HASTER - stegetid/kernetemperatur på Chate~
Fra : JAS

Dato : 23-06-06 09:16

Hejsa

Skal lave en Chateaubrian af oksemørbrad på webergrill i aften, men hvad
skal kernetemperaturen på sådan en være og andre gode råd omkring det
dejlige stykke kød modtages med kyshånd..

Jan

Fra : LarsJ

Dato : 23-06-06 10:44

JAS skrev:
> [...]
> skal kernetemperaturen på sådan en være og andre gode råd omkring det
> dejlige stykke kød modtages med kyshånd..

Blodigt: Kernetemperatur caa. 55°
Mediumstegt: Kernetemperatur ca. 60°
Rosastegt: Kernetemperatur ca. 62°
Gennemstegt: Kernetemperatur ca. 68°

Fra : JAS

Dato : 23-06-06 12:49

Tusinde tak for et hurtigt og klart svar... vil nok lave den rosa stegt..

Jan

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-06-06 13:15

In news:EyQmg.41$_e3.38@news.get2net.dk,
JAS <jan@soerensen.mail.dk> wrote:

> Tusinde tak for et hurtigt og klart svar... vil nok lave den rosa
> stegt..

Det ville da være synd for et godt stykke kød.

Og husk på, at kødet steger videre efter du har taget det ud af weberen. Hiv
det ud ved maks. 56-57 grader og lade det hvile 20 minutter inden servering.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : JAS

Dato : 23-06-06 14:35

">
> [...]
>
> Og husk på, at kødet steger videre efter du har taget det ud af weberen.
> Hiv det ud ved maks. 56-57 grader og lade det hvile 20 minutter inden

Okay det vil jeg så gøre - vil jo nødig ødelægge et dejligt stykke kød

Jan