Anbefaling til batteri hækkeklipper:
Fra : Ukendt

Dato : 24-06-06 10:10

Hej med jer,

Er der nogen som kan anbefale, og evt. fraråde, typer af batteridrevet
hækkeklippere?

MVH

Bo

Fra : Calle.

Dato : 24-06-06 10:49

EJSMB wrote:
> Hej med jer,
>
> Er der nogen som kan anbefale, og evt. fraråde, typer af batteridrevet
> hækkeklippere?

du må ikke have megen hæk, hvis det skal gøres med batteri.

--
*** Calle ***

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-06 11:11

> du må ikke have megen hæk, hvis det skal gøres med batteri.

Hmmm, de kan vel godt køre et stykke tid, eller hvad?

.... og alt er relativt. Vi har følgende hæk:

- 28 m ny bøgehæk som skal klippes på to sider
- 30 m kirsebær laurbær som skal klippes på een side
- 28 m anden hæk som skal klippes på een side.

Er det så ikke ok med en bat. drevet klipper?

MVH

Bo

Fra : Calle.

Dato : 24-06-06 13:41

EJSMB wrote:

> [...]
> - 30 m kirsebær laurbær som skal klippes på een side
> - 28 m anden hæk som skal klippes på een side.
>
> Er det så ikke ok med en bat. drevet klipper?

Jeg ville vælge en benzindrevet.

--
*** Calle ***

Fra : Ukendt

Dato : 24-06-06 19:00

> Jeg ville vælge en benzindrevet.

Ok, findes der nogle der er OK til 7-900 kr?

MVH

Bo

Fra : Calle.

Dato : 24-06-06 21:38

EJSMB wrote:

> Ok, findes der nogle der er OK til 7-900 kr?

Tror jeg ikke, jeg sparede også ved den første, men 2 år efter var jeg så
træt af den, at jeg købte en anden dyrere model.
Der er en verden til forskel at klippe med de 2

--
*** Calle ***

Fra : Max

Dato : 24-06-06 14:39

Hej Bo

> Er det så ikke ok med en bat. drevet klipper?

Jeg tvivler, men kan du ikke finde en mulighed
for at låne en til test ?

Mvh Max

Fra : Aase Worm

Dato : 24-06-06 14:45

> Er der nogen som kan anbefale, og evt. fraråde, typer af batteridrevet
> hækkeklippere?

Efter at jeg 2 gange havde klippet ledningen over på min el- klipper, købte
jeg sidste år en Bosch ASH 41 AKU klipper. Jeg valgte den bl.a. p.gr.a.
den ret lave vægt, -mine hænder og arme har svært ved at magte de tunge
klippere.
Den kan klippe ca 1 time pr opladning. Det passer mig fint, for efter en
time er jeg træt i armene. Så kan jeg samle det afklippede op inden næste
omgang.

Hilsen
Aase

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 24-06-06 16:48

On Sat, 24 Jun 2006 11:10:14 +0200, "EJSMB" <ejsmb(A)privat.dk>
wrote:

>Hej med jer,
>
>Er der nogen som kan anbefale, og evt. fraråde, typer af batteridrevet
>hækkeklippere?
>
>MVH
>
>Bo

Det vil jeg da fraråde, hækken bliver kun bredere og bredere,
det er stort set kun bladene den kan klippe af.
mvh Ebbe