en ølkageopskrift, som ikke smager af jul?

--
Jonas Kongslund

Fra : Thomas Widmann

Dato : 27-06-06 21:52

Jonas Kongslund <dont@mail.me.at.all> writes:

> Nogen der kender til en ølkageopskrift, som ikke smager af jul?

Ja, ovenstående opskrift beskriver det, som jeg kender som
krydderkage. Jeg forstår en ølkage som noget, der ikke smager på
samme måde.

/Thomas

Fra : bent bundgaard lause~

Dato : 26-06-06 10:20

Og porteren egner sig fint til isdessert, Thy økologisk pilsner til
forretter , og porse guld til hovedretten

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 26-06-06 10:37

Benedikte Brisson <kuduli@vide.invalid> on søndag 25. juni 2006 at 17:20
+0100 wrote:
>Også min yndlingsøl Porse Guld.

Porseguld er fremragende, intet mindre.

Hvis man nu skulle komme dertil at man ikke drikker alle sine
Limfjordsportere, så er de fremragende i forbindelse med rugbrødsbagning.
Erstat vandet med øllet og få en smags oplevelse der virkelig rykker.

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Thomas Damgaard Niel~

Dato : 26-06-06 11:01

Fra : ASKF

Dato : 01-07-06 18:23

Frank Løkkegaard ytrede sig i
<fc.0073fb6b07940baa3b9aca008f7fd1ea.7940bc0@net.dialog.dk> med dette:

> [...]
>Limfjordsportere, så er de fremragende i forbindelse med rugbrødsbagning.
>Erstat vandet med øllet og få en smags oplevelse der virkelig rykker.

Den er også perfekt i en chilli con carne, eller andre gryderetter hvor
man gerne vil hjælpe lidt til med at forstærke en røget bacon smag.

Faktisk er det en af de øl jeg benytter mest i min madlavning, da jeg
også finder den særdeles velegnet til marinader.
--
Allan Stig Kiilerich Frederiksen
-Myron Tribus

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 26-06-06 10:33

"bent bundgaard lausen" <bentlausen@vip.cybercity.dk> on mandag 26. juni
2006 at 11:19 +0100 wrote:
>Og porteren egner sig fint til isdessert, Thy økologisk pilsner til
>forretter , og porse guld til hovedretten

Fandme en go´menu

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Svend

Dato : 26-06-06 19:49

<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Hvis du kender den, ved du, den er værd at have på lager. Hvis du ikke
>kender den, er der ikke længere nogen undskyldning for ikke at lære den at

Heller ikke økonomiske Kvickly på Falkoner Allé har den på tilbud til
2 stk. for 30 kr.
-
Svend

When one door closes another door opens

Fra : ASKF

Dato : 01-07-06 18:26

Svend ytrede sig i <k2b0a2hh0o8fkisii0kucseper21aej0qq@4ax.com> med
dette:

>.
>
>Heller ikke økonomiske Kvickly på Falkoner Allé har den på tilbud til
>2 stk. for 30 kr.

Det er godt nok overpris, jeg tror aldrig jeg har set den til over 10kr
ved en købmand eller supermarked i Aalborg