Lille kør-selv ferie
Fra : Thomas

Dato : 21-06-06 16:52

Hej Gruppe

Vi kunne godt tænke os at køre lidt sydpå med vores 2 små børn på 1 og 2,5
år. Turen skal ikke være for lang - f.eks. passer turen til Hartzen fint.
Men er der nogle gode feriecentre eller lign. inden for denne afstand.

MVH
Thomas

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 21-06-06 17:04

"Thomas" <thomas@pytpyt.com> writes:

> [...]
> år. Turen skal ikke være for lang - f.eks. passer turen til Hartzen fint.
> Men er der nogle gode feriecentre eller lign. inden for denne afstand.

Jeg kan meget varmt anbefale vandrehjemmet Torfhaus. Det er billigt,
ligger et dejligt sted og man kan se Brocken derfra.

http://www.jugendherberge.de/jh/torfhaus/Home.htm

Med halvpension skal I regne med ca. 20E pr. overnatning pr. voksen.
Da vi boede der i 2003 var der stor morgenmadsbuffet og tre retter mad
til aftensmaden. Og det var altså god mad.

Generelt kan jeg godt anbefale de tyske vandrehjem. Vi havde nogle
gode oplevelser.

Et andet alternativ, dog meget dyrere, er Center Parcs, Bispinger
Heide. Det er i hvert fald muligheder for børnene. Altså nok mest den
ældste.

http://makeashorterlink.com/?C35822F4D
http://www.centerparcs.com/servlet/ContentServer?pagename=CPE/Dispatchers/VillagePage&c=CP_Village&cid=100000000055&Regionid=1000304763685&Countryid=1000304763425&lang=EN&origCountry=1000304763410&showcat=true

Men det kommer jo også meget an på hvad det er I gerne vil med ferien.
Er det mest for børnene eller for jer?

Mvh Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : LH

Dato : 21-06-06 18:45

Et godt tip er weissenhaüser strand ved øst for Kiel.
Dejligt feriecenter med kæmpe subtropisk badeland og helt ud til
østersøen.

Vi kommer der selv flere gange hvert år, det er til at betale sig fra
og der findes et væld af aktiviteter.

Google dig frem til www adressen, men mener at huske at det er lige ud
af landevejen .de

mvh Lasse