Opgave til MSWord.
Fra : Klaus H

Dato : 22-06-06 22:15

Hej i kloge hoveder.

Hvordan opretter man lettest et "forklæde", hver man kan indtaste alle
oplysninger til en lejekontrakt, således at når men klikker <færdig>, så
indsættes alle oplysningerne på de rette pladser i en lejekontraktskabelon?

Mvh

Klaus H

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-06-06 23:02

"Klaus H" <hebs.ud@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> oplysninger til en lejekontrakt, således at når men klikker <færdig>, så
> indsættes alle oplysningerne på de rette pladser i en

Lav en skabelon, hvor du indsætter formularfelter på de steder, hvor du har
brug for at indsættes oplysninger.
Hvis nogen af oplysningerne skal genbruges, skal du de pgl. steder indsætte
krydshenvisningsfelter, hvor du bruger bogmærkenavnet fra formularfelterne.
Bogmærkenavnene kan du se ved at dobbeltklikke på det indsatte formularfelt.
Samtidig bør du ligge markere ved "Beregn ved afslutning". Så sender den
indholdet ned i krydshenvisningsfeltet.
Husk at beskytte skabelonen, således at der kun kan skrives i
formularfelterne.

Kurt

Fra : Klaus H

Dato : 23-06-06 14:40

> [...]
> ved afslutning". Så sender den indholdet ned i krydshenvisningsfeltet.
> Husk at beskytte skabelonen, således at der kun kan skrives i

Tak for svaret, Kurt.

Det er dog ikke den løsning jeg søger.

På mit arbejde opretter jeg en rekvisition, ved at udfylde en "tabel" med
oplysninger. Derefter danner dokumentet selv en rekvisition, (ud fra et .dot
fil) med nyt nummer og alle oplysningerne lagt ind på rette plads i et hug.
Det er noget i den stil jeg er ude efter.

Mvh

Klaus H

Fra : Harald Staff

Dato : 23-06-06 14:55

Så er det nok en "Userform". Den designer man i VB-editoren, og man trenger
en del VBA-programmering for å få den til å kjøre.

HTH. Beste hilsen Harald

Fra : Klaus H

Dato : 23-06-06 22:03

"Harald Staff" <innocent@enron.invalid> skrev i en meddelelse
> Så er det nok en "Userform". Den designer man i VB-editoren, og man
> trenger
> en del VBA-programmering for å få den til å kjøre.
>
> HTH. Beste hilsen Harald

Tak for det. Det er et emne jeg så lige må læse mig lidt til.

Mvh
Klaus H