cphpeter@gmail.com skrev:
> Min ven køber via nettet hos en forhandler i DK en megadyr MP3 (ca
> 1400 kr eller så) afspiller i maj 2005. Januar 2006 kan dyret ikke
> connecte via USB. Bliver sendt ind til forhandleren feb 2006.
> Månederne går.. og går.. "den er til reparation i Korea"..i april
> eller maj kommer den tilbage.. efter sigende i repareret tilstand, men
> kan staig ikke connecte via USB. Forhandleren lover at sende en
> POSTDanmark label.. ugerne går og går. Endeligt ankommer lablen,
> nogle dage senere bliver den "reparerede" MP3 sendt tilbage til
> forhandler. Efter nogle rykkere ankommer en "ny" MP3'er - meget ridset
> - men godt nok med det dersens gennemsigtige tape på displayet, med
> følgeseddel "ombyttet". Den virker heller ikke !
> Nu har min ven fået spat - hvad kan han gøre ?
Hæve handelen. Det har han ret til fordi sælger ikke har kunnet
udbedre mangelen uden væsentlig ulempe for køber. Det betyder at
han skal have sine penge *ubeskåret* tilbage - herunder også evt.
porto - uanset om apparatet i dag er blevet billigere (eller
dyrere).
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ http://fiduso.dk/