Til alle SV650S ejere!!!
Fra : Simon Vognsen

Dato : 18-06-01 18:28

Hvor mange omdrejninger kører jeres SVér med i tomgang når den er blevet
varm?

Det lyder måske som et mærkeligt spørgsmål, men jeg vil sætte stor pris på
nogle svar!

mvh
Simon

Fra : Thomas Fries

Dato : 18-06-01 19:10

Ca. 1200 o/min. Instruktionsbogen siger 1200-1400 o/min. Ved koldstart uden
brug af choker går den ca. 900, indtil den er blevet varm.

Mvh Thomas Fries

Fra : RacingBabe

Dato : 18-06-01 22:42

> Ca. 1200 o/min.
----------------
Ja, ca. det samme her. 1000-1200 rpm

/ Jeanne, SV650S

Fra : Tommy

Dato : 19-06-01 00:38

Wow Jeanne. Så er Max RPM det samme som tomgang på en SV )

Tommy
Som faktisk ikke syntes SV´eren er så ringe endda...

RacingBabe skriver:

Fra : RacerNiels

Dato : 19-06-01 22:08

Tjaaa... eller også er det ikke......

Niels
XS400

Fra : Armand

Dato : 18-06-01 23:58

Thomas Fries <thomas.fries@esenet.dk> skrev i en
> Ca. 1200 o/min. Instruktionsbogen siger 1200-1400 o/min. Ved koldstart
uden
> brug af choker går den ca. 900, indtil den er blevet varm.

Det er jo netop ikke spørgsmålet om hvilke omdrejninger at folks motorer
kører med; men derimod hvilke omdrejninger at en SV'er SKAL køre med!!

Selvom 1400rpm kan virke lidt vel hurtigt er det motorens konstruktion
der bestemmer dette - En BSA Gold Star med en møllesten af et svinghjul,
kan jo sagtens stå og tygge i kutter-omdrejninger, hvorimod SV'eren er
temmelig lettet for sådan vægt for omdrejnings-villighedens skyld.
Derfor kræver SV'eren de forholdsvise høje omdrejninger for at kunne
holde sig i gang i tomgang!
Og lad endelig værd med at nøde den til at gå langsomt som en goldstar -
Heller ikke i kold tilstand. Det er ikke sikkert at oliepunmpen kan
følge med ved så lave omdrejninger, som fabrikken slet ikke anbefaler

--
Armand.

Fra : Adam Christensen

Dato : 19-06-01 16:55

"Simon Vognsen" <simon@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Hvor mange omdrejninger kører jeres SVér med i tomgang når den er blevet
> varm?

1200-1400 jf. manualen hvilket giver ca. 1000 med choker når det er
koldt/køligt.

På bane skruer jeg den op til ca. 2500 for at undgå for meget klonk i
gearkassen ved nedgearing (det sker jo at mellemgassen smutter

--
Adam
SV650S

Fra : Adam Christensen

Dato : 20-06-01 11:30

Adam Christensen <adam_christensen@hotmail.com> wrote in message

> ca. 1000 med choker når det er koldt/køligt.

Når chokeren er taget fra igen efter et lille stykke tid, that is...

--
Adam
SV650S