the davince code
Fra : Weng

Dato : 21-06-06 20:52

Hej

Jeg har lige købt spillet til min søn, men efter installation får jeg fejl
når jeg skal starte spillet op. Er der mon nogen der kan hjælpe mig ?
(slayer) Exception adress 4b0a22
images help stack:
Tarchive:erator=+A9D22
Map file stalk walk

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 22-06-06 06:09

Weng <weng@webspeed.dk> skrev i
4499a362$0$13960$edfadb0f@dread15.news.tele.dk :
> [...]
>
> Jeg har lige købt spillet til min søn, men efter installation får jeg
> fejl når jeg skal starte spillet op. Er der mon nogen der kan hjælpe

Det er ikke en fejl. Det er den første gåde i spillet.

Hmm... Hvorfor er den fejl kun omtalt på sites hvor spillet
downloades ulovligt?...

/ Ostenfeldtsvej 8c 2 tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Weng

Dato : 22-06-06 10:02

"Thomas Hejl Pilgaard" <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> \ 4700 Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
> ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Ja det var jo så en hypotese.... Og ikke en hjælp! Men jeg kan kun jo kun
forsikre, at jeg har købt spillet og installeret det, og har nu denne fejl.
Som jeg gerne vil have hjælp til at løse.

Da spillet er installeret på hans bærbar - som ikke er koblet til
internettet, kan det have nogen betydning ? Selvom der ikke står noget om,
at jeg koble mig på?
Hjælp ønskes *SS*

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 22-06-06 10:25

Weng <weng@webspeed.dk> skrev i
449a5c89$0$13981$edfadb0f@dread15.news.tele.dk :

> Da spillet er installeret på hans bærbar - som ikke er koblet til
> internettet, kan det have nogen betydning ? Selvom der ikke står
> noget om, at jeg koble mig på?

Aha. En bærbar.
Lad mig gætte, den har en Mobile Intel 9xx Express grafikchip.
H&T Lighting og Vertex shader understøttes ikke af denne chip,
og spillet kontrollerer din hardware for understøttelsen heraf.
Du kan derfor ikke spille spillet på dén maskine.

Fra : Weng

Dato : 22-06-06 11:59

> [...]
> \ 4700 Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
> ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Og hvordan skal jeg lige tjekke det.... *S*
en hp - bærbar. Der står noget om mobile intel.... men den er faktisk hel ny
og er købt til at kunne spille spil. H&T Lighting og Vertex shader
understøttes ikke af denne chip, skriver du, men det er nok lige lidt for
teknisk for mig! Er det spillet, der er bygget op på det og ikke kan køre
sammen med mobile intel... Det står der squ ikke noget på pakning ifrohold
til at køre spillet. Den opfylder ellers kravene..... Det må da kunne
løses... eller hvad? Jeg sidder da lige og tænker, at jeg har smidt 490 kr i
grams...for jeg kan jo nok næppe få pengene tilbage til en anden
fødselsdagsgave.....

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 22-06-06 12:48

Weng <weng@webspeed.dk> skrev i
449a77f3$0$14005$edfadb0f@dread15.news.tele.dk :

> "Thomas Hejl Pilgaard" <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> skrev i en
> meddelelse news:jltmg.15$Eq1.7@news.get2net.dk...

> Og hvordan skal jeg lige tjekke det.... *S*

Det har du gjort. Den fejlmeddelelse du får skyldes ovenstående.

> en hp - bærbar. Der står noget om mobile intel.... men den er faktisk
> hel ny og er købt til at kunne spille spil.

Du er blevet snydt. Det er ikke en maskine der er beregnet til spil.
Sådanne maskiner har et rigtigt grafikkort. Mobile Intel er bare en
chip på bundkortet.

> [...]
> skriver du, men det er nok lige lidt for teknisk for mig!
> Er det spillet, der er bygget op på det og ikke kan køre sammen

Det er nogle features som grafik-processeren skal stå for, så
beregningerne ikke skal foretages af computerens centrale
processor. Spillet er programmeret til kun at bede grafik
processoren om at foretage beregningerne, så det nytter ikke
at have en god central processor, når grafikprocessoren ikke
lever op til kravene.

> [...]
> smidt 490 kr i grams...for jeg kan jo nok næppe
> få pengene tilbage til en anden fødselsdagsgave.....

Spillets systemkrav:

OS: Windows 2000/XP
CPU: 1.8GHz Pentium 4 / 1.8GHz AMD Athlon or faster
Memory: 512MB RAM

Graphics: 64MB graphics card with hardware Transform & Lighting,
100% compatible with DirectX 9c.
(Does not support Nvidia Geforce 3 and 4 series MX cards)

Sound: 100% DirectX 9c compatible sound card
DVD Drive: 6x speed DVD drive or faster
HDD: 3GB free space required
Input: Windows compatible keyboard and mouse

Spillet kræver altså et grafikkort (eller til nød bare en chip),
der understøtter Hardware Transform & Lighting. Det kan din
Mobile Intel Express chip ikke prale af at kunne. Du vil nu
opleve ulempen ved at købe en bærbar. Den er ikke så let at
opgradere, hardwaremæssigt, som en stationær.

De fleste nye spil udnytter faktisk HT&L, men ikke alle tjekker
for understøttelsen. Nogle prøver at køre alligevel, og vil så
bare have større eller mindre grafikfejl. Men dette spil tester
altså for understøttelse, og vil ikke køre uden.

Du kunne vente, og håbe på at udviklerne af spillet beslutter sig
for at udsende et patch, der gør spillet i stand til at køre på
maskiner uden HT&L-kompatible grafik-enheder, men jeg ville ikke
sætte penge på chancen for at dét sker.

En gang i mellem går udviklerne af programmer simpelthen over til
at bruge nye funktioner og features, der gør dem i stand til at
lave mere imponerende, eller simplere programmeret software.
Det er blevet alment accepteret, at så må brugerne bare følge
med, eller stå af. Det samme skete da programmer ikke længere udkom
på disketter, så et CD-Rom drev blev et krav, og hver gang et
program udnytter funktioner der kun findes i seneste udgave af
et operativ-system, f.eks. Windows, og ikke mindst da man begyndte
at udnytte matematiske co-processorer - og deciderede grafikkort.

Fra : Weng

Dato : 25-06-06 16:59

I tror nok, det er løgn.... MEn vi fik pengene tilbage på spillet. Der stod
ikke præcis så vi kunne se, at den ikke kunne klare at køre spillet. Vores
søn skal nu på jagt efter en ny fødselsdagsgave.....Takker dog for insigten
i bærbar og chipssæt.

Linda

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 26-06-06 08:58

Weng <weng@webspeed.dk> skrev i
449eb2d3$0$90542$edfadb0f@dread11.news.tele.dk :
> [...]
> spillet. Vores søn skal nu på jagt efter en ny
> fødselsdagsgave.....Takker dog for insigten i bærbar og chipssæt.

Det var da flot.
Skulle vi ikke lige høre navnet på den butik der yder så
god en service? :)