Karabinhager
Fra : TT

Dato : 21-06-06 15:37

Hvor kan man købe en god kvalitet karabinhager til sine stage flasker, dem
der sidder på mine har jeg svært ved, det er som om at fingrene glider af,
når jeg forsøgere at åbne dem "låsen" er bøjet skråt nedaf ??

-Torben

Fra : jacob

Dato : 21-06-06 19:56

Hej Torben
sø sport import i århus har nogle der dur jeg bruger dem selv og
syntes de fungere godt, mvh. jacob

Fra : jenspolsen@hotmail.c~

Dato : 21-06-06 20:55

TT (fjern) wrote:
> [...]
> der sidder på mine har jeg svært ved, det er som om at fingrene glider af,
> når jeg forsøgere at åbne dem "låsen" er bøjet skråt nedaf ??

Du går bare ned i den nærmest sejlsportsbutik, hvor du vil finde et
bredt udvalg af rustfri karabinhager i enhver størrelse.

Jens Olsen

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 21-06-06 21:11

jenspolsen@hotmail.com wrote:

> Du går bare ned i den nærmest sejlsportsbutik, hvor du vil finde et
> bredt udvalg af rustfri karabinhager i enhver størrelse.

Sjovt, jeg har været i 4 forskellige i forskellige byer, og ingen kunne
tilbyde karabinhager (pistolhager er vist egentlig det Torben
efterlyser) i en ordentlig størrelse (dvs. ekstra ekstra stor)

Jeg har kun set de rigtig store forhandlet hos dykkerforretninger ofte i
messing, men de virker efter hensigten, skal bare lige have en dråbe
syrefri olie ned til fjederen efter endt tørring, så duer de perfekt,
måske hjælper det også på dine så du ikke oplever at de er svære at åbne.

(det er den store af disse jeg købte
http://www.sosport.dk/nye_billeder/clip_0270-1.jpg og ja, låsen er
desværre vinklet lidt nedaf...)

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-06 21:21

www.mmc.dk

se side 69 i kataloget
Rustfri
\mic

Fra : TT

Dato : 22-06-06 08:27

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.too.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> syrefri olie ned til fjederen efter endt tørring, så duer de perfekt,
> måske hjælper det også på dine så du ikke oplever at de er svære at åbne.

Ja de ser bedre ud end mine, mine ligner mere dem fra MMC kataloget, hvor
"dutten" man trykker på er væsentligt mindre. Jeg vil dog helst have dem i
syrefast stål...

Måske nogle der kender til en online shop der har "de helt rigtige"

Torben

Fra : TT

Dato : 22-06-06 08:28

<jenspolsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

TT (fjern) wrote:
> [...]

Du går bare ned i den nærmest sejlsportsbutik, hvor du vil finde et
bredt udvalg af rustfri karabinhager i enhver størrelse.

Det er prøvet. Jeg har ikke fundet "de rigtige" endnu - hvad med dem fra
www.techgear.dk nogle der kender dem ?

-Torben

Fra : Johnny Christensen

Dato : 22-06-06 10:29

> Det er prøvet. Jeg har ikke fundet "de rigtige" endnu - hvad med dem fra
> www.techgear.dk nogle der kender dem ?
>
> -Torben

De er formodentlig ganske udmærkede. Peters shop sælger som hovedregel god
kvalitet.
Kan dog ikke helt forstå at der skulle være store problemer med messing
karabiner, nogle af dem jeg bruger har været med siden 1994 og er ikke
blevet specielt vedligeholdt.
Alt fra supersalt vand til den dejlige Østersø, har ikke kunnet skabe
problemer for dem. Men de skal selvfølgeligt bruges regelmæssigt.

God dykning
Johnny

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 23-06-06 10:03

"Johnny Christensen" <johnny_chri@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> Kan dog ikke helt forstå at der skulle være store problemer med messing
> karabiner, nogle af dem jeg bruger har været med siden 1994 og er ikke

Sikkert ikke, men jeg har haft nogle siddende i min toollomme, som derfor
ikke bruges eller skyldes så tit, og de havde en tendens til at ire til, som
gjorde dem svære at åbne, så de er blevet skiftet til rustfri.
Jeg kan også forestille mig et problem hvis de er (meget) længe i saltvand,
med galvansik korrosion imellem messing og stålfjederen.

/Sune

Fra : Thomas Kjeldsen

Dato : 22-06-06 14:41

Jeg har købt et par karabinhager hos Scansub i Roskilde.
De ligner dem på techgear (har sammenlignet billede med den jeg sidder med i
hånden), men om de er ens tør jeg ikke spå om.

Dem er jeg godt tilfredse med og jeg synes egentlig det var en god pris (50
kr for 80mm tror jeg).

Thomas

Fra : Sune Jorgensen

Dato : 23-06-06 09:50

På stages over 40cf skifter jeg de små karabinhager, som standard følger med
Halcyon stage rigging kit, ud til store:
http://dktechgear.dk/catalog/product_info.php/products_id/44
De kan også købes hos Scansub og ODE.
De virker fint med tykke tørdragtshansker.
/Sune