MC & Scooter i Paris.
Fra : Steen Gruby

Dato : 22-06-06 22:05

Hej NG.

Jeg er lige kommet hjem fra en lille uge i Paris.

At opleve MC & Scooter trafikken i Paris er en oplevelse af de mere
specielle.
Der et hav af tohjulere i bybilledet.
Flest Scootere og lette MC, men der kommer dog også køretøjer i den
tungere vægtklasse.
Piloterne er alt fra 16 år til olding - nogenlunde lige fordelt på
begge køn.
Scooterne ser ud til at være mere manøvredygtige end jeg havde antaget
- Klø får de om ikke andet
De kører som sad de i en panservogn - Sjovt nok ser det ud til at gå
nogenlunde godt, selv om den plads de beregner til zig-zag manøvrer
ligger i området "lakskader".
Deres kørestil må kunne få enhver dansk udgave af "Snupper-Pierre" til
at tabe underkæben og La Cour-Sell til at starte dommedagssirenen.
Påklædningen - eller manglen på samme - får det til at vende sig i en
der er opdraget med ikke at køre een meter uden "das Ganze
Molevitten".
Bare arme, bare ben, jakkesæt med slipset nydeligt på plads og de få
der er ordentligt påklædt - jo jo det er der det hele.
Et af jakkesættene fik tid til at hive "lommecomputeren" op og checke
aftalelisten nu han alligevel holdt for rødt - Imponerende.
Jeg begynder at forstå hvor inspirationen til Joe Bar Team stammer
fra.
Jeg lægger lige vejen forbi Team AXXE på Grand Avenue og køber en Joe
Bar Team T-shirt - Dem får man et smukt ansigt af.

Ved et tilfælde falder vejen forbi en garage hvor de parisiske MC
betjente har til huse, og hvor deres private isenkram står linet op
udenfor --- Joeh, de kan tilsyneladende også godt når der ringes ud
til fritid

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-06 17:07

Jo jo Steen.

Jeg kan lige se dig sidde på din Ducati ved triumf buen og spærre det hele,
samtidig med 2 uniformerede betjente skriver dig op til en bøde. For ikke at
tale om dem på skøjter der kommer gennem byen ved at hænge fast alle
køretøjer der bevæger sig fremad. Det må jeg lige sige at du først skal øve
dig på før du tager derned og praktiserer dette. Prøv lige at se bag på
Merceren om der ikke sidder et par parisiske hænder fast i kofangeren

God vind Steen

mvh
Ham med den solgte 750´er og den nye 1400 på gaden.