Første rejse til Grækenland
Fra : michael_zeus

Dato : 22-06-06 16:28

Jeg skal til Grækenland i næste måned. Turen går til Poros(eller
Paros tror jeg også det bliver kaldt), samt til Tolon.

Hvordan er prisniveauet dernede i juli/august?

Skal vi veksle hjemmefra?

Hvilke praktiske ting skal jeg være opmærksom på?

Hvad er værd at se på de lokationer?

Fra : Bo

Dato : 22-06-06 21:20

"michael_zeus" <michael_f@broendbybredbaand.dk> skrev i en meddelelse
Jeg skal til Grækenland i næste måned. Turen går til Poros(eller
Paros tror jeg også det bliver kaldt), samt til Tolon.

Hvordan er prisniveauet dernede i juli/august? = Fødevarer=Danmark
Tavernamad lidt billigere end DK

Skal vi veksle hjemmefra? = Tag dit visa kort med og veksle i banken

Hvilke praktiske ting skal jeg være opmærksom på? = Tag ikke for meget tøj
med

Hvad er værd at se på de lokationer? = Jeg ville foreslå Kreta som 1.gangs
rejsende

vh Bo

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 22-06-06 21:29

Hej

"michael_zeus" <michael_f@broendbybredbaand.dk> wrote:

>Jeg skal til Grækenland i næste måned. Turen går til Poros(eller
>Paros tror jeg også det bliver kaldt), samt til Tolon.

Poros og Paros er 2 forskellige øer ! - Paros har jeg ikke været på,
til gengæld mange gange på Poros. - Poros er den ø du kommer til ved
at flyve til Athen, derfra videre til Piraeus og så med båd resten af
vejen.

>Hvordan er prisniveauet dernede i juli/august?

Stort set det samme som her i DK, visse ting er måske lidt billigere,
andre dyrere.

>Skal vi veksle hjemmefra?

Nej, det smarteste er at hive penge ud af de ATM automater som finder
dernede.

>Hvilke praktiske ting skal jeg være opmærksom på?

Ikke noget specielt, ud over at Poros er en meget lille og fredsommelig
ø, du kan uden besvær gå hele øen rundt på en halv dag. - Så hvis du er
til masser af fest og ballade vil du nok blive skuffet...

>Hvad er værd at se på de lokationer?

Der er ikke nogen specielle seværdigheder på Poros, ud over en rigtig
flot natur, i modsætning til mange andre Græske øer som er mere eller
mindre afsvedne af sol/varme er Poros grøn og frodig, men som nævnt et
meget lille og fredeligt sted hvor man primært kommer for at slappe af,
bade lidt, og ellers tulle rundt og nyde naturen.

--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Morten Nielsen

Dato : 24-06-06 19:26

On Thu, 22 Jun 2006 22:29:27 +0200, Ole Rasmussen
<newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> wrote:

> [...]
>meget lille og fredeligt sted hvor man primært kommer for at slappe af,
>bade lidt, og ellers tulle rundt og nyde naturen.

Og lige netop derfor har kæresten og jeg booket en tur derned i
september - det bliver totalt afslapning!

Hvordan er det med cykeludlejning - findes det og kan man cykle rundt
uden at det er med livet som indsats?

/Morten

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 24-06-06 21:33

Hej

Morten Nielsen <privat@mortenn.dk> wrote:

>Og lige netop derfor har kæresten og jeg booket en tur derned i
>september - det bliver totalt afslapning!

I kan glæde jer !

>Hvordan er det med cykeludlejning - findes det og kan man cykle rundt
>uden at det er med livet som indsats?

Det er der ingen problemer i, der findes nemlig ikke biler på Poros, nå,
det passer nu ikke, men det der kun ganske få stykker, 5-6 taxa'er, 2
busser, og 10-15 privatbiler :))

Til gengæld køres der, som næsten alle steder sydpå, heftigt på 45
scootere, som kører 80 kmt. med 4 personer og en sæk kartofler på,

Og du kan leje cykler, der er masser at udlejninger af disse, det er
typisk samme sted som udlejer scootere.
--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"

Fra : Morten Nielsen

Dato : 25-06-06 19:38

On Sat, 24 Jun 2006 22:32:49 +0200, Ole Rasmussen
> [...]

>Det er der ingen problemer i, der findes nemlig ikke biler på Poros, nå,
>det passer nu ikke, men det der kun ganske få stykker, 5-6 taxa'er, 2

Det lyder fedt!

>Til gengæld køres der, som næsten alle steder sydpå, heftigt på 45
>scootere, som kører 80 kmt. med 4 personer og en sæk kartofler på,

Sådan er det jo, og som 18-årig havde jeg nok også kastet mig
frygtløst ud i det, men nu er jeg nok mere til en cykel.

>Og du kan leje cykler, der er masser at udlejninger af disse, det er
>typisk samme sted som udlejer scootere.

Fint! Nu skal vi så bare lige vente på, at det bliver september....

Vi har droppet sommerferien i år, eftersom vi skal 5 uger til New
Zealand i januar/februar. Turen til Poros er en lille gulerod, så vi
har noget at se frem til. Vi har booket dette gennem Apollo:
http://www.apollorejser.dk/Travelling+with+apollo/Catalogue/Grxkenland/Poros/NeorionxAskeli/Apartments/Aegean+Villas.htm?Search=True&

Mvh,

Morten