Seværdigheder og spisesteder på Lanzarote
Fra : Per Nielsen

Dato : 24-06-06 11:08

Min datter og jeg tager en uge til Club La Santa på Lanzarote i perioden
28/7-4/8. Vi lejer en bil og tager en tur rundt på øen den ene dag.

Er der nogle gode links eller rejsebøger der beskriver de bedste
seværdigheder og spisesteder på Lanzarote?

Fra : Erik Sørensen

Dato : 24-06-06 12:04

Per Nielsen skrev:
> [...]
>
> Er der nogle gode links eller rejsebøger der beskriver de bedste
> seværdigheder og spisesteder på Lanzarote?

Hej Per

Du kan se foto fra Lanzarote på vores hjemmeside

www.coges.dk

vi besøgte Lanzarote i Marts 2006

vh

Conni og Erik Sørensen

Fra : Per Nielsen

Dato : 25-06-06 08:28

Erik Sørensen wrote:
> Hej Per
>
> Du kan se foto fra Lanzarote på vores hjemmeside
>
> www.coges.dk

Jeg takker for kigget I har da godt nok været nogle steder.

Fra : Søs

Dato : 26-06-06 11:53

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogle gode links eller rejsebøger der beskriver de bedste
> seværdigheder og spisesteder på Lanzarote?
Hej Per!
Det er ved at være en del år siden, vi var der, men disse ting burde findes
endnu.
I bør først og fremmest se "Ildbjerget" i Timanfaya Nationalparken, som er
så smuk, og kunsneren Cecar Manrique`s mange præg på øen, såsom hans hjem og
grotterne "La Cueva de los Verdes" og "Los Jameos del Agua", var spændende.
Også "Den grønne sø" El Golfo, og "palmebyen" Haria var flotte.
Vi købte et godt kort dernede, hvor seværdighederne er indtegnet og
beskrevet.
I byen Yaiza var en meget gammel restaurant "La Era",
som i 98 var øens "bedste og mest lokale" - uhm!
Hvis I er "vindrikkere", bør I helt sikkert prøve nogle af de lokale
"vulkanvine", som er helt specielle p.g.a deres vækstbetingelser - igen uhm!
Håber det kan være til lidt hjælp, og rigtig god tur når I kommer afsted.
Hilsen Søs.

Fra : Per Nielsen

Dato : 26-06-06 14:21

Søs wrote:
> [...]
> "vulkanvine", som er helt specielle p.g.a deres vækstbetingelser -
> igen uhm! Håber det kan være til lidt hjælp, og rigtig god tur når I

Jo tak, Søs Du kommer med nogle gode tips. Håber jeg kan finde et
lignende godt kort. Vi tager på sportsferie på Club La Santa, og min
datter er kun 14, så vin bliver det nok ikke rigtigt til. Men måske jeg
kunne tage et par gode flasker med hjem, har du nogle tips der? Og så er
vi selvfølgelig meget interesserede i de gode spisesteder, så "La Era"
skal da lige checkes Seværdighederne skal vi nok finde frem til.

Fra : Søs

Dato : 27-06-06 10:35

> [...]
> vi selvfølgelig meget interesserede i de gode spisesteder, så "La Era"
> skal da lige checkes Seværdighederne skal vi nok finde frem til.

Hej igen!
Jeg tror bestemt ikke, der bliver problemer med at finde et godt kort
dernede. Da vi var der, havde de dem "alle steder".
M.h.t. vinen kan jeg desværre ikke huske nogle bestemte navne, men anbefaler
helt klart nogle lokalt dyrkede, da det at de gror i denne "vulkanjord",
giver en helt specielt smag, hvilket vi bl.a også har oplevet på Santorini.
De var ikke de billigste, men helt klart pengene værd - synes vi. Men smag
og behag er jo forskellig.
Rigtig god tur.
Hilsen Søs.

Fra : Per Nielsen

Dato : 27-06-06 21:03

Søs wrote:
> [...]
> oplevet på Santorini. De var ikke de billigste, men helt klart
> pengene værd - synes vi. Men smag og behag er jo forskellig.

Hej Søs.

Jeg finder nok frem til et par gode rødvine Hvor mange flasker er
det nu lige man må tage med hjem?