|
| Hvis man ved hvad man vil ha, men ikke ved~ Fra : Henrik \(Silkeborg\) |
Dato : 23-06-06 20:30 |
|
Jeg vil gerne ha en maskine der opfylder følgende.....
1. Fuldkåbe.
2. MEGET stille under kørsel.
3. Kardantræk.
4. Støbte fælge.
5. Billig (Relativt) i både nye og brugte dele.
6. Ca. 20K i anskaffelse.
7. Gerne Honda, men ikke et must.
Hvad dælen skal man rode sig ud i???
Henrik
| |
Henrik \(Silkeborg\) (23-06-2006)
| Kommentar Fra : Henrik \(Silkeborg\) |
Dato : 23-06-06 20:33 |
|
"Henrik (Silkeborg)" <henrik_newsNOSPAMHERE@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:449c4155$0$15785$14726298@news.sunsite.dk...
> Jeg vil gerne ha en maskine der opfylder følgende.....
>
> 1. Fuldkåbe.
> 2. MEGET stille under kørsel.
> 3. Kardantræk.
> 4. Støbte fælge.
> 5. Billig (Relativt) i både nye og brugte dele.
> 6. Ca. 20K i anskaffelse.
> 7. Gerne Honda, men ikke et must.
>
> Hvad dælen skal man rode sig ud i???
>
> Henrik
P.S. Det skal nok være en maskine i størelsen 550 - 800 ccm
Henrik
| |
Anders Majland (23-06-2006)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 23-06-06 21:34 |
| | |
Armand (23-06-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 23-06-06 23:12 |
|
Anders Majland skrev:
>>> Jeg vil gerne ha en maskine der opfylder følgende.....
>>> Hvad dælen skal man rode sig ud i???
>
> 80'er CX'er med pichler kåbe ?
>
> Tilfældigt billede fundet via google:
> http://www.drivein24.ch/fotocamion/Moto/Honda%20CX500%20Turbo.jpg
>
- - - - som er en Turbo-CX og ihvertfald ikke til at få for 20K - ikke
engang i Tyskland :-|
Alene 20.000,- gør udvalget meget indskrænket, og både at ville have
kardan og kåbe med i købet lyder nærmest umuligt :-|
CX500 er nok den eneste mulighed, og så er det en for mig ukendt faktor
hvor meget uoriginale kåber spiller ind på prisen.
En nøgen Yamaha XJ650 kan måske fås til samme pris, men det kan blive på
bekostning af standen :-|
Generelt synes jeg at Henriks krav lyder lidt af at have modtaget gode
råd af Gammelnokker hen over frokostbordet og efterfølgende hældt dem
alle sin ønskeliste :-|
Hvis jeg må være Gammelnok #xxx, så sigt efter noget mindre men nyere
til prisen istedet for at ende med noget gammelt lort fordi man skulle
"have det hele for det halve"!
Og hvis jeg skal gå i clinch med mine forgængere lyder modargumenterne
som følger:
>> 1. Fuldkåbe.
Fuldkåbe koster kroner ved selv de mest banale tilt, hvor en basic/nøgen
motorcykel kan hænde at klare sig med et knust blinklys og et bøjet
bremse/koblings -greb!
>> 2. MEGET stille under kørsel.
= Simpelt problem der løses af original udstødning :-|
Etcylindrede firetaktere kán dog subjektivt falde for kravet :-/
>> 3. Kardantræk.
O-ringskæder er der ingen problemer i andet et et par pift med kædespray
i ny og næ!
Justering er der ingen af i løbet af den tid det tager at slide et
bagdæk ned, og faktisk er behov for justering en god indikation af at
kæden er nedslidt :-|
Nuvel, Der er selvfølgelig udgiften til kæde-kit á ca. 1000,- for hver
20-30.000km at tage i ed
>> 4. Støbte fælge.
Der findes på det nærmeste ikke en motorcykel fremstillet siden midten
af 70'erne, der ikke har støbte fælge :-|
Omend den omtalte CX500 har egerfri fælge, så er dé ikke decideret
støbte :-|
5. Billig (Relativt) i både nye og brugte dele.
Køb en trædecykel!
Motorcykler ér dyre i reservedele og det eneste økonomiske argument kan
være at afskrivningen på en brugt motorcykel på det nærmeste er nul i
forhold til en sammenlignelig bil!
Jo mindre en motorcykel du køber desto billigere bliver dæk og kæde
p.g.a. de mindre dimensioner!
--
Armand.
| |
Henrik \(Silkeborg\) (24-06-2006)
| Kommentar Fra : Henrik \(Silkeborg\) |
Dato : 24-06-06 20:17 |
|
"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:449c50a0$0$84040$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> Jeg vil gerne ha en maskine der opfylder følgende.....
>>> Hvad dælen skal man rode sig ud i???
>
> 80'er CX'er med pichler kåbe ?
>
> Tilfældigt billede fundet via google:
> http://www.drivein24.ch/fotocamion/Moto/Honda%20CX500%20Turbo.jpg
>
>
>
Den er ok, bortset fra at kåben gerne må være så høj at den kommer op i
hovedhøjde og fælgene er nittede sammen,
de skal være støbte... Er ikke tryg ved nitter....
Henrik
| |
Torben Scheel (24-06-2006)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 24-06-06 21:22 |
|
Henrik (Silkeborg) wrote:
>>
>> Tilfældigt billede fundet via google:
>> http://www.drivein24.ch/fotocamion/Moto/Honda%20CX500%20Turbo.jpg
>>
>>
>>
>
> Den er ok, bortset fra at kåben gerne må være så høj at den kommer op i
> hovedhøjde og fælgene er nittede sammen,
> de skal være støbte... Er ikke tryg ved nitter....
>
Du har ufatteligt specifikke krav til cyklen at du skal bygge den selv
for at blive tilfreds. Pichler kåben i hovedhøjde kan du købe af mig. Se
dk.fritid.motorcykel.stumpemarked
Jeg ville ikke være utryg ved hjul der er velholdte og har holdt siden
80'erne..
Check også markedet for Yamaha XJ 750.
--
vh
Torben
| |
Perminator (23-06-2006)
| Kommentar Fra : Perminator |
Dato : 23-06-06 22:15 |
|
> "Henrik (Silkeborg)" <
>> Jeg vil gerne ha en maskine der opfylder følgende.....
>>
>> 1. Fuldkåbe.
>> 2. MEGET stille under kørsel.
>> 3. Kardantræk.
>> 4. Støbte fælge.
>> 5. Billig (Relativt) i både nye og brugte dele.
>> 6. Ca. 20K i anskaffelse.
>> 7. Gerne Honda, men ikke et must.
>>
>> Hvad dælen skal man rode sig ud i???
>>
>> Henrik
>
> P.S. Det skal nok være en maskine i størelsen 550 - 800 ccm
>
> Henrik
Hej Henrik
Du må gerne komme et smut til Auning og prøve min CX500E 82 med stor
Pichelerkåbe.
Foruden dine nævnte krav er der også en kollosal back up i CX-klubben med
ca. 800 medlemmer samt tekniske konsulenter.
Du kan se den på min DFM profil.
vh
--
"Perminator"
Per Misser
CX500 Eurosport 82
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=1057
| |
Armand (23-06-2006)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 23-06-06 23:14 |
|
Perminator skrev:
>> "Henrik (Silkeborg)" <
>>> Jeg vil gerne ha en maskine der opfylder følgende.....
>>>
>>> 1. Fuldkåbe.
>>> 2. MEGET stille under kørsel.
>>> 3. Kardantræk.
>>> 4. Støbte fælge.
>>> 5. Billig (Relativt) i både nye og brugte dele.
>>> 6. Ca. 20K i anskaffelse.
>>> 7. Gerne Honda, men ikke et must.
>>>
>>> Hvad dælen skal man rode sig ud i???
>>>
>>> Henrik
>> P.S. Det skal nok være en maskine i størelsen 550 - 800 ccm
>>
>> Henrik
>
> Hej Henrik
> Du må gerne komme et smut til Auning og prøve min CX500E 82 med stor
> Pichelerkåbe.
Så er du jo den nærmeste til at kommentere hvorvidt dén falder ind under
beløbsrammen á 20.000,-!
--
Armand.
| |
Perminator (24-06-2006)
| Kommentar Fra : Perminator |
Dato : 24-06-06 00:29 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse news:449c6798$0>
> Så er du jo den nærmeste til at kommentere hvorvidt dén falder ind under
> beløbsrammen á 20.000,-!
> --
> Armand.
Hej Armand!
Først og fremmest er CX500 det eneste emne, der kan leve op til de krav der
er stillet, indenfor noget der ligner beløbsrammen. (glem alt om Turbo
og/eller 650 af mange, for nogen, dyrt erfarede tekniske grunde).
Jeg købte CX500E for et lille år siden via DBA til en fair markedspris, ikke
over 150% af beløbsrammen.
Hvis du piller noget af værdien af et WingRack2, 3 stk 45l funktionelle
GIVIbokse, en stereoradio, varmehåndtag nymonteret fordæk, samt syn fra
sælgers side væk fra min cykel, er du nede i nærheden af 25kkr. En CX500
svinger 5kkr i værdi, alt efter hvor tæt den er på en "by pass" operation,
hvilket vil sige skift af keramisk pakning ved vandpumpen, skift af
knastkæde med tilbehør, samt skift af stator. Dette gøres for hver 60000km.
Jeg havde ca. 20000 km til by pass ved købet, hvilket vil sige ca. 2 års
respit. (Vidende at noget kan ske når som helst på en 24 år gammel
). -Så er vi efter min mening inden for den beløbsramme der er skitseret.
Dine betragtninger om skade på en kåbe er relevante.
Min betragtning er, at der er ingen der slår sig fordærvet på en CX500, selv
om den kan drejes over 10.000rpm. (Min egen grund til at vælge den som den
første cykel i det andet MC-liv).
Der fås ikke noget mere stabilt, udover schweitserure. Reservedele og
support er nævnt.
Dette og mere til havde jeg tænkt mig at gøre rede for efter den tilbudte
prøvetur på CXeren, som iøvrigt ikke er til salg.
Herefter kan spørgeren jo selv revurdere. (beløbsramme, krav, evt. køb af
trædecykel
Min indgang var at vise ærligt til spørger, ud fra hans krav, hvad der har
været muligt for mig.
Din indgang var at anfægte hans opstillede krav og vise ham nogle andre.
Under alle omstændigheder håber jeg da at han kommer på 2 hjul.
vh
--
"Perminator"
Per Misser
CX500 Eurosport 82
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=1057
| |
Henrik \(Silkeborg\) (24-06-2006)
| Kommentar Fra : Henrik \(Silkeborg\) |
Dato : 24-06-06 20:27 |
|
"Perminator" <per.misserfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:449c7910$0$12674$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
> news:449c6798$0>
>> Så er du jo den nærmeste til at kommentere hvorvidt dén falder ind under
>> beløbsrammen á 20.000,-!
>> --
>> Armand.
>
> Hej Armand!
>
> Først og fremmest er CX500 det eneste emne, der kan leve op til de krav
> der er stillet, indenfor noget der ligner beløbsrammen. (glem alt om
> Turbo og/eller 650 af mange, for nogen, dyrt erfarede tekniske grunde).
> Jeg købte CX500E for et lille år siden via DBA til en fair markedspris,
> ikke over 150% af beløbsrammen.
> Hvis du piller noget af værdien af et WingRack2, 3 stk 45l funktionelle
> GIVIbokse, en stereoradio, varmehåndtag nymonteret fordæk, samt syn fra
> sælgers side væk fra min cykel, er du nede i nærheden af 25kkr. En CX500
> svinger 5kkr i værdi, alt efter hvor tæt den er på en "by pass" operation,
> hvilket vil sige skift af keramisk pakning ved vandpumpen, skift af
> knastkæde med tilbehør, samt skift af stator. Dette gøres for hver
> 60000km.
> Jeg havde ca. 20000 km til by pass ved købet, hvilket vil sige ca. 2 års
> respit. (Vidende at noget kan ske når som helst på en 24 år
> mmel ). -Så er vi efter min mening inden for den beløbsramme der er
> skitseret.
>
> Dine betragtninger om skade på en kåbe er relevante.
>
> Min betragtning er, at der er ingen der slår sig fordærvet på en CX500,
> selv om den kan drejes over 10.000rpm. (Min egen grund til at vælge den
> som den første cykel i det andet MC-liv).
>
> Der fås ikke noget mere stabilt, udover schweitserure. Reservedele og
> support er nævnt.
>
> Dette og mere til havde jeg tænkt mig at gøre rede for efter den tilbudte
> prøvetur på CXeren, som iøvrigt ikke er til salg.
>
> Herefter kan spørgeren jo selv revurdere. (beløbsramme, krav, evt. køb af
> trædecykel
> Min indgang var at vise ærligt til spørger, ud fra hans krav, hvad der har
> været muligt for mig.
> Din indgang var at anfægte hans opstillede krav og vise ham nogle andre.
>
> Under alle omstændigheder håber jeg da at han kommer på 2 hjul.
> vh
> --
>
> "Perminator"
> Per Misser
> CX500 Eurosport 82
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=1057
>
>
>
Takker, sådan
P.S. Den er lækker, din hvide maskine
Hvordan er erfaringerne med de nittede fælge?
Henrik
| |
Perminator (25-06-2006)
| Kommentar Fra : Perminator |
Dato : 25-06-06 15:20 |
|
> P.S. Den er lækker, din hvide maskine
> Hvordan er erfaringerne med de nittede fælge?
> Henrik
Hej Henrik
Tak selv.
Jeg er selvfølgelig rigtig glad for den, og har stor udnyttelse af den, da
jeg bruger den til/fra arbejde alle de dage jeg lyster (og det er mange).
Der løber 90 km på hver gang.
Jeg har aldrig nogensinde hørt skidt om de nittede fælge, end ikke på
CX-klubbens skruekursus. Jeg checkede lige nogle fotos af CX500- og
CX650Turbo på CX-klubbens galleri-side. Disse ret voldsomme cykler jeg så,
har samme fælge, omend gyldne. Jeg tror ikke der er grund til at ofre
bekymringer på dem, hvis cyklen ikke har været skadet.
vh
"Perminator"
Per Misser
CX500 Eurosport 82
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=1057
| |
Ukendt (25-06-2006)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 25-06-06 17:19 |
|
Perminator skrev i meddelelsen
<449e9b72$0$157$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
>> P.S. Den er lækker, din hvide maskine
>
>> Hvordan er erfaringerne med de nittede fælge?
>Jeg har aldrig nogensinde hørt skidt om de nittede fælge, end ikke på
>CX-klubbens skruekursus
Næe, fælgene bliver det sidste problem på en mc til 20-25.000 Kr. :-/ Som
Du selv lister op, så er det den gængse vedligehold, der kan komme til at
ødelægge fornøjelsen ved en så gammel cykel, i flæng, bremsedele,
forgaffeldele, udstødningssystemer, altsammen til priser som ikke afviger
fra prisen for de samme dele til en ny mc, men som virker som en voldsom
udskrivning til en gammel sag. Og som jeg forstår Niels, så begynder der at
være "huller" i reservedelslisten til CX'eren nu, vel næppe overraskende så
mange år efter at den sidste forlod fabrikken.
--
mvh
Orla
http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr
| |
Perminator (25-06-2006)
| Kommentar Fra : Perminator |
Dato : 25-06-06 18:13 |
|
"Orla Pedersen" skrev i en meddelelse > Næe, fælgene bliver det sidste
problem på en mc til 20-25.000 Kr. :-/
Som
> Du selv lister op, så er det den gængse vedligehold, der kan komme til at
> ødelægge fornøjelsen ved en så gammel cykel, i flæng, bremsedele,
> forgaffeldele, udstødningssystemer, altsammen til priser som ikke afviger
> fra prisen for de samme dele til en ny mc, men som virker som en voldsom
> udskrivning til en gammel sag. Og som jeg forstår Niels, så begynder der
> at
> være "huller" i reservedelslisten til CX'eren nu, vel næppe overraskende
> så
> mange år efter at den sidste forlod fabrikken.
>
> --
> mvh
> Orla
> http://home20.inet.tele.dk/tfv/vtr
>
Hej Orla
Du har ret på det punkt, hvorfor jeg også tror at priserne er faldende,
omend langsomt.
Men en klub med 800 medlemmer kan jo prøve at gøre noget ved det. Jeg har
tilladt mig at klippe et citat ud af klubbens referat fra 2006
generalforsamling:
"NN" havde fremsat forslag om etablering af en fond med det formål at skabe
kapital til at undersøge mulighederne for at CX Club Danmark selv kan
fremstille de
sliddele til CX- og GL motorcykler.
Forslaget gik i korthed ud på at der sammen med opkrævningen af kontingentet
for 2007,
opkræves et, ekstraordinært engangsbeløb på 100 kr. Formålet er at skabe et
kapital som
skal bruges til udgifter i forbindelse med undersøgelser, forskning,
udvikling, afprøvning og
eventuel fabrikation af visse essentielle reservedele, som ikke længere
lagerføres, til
Honda CX/GL500/650 serien. Indtil videre kaldes projektet for R E S C U E.
Det står for
"Rådet Etableret til Sikring af CX'erens Universale Eksistens." Citat slut
Dette forslag blev vedtaget, og må formodes at være sat i gang.
Jeg tror ikke at CXerne får lov at dø, endsige blive værdiløse når der er så
stor interesse for dem. Tænk bare på mængden af "Güllepumper" og -klubber
der er i Tyskland og Holland.
vh
--
"Perminator"
Per Misser
CX500 Eurosport 82
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=1057
| |
Anders Majland (26-06-2006)
| Kommentar Fra : Anders Majland |
Dato : 26-06-06 09:11 |
|
> CX500 Eurosport 82
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=1057
"Den store hvide Pichelerkåbe giver et fortrinligt tørvejr og læ, og den
giver en uforventet respekt i morgentrafikken på Grenaavej
"
Hehe - ja kombineret med hvid hjelm og evt en gul refleksvest bliver du nok
ikke overset så nemt som flertrallet ...
| |
Perminator (26-06-2006)
| Kommentar Fra : Perminator |
Dato : 26-06-06 19:15 |
|
Hej Anders
> "Den store hvide Pichelerkåbe giver et fortrinligt tørvejr og læ, og den
> giver en uforventet respekt i morgentrafikken på Grenaavej
> "
>
> Hehe - ja kombineret med hvid hjelm og evt en gul refleksvest bliver du
> nok ikke overset så nemt som flertrallet
Hehe - Ja tanken er fristende, men derude på landet hvor jeg bor, vil det
nok være usundt, måske mest for gebissets fremtidige tilstedeværelse.
Så jeg afholder mig fra at male Givierne og hjelmen hvide!
En gul refleksvest brugte jeg i ugerne efter påske, hvor bilisterne lige
skal vænne sig til at der igen er tohjulere i trafikbilledet.
Nu bruger jeg kun vesten hvis jeg skal ud af Århus en fredag eftermiddag,
hvor desværre en del af firmabilerne indeholder en brugt ratholder med en
delvis brugt six-pack
By the way? Hilser vi egentlig på de "rigtige" hvide, når vi møder dem?
vh
--
"Perminator"
Per Misser
CX500 Eurosport 82
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/default.asp?id=1057
| |
Futte & Co. (26-06-2006)
| Kommentar Fra : Futte & Co. |
Dato : 26-06-06 19:25 |
|
Perminator wrote:
> By the way? Hilser vi egentlig på de "rigtige" hvide, når vi møder dem?
Ja'da, lidt diskret og gerne i så god tid at det kan nå at trænge ind.
De fleste hilser igen, lidt diskret
Weekendens "hilseigen" statistik på alt på 2 hjul endte på 60 %
"igenhilsner" og resten kiggede bare lige u'. Jeg mødte ingen proffer
med arbejdslys
--
Jørgen, Brøndby , http://dfmc.dk/?id=70
Honda CB550F, den fine årgang 1975
Victoria KR 26N Aero, en fornem 54'er
Triumph Bonneville 1969, naturligvis
| |
Peter B. Juul (27-06-2006)
| Kommentar Fra : Peter B. Juul |
Dato : 27-06-06 01:50 |
|
"Futte & Co." <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> writes:
> Weekendens "hilseigen" statistik på alt på 2 hjul endte på 60 %
> "igenhilsner" og resten kiggede bare lige u'. Jeg mødte ingen proffer
> med arbejdslys
Nordcalifornien lørdag-mandag: godt over 80%. Og de gale mennesker
herovre, der maksimalt kører med skullcap, t-shirt, shorts og handsker
uden fingre holder i øvrigt også, når de kører motorvej.
--
Peter B. Juul, o.-.o "15000 atheists in London rioted today
The RockBear. ((^)) after a blank sheet of paper was found
I speak only 0}._.{0 on a cartoonist's desk"
for myself. O/ \O -anon.
| |
Sonny T. Larsen (27-06-2006)
| Kommentar Fra : Sonny T. Larsen |
Dato : 27-06-06 06:49 |
|
On 27 Jun 2006 02:49:54 +0200, Peter B. Juul wrote:
> Nordcalifornien lørdag-mandag: godt over 80%. Og de gale mennesker
> herovre, der maksimalt kører med skullcap, t-shirt, shorts og handsker
> uden fingre holder i øvrigt også, når de kører motorvej.
Og folk på japanere ser ud til at hilse oftere end HD-folket herovre.
--
/Sonny - #include <std.disclaimer.h>
"I don't have an attitude problem, you have a perception problem."
| |
Jacob Bunk Nielsen (26-06-2006)
| Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen |
Dato : 26-06-06 19:31 |
|
"Perminator" <per.misserfjern@mail.dk> writes:
> By the way? Hilser vi egentlig på de "rigtige" hvide, når vi møder dem?
Jeg gør ofte - men det er ikke altid at de hilser igen, og nogle gange
hilser de kun meget diskret, sikkert for at der ikke er en eller anden
billist der tror at han giver tegn om et eller andet.
--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)
| |
|
|