Smilet sidder stadig
Fra : Per Jakobsen

Dato : 24-06-06 18:58

I dag var jeg til Harley dag sammen med min soester. Der skete en masse og
for ren sjov skyld ville jeg have testet min HD Street Rod, paa dynoen.
Tilfaeldig vis kom jeg ud som vinder i kategorien flest HK. Hvor er det
fedt at HD er begyndt at lave MC'ere med fokus paa performance.

Dynoen viste 105 HK, paa baghjulet. Bedste var jo nok Miss praemie udeler
gnaek gnaek.

Et link til et par billeder af pris udeling.

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=8459

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 24-06-06 20:35

Jow jow,
Tillykke med det , men HD og så performance der går sku vist nogle år endnu
!

der skal jo ikke meget til at lave 105 hk på hjulet, det laver de fleste
mc'er jo idag.. ihvertfald til den pris som du måtte give for HD. Og så kan
de andre MC'er også styre og bremse ... LOL :)

Gud må forgive .. pyt .. tror ikke på ham aligevel.. altså gud :)

Mvh

Lars Bisgaard

Fra : Per Jakobsen

Dato : 24-06-06 21:49

Lars Bisgaard wrote:

> [...]

> mc'er jo idag.. ihvertfald til den pris som du måtte give for HD. Og så kan
> de andre MC'er også styre og bremse ... LOL :)

Street Rod'en Kommer faktisk med Brembo bremser, samt at den er haevet 6
inches (mener jeg at huske). Det giver en 40% lean angle, samt aendret
position af forgaflen hjaelper ogsaa paa styringen.

Men Ja den kommer aldrig i naerheden af sports maskinerne, samt at den
ogsaa vejer godt til (280 kilo tanket). Men den kan lave en wheelie, det
kan jeg bare ikke .

Prisen er heller ikke gal 100.000 dkr I holland hvor jeg bor. I Danmark
ville jeg aldrig kunne finde paa at investerer de penge en saadan MC
koster.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 26-06-06 05:24

per_biker@hotmail.com (Per Jakobsen) writes:

> Street Rod'en Kommer faktisk med Brembo bremser, samt at den er haevet
> 6 inches (mener jeg at huske). Det giver en 40% lean angle, samt
> aendret position af forgaflen hjaelper ogsaa paa styringen.

Tjah.

Jeg ligger og kører rundt i Nord-californien på en Electra Glide i
denne uge, og uanset rygterne kan den både køre og styre. Selvfølgelig
ikke som en racer, men det er jo heller ikke formålet.

Og nej, man bliver ikke blæst omkuld af vindtrykket ved 160 km/t - det
er det vindskjoldet er til.

Og ja, det er vildt fedt at kunne høre rock-radio, mens man kører :)

--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."

Fra : Sonny T. Larsen

Dato : 27-06-06 06:52

On 26 Jun 2006 06:24:23 +0200, Peter B. Juul wrote:

> Jeg ligger og kører rundt i Nord-californien på en Electra Glide i
> denne uge, og uanset rygterne kan den både køre og styre. Selvfølgelig
> ikke som en racer, men det er jo heller ikke formålet.

Den svinger skam fornuftigt - man skal blot huske, at den trods alt ikke
kan nå så voldsomt langt ned i svingene.

Jeg havde dog et stort smil på læberne, da vi kørte bjergveje lørdag.

> Og ja, det er vildt fedt at kunne høre rock-radio, mens man kører :)

Ohjo - omend jeg føler mig som Californiens eneste Harley-kører med
(Dainese)-rygbeskytter.

--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>

"I don't have an attitude problem, you have a perception problem."

Fra : Torben Scheel

Dato : 24-06-06 21:26

Per Jakobsen wrote:
> [...]
> udeler gnaek gnaek.
>
> Et link til et par billeder af pris udeling.

Tillykke - sandelig en flot cykel, selvom jeg vælger anderledes kan jeg
godt se charmen ved så'n en

P.S. Er det ikke lidt synd at lave dyno test på så ny en cykel - eller
er den tilkørt?

--
vh
Torben

Fra : Per Jakobsen

Dato : 24-06-06 21:40

Torben Scheel wrote:
[SNIP]

> Tillykke - sandelig en flot cykel, selvom jeg vælger anderledes kan jeg
> godt se charmen ved så'n en

> P.S. Er det ikke lidt synd at lave dyno test på så ny en cykel - eller
> er den tilkørt?

Nej den er ikke fuldt tilkoert. Men under devisen, at det har den kun haft
godt af og at turen i dynoen kun tog 4 minutter tog jeg chancen. Men
interessant spoergsmaal, fordi efter hvad jeg har forstaaet saa er der
flere 'religioner' mht indkoersel. Jeg ved at de foerste 100 km skal vaere
ultra forsigtige, men derefter er der nogen der paastaar at det kan vaere
godt at koere motoren haardt indimellem.

Faktisk anede jeg ikke det var en konkurence, jeg ville bare se om den
levede op til de specs der var listet.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 27-06-06 08:21

"Sonny T. Larsen" <sonny@unix.dk> writes:

> Ohjo - omend jeg føler mig som Californiens eneste Harley-kører med
> (Dainese)-rygbeskytter.

Det skal du ikke være ked af - jeg fik også flere undrende blikke hver
gang jeg tog jakken af da jeg kørte rundt med rygbeskytter på en Road
King i Massachusetts/New Hampshire/Maine for et par måneder siden.

En jeg talte med undrede sig over hvorfor jeg gad at køre rundt med en
dimmer under jakken hvor ingen kunne se at jeg havde købt en fin og
dyr dimmer.

--
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*