Exel - tidsforbrug
Fra : kristian mikael de f~

Dato : 21-06-06 23:25

Jeg er ikke nogen ørn til Exell.
(Jeg bruger en engelsk version)

Jeg er ved at lave et ark hvor jeg har et starttidspunkt (formatteret
som "time") og et sluttidspunkt (ligeledes formatteret som "time").
Nu vil jeg gerne have den tid der er gået angivet i timer.
Jeg har så defineret dette felt som differencen mellem slut- og
starttidspunkt (igen formatteret som "time")
Så vidt så godt.
Nu vil jeg så lægge disse tidsforbrug sammen og så opstår der
problemer.
Der summeres kun op til 24:00 hvorefter der startes forfra.
Hvis jeg derimod formatterer tidsforbrugscellen som "Number" får jeg
en decimalbrøk af døgn.
Jeg har så ganget dette tal med 24.

Kan dette gøres nemmere?

mvh kmo

Fra : Lars Klintholm

Dato : 22-06-06 06:48

Den 22 jun 2006 skrev kristian mikael de freitas olesen i
dk.edb.programpakker.ms-office:

> Der summeres kun op til 24:00 hvorefter der startes forfra.
> Hvis jeg derimod formatterer tidsforbrugscellen som "Number" får jeg
> [...]

Vælg Format, Cells, Custom: [h]:mm

De firkantede parenteser gør tricket med de 24 timer
Lars Klintholm

Fra : Joergen Bondesen

Dato : 22-06-06 07:01

Hej Kristian

Når tid skal være over 24 timer skal du formaterer cellen/cellernen.
Marker celle/cellernen - Menu: Formater - celler - det første faneblad hvor
du vælger dit tidsformat. f.eks. tt:mm.ss
Herefter vælver du Brugerdefineret hvor du kan sætter firkantet parentes
omkring tt, dvs. [tt]:mm.ss
Nu kan du komme over 24 timer.

[tt] betyder at 1 time bliver til 01, så hvis du kun ønsker 1 skal
formateringen være [t] dvs. et t.

Det skulle ikke undre mig om du om kort tid ønsker negativ tid, så den får
du også med i købet.

Menu: Funktioner - Indstillinger - Fanebladet: Beregning og nederst til
venster skal der være flueben i 1904 data system.
Du skal være opmærksom på, at hvis du har datoer i excelfilen når du sætter
flueben, så vil alle datoer ændre sig, vistnok omkring + 4 år.

Jørgen Bondesen

Fra : kristian mikael de f~

Dato : 22-06-06 07:59

Tak til Lars og Jørgen

mvh kmo

Fra : Joergen Bondesen

Dato : 22-06-06 09:17

Hej Kristian.

Velbekomme.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 22-06-06 16:40

Den 22 jun 2006 skrev Joergen Bondesen i dk.edb.programpakker.ms-
office:

> Velbekomme.

Også fra mig

Lars Klintholm