Antal husstande pr affaldscontainer
Fra : Ukendt

Dato : 23-06-06 16:04

Hej NG,

Jeg bor til leje i en etageejendom hvor vi har en fællees affaldscontainer.
Bygningen er på 4 etager hvor der er erhverv i stueetagen, og vi bor 4 pers.
på hver af de andre etager. Desuden er der en kulturklub der har lokaler i
bagbygningen. Vi har kun én fælles affaldscontainer og den er altid fyldt,
så jeg har tænkt mig at kontakte udlejeren for at få dem til at bestille en
ekstra.

Findes der regler for, eller vejledninger til, hvor stor en affaldsspand der
bør være pr. husstand, eller hvor mange husstande der bør dele en container
på f.eks. 400 L...? Jeg har ikke lige kunnet finde noget på nettet...

/Henrik

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 23-06-06 16:58

> [...]
> affaldscontainer og den er altid fyldt, så jeg har tænkt mig at kontakte
> udlejeren for at få dem til at bestille en ekstra.

Det kan du bare gøre. Det er en del af din husleje, og skulle den stige som
følge af den ekstra container, så drejer det sig jo ikke om mange kroner på
årsplan.

Der findes ingen regler mig bekendt ud over at man skal have adgang til en.

Mvh Maria

Fra : Holst

Dato : 23-06-06 17:27

Maria Frederiksen wrote:

> Der findes ingen regler mig bekendt ud over at man skal have adgang til en.

Spørgsmålet er, om der i rottebekæmpelsesøjemed er nogle regler, der
foreskriver, at der skal være tilstrækkelig plads til
husholdningsaffald, så det ikke ligger og flyder. Men det er der sikkert
ikke.

Vil du have regler, prøv news:dk.videnskab.jura

Fra : Max

Dato : 23-06-06 17:32

Hej Henrik

> Findes der regler for, eller vejledninger til, hvor stor en

De regler der findes variere nok fra kommune til kommune,
så ring til teknisk forvaltning i din komune og få det rigtige svar.

Mvh Max

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-06 23:44

Tak for svarene. Jeg prøver at tage fat i udlejeren i næste uge...

/Henrik